• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,458 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουνίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μάι.   Ιολ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Κουφά στις πανελλαδικές φέτος. π.χ. η Φυσική κατ.

Οι φετινές πανελλαδικές τέλειωσαν και όλα φαίνεται να πήγαν «καλά». Δεν είχαμε προβλήματα καταγγελιών, όπως πέρισυ, παρά μόνο κάποιες φωνές για τις προφορικές σε δυσλεκτικούς[1] και κάποια παράπονα για τα μαθηματικά κατεύθυνσης. Είχαμε τέλος και το περίεργο θέμα στην Έκθεση, που άνοιξε μεγάλες συζητήσεις[2].

Την ερχόμενη Τρίτη το ΥΠΕΠθ 24-06-08 έχει με βάση πληροφορίες, προαναγγείλει την ανάρτηση των βαθμολογιών. Να μη ξεχάσουμε βέβαια και μια αντιεργασιακή προσπάθεια του ΥΠΕΠΘ που καταγγέλθηκε έγκαιρα, για παραπέρα υποβάθμιση της ήδη χαμηλής αποζημίωσης των βαθμολογητών (1,5 Ε ακαθάριστα το τετράδιο που στους περισσότερους γίνεται σχεδόν 1 Ε μετά τις κρατήσεις), που «πνίγηκε» «εν τη γενέσει της»…

Είναι όμως έτσι;

Στα θέματα φυσικής υπήρξε μια μουρμούρα στα βαθμολογικά κέντρα. Αφορούσε εν πρώτοις την μη κλιμάκωσή τους, που θεωρήθηκε στις ιδιαίτερες συζητήσεις ως αντιστάθμισμα στα δύσκολα των μαθηματικών Κατεύθυνσης. Αυτό έφερε μια ιδιαίτερη δυσκολία στη βαθμολόγηση σε δυο πονηρά θέματα.

Επίσης αυτό που ακούστηκε αρνητικά και έντονα, ότι φέτος, για πρώτη φορά από την εποχή Αρσένη, για τα 37 από τα 100 μόρια (37%) είχαμε ερωτήσεις κλειστού τύπου. Είναι γνωστό ότι με τη μη αρνητική βαθμολόγηση σ αυτού του είδους τις ερωτήσεις έχουμε τα εξής φαινόμενα:

α) Μεγάλη πιθανότητα απάντησης στην τύχη (από 25 έως 50%).

β) Εύκολη αντιγραφή με σήματα από μαθητές που δεν μπορούν να ελεγχθούν!!!

Έτσι υπήρξαν πολλά τέτοια γραπτά που κυμαίνονταν από 30 έως 45 μόρια με βάση αυτές τις ερωτήσεις.

Ήλθε όμως και ένα καλό άρθρο φυσικού, που θέτει το ζήτημα της επιστημονικής και παιδαγωγικής επάρκειας των «πληροφοριών», που διδάσκονται και εξετάζονται οι μαθητές. Το άρθρο αυτό είναι το «κερασάκι στην τούρτα» για φέτος!!!

Μια κριτική στα θέματα Φυσικής Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου 2008

Του Πάνου Μουρούζη[3]

«Τώρα που τελείωσαν οι πανελλήνιες εξετάσεις θεωρώ ότι μπορούμε να κάνουμε μια νηφάλια και επικοδομητική κριτική στα θέματα των εξετάσεων. Είναι κοινώς αποδεχτό ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι προσανατολισμένο αυστηρά στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Έτσι η ποιότητα και η ποσότητα των θεμάτων γίνεται κάθε χρόνο πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες και στην τηλεόραση και από θέμα καθαρά επιστημονικό, μετατρέπεται σε πολιτικό. Φέτος για τα μαθηματικά κατεύθυνσης τα πρωτοσέλιδα ανέφεραν ότι ήταν για το MIT ενώ για τη φυσική ότι ήταν βατά.

Η κριτική μου για τη φυσική κατεύθυνσης εστιάζεται στα εξής σημεία.

Τα θέματα δεν ήταν διαβαθμισμένα με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι πολύ καλοί μαθητές, αφού με τα θέματα αυτά, ένας μαθητής του 16-17 θα μπορούσε να αριστεύσει. Λόγω της έλλειψης πρωτοτυπίας τους και απαίτησης στοιχειώδους κριτικής σκέψης δεν ξεχώριζαν το μαθητή που έχει κατανοήσει σε βάθος τα φυσικά φαινόμενα από αυτόν που εντελώς μηχανικά έμαθε να λύνει ένα σύνολο ασκήσεων.

Η δυσκολία ή η ευκολία των θεμάτων δεν νομίζω να παίζει και πρωτεύοντα ρόλο στην εισαγωγή των μαθητών στα ΤΕΙ και ΑΕΙ, αφού στην πραγματικότητα οι θέσεις που θα καταλάβουν οι υποψήφιοι είναι προκαθορισμένες, με αποτέλεσμα να πρόκειται στην πραγματικότητα για διαγωνισμούς και όχι για εξετάσεις. Παίζει όμως καθοριστικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία που θα ακολουθηθεί μέσα στην τάξη (του φροντηστηρίου αλλά και του σχολείου) την επόμενη σχολική χρονιά.

Τα θέματα απαιτούσαν φωτογραφική μνήμη ακόμη και σε φαινόμενα που το βιβλίο τα ερμηνεύει λάθος. Έτσι πχ το σχολικό βιβλίο στη σελίδα 69 αναφέρει « η κρίσιμη γωνία είναι μικρή, όταν ένα μέσο έχει μεγάλο δείκτη διάθλασης και το άλλο είναι ο αέρας. Στο διαμάντι η κρίσιμη γωνία είναι 240 .

Η κρίσιμη γωνία είναι ο λόγος που ένα κατεργασμένο διαμάντι (με πολλές έδρες) λαμποκοπά στο φως.

Το μεγαλύτερο μέρος του φωτός που εισέρχεται στο διαμάντι, υφίσταται ολική ανάκλαση στις διάφορες έδρες του. Για να εξέλθει πρέπει να προσπέσει σχεδόν κάθετα στις έδρες του.»! Το ερώτημα παραμένει. Γιατί λαμποκοπά το διαμάντι; Γιατί έχει μικρή κρίσιμη γωνία και εγκλωβίζει το φως;. Μα τότε θα φαινόταν μαύρο! Η σωστή απάντηση είναι ότι το διαμάντι λαμποκοπά γιατί έχει μεγάλο συντελεστή ανάκλασης αφενός ( που οφείλεται στον μεγάλο δείκτη διάθλασης) και της ειδικής κοπής του αφετέρου. Ο συντελεστής ανάκλασης ( για κάθετη πρόσπτωση ) δίνεται

από τη σχέση:

Για το γυαλί που n=1,52 προκύπτει R=0,042 ενώ για το διαμάντι με n=2,42 προκύπτει R=0,17 ή 17%. Με άλλα λόγια πέφτοντας το φως στην επιφάνεια του διαμαντιού το 17% ανακλάται. Έτσι εάν έχει πολλές επίπεδες έδρες κάποια από αυτές θα αντιστοιχεί στην διεύθυνση του ματιού μας και έτσι στο μάτι μας θα φθάσει μεγάλη ποσότητα φωτός ανεξάρτητα από τη θέση της πηγής και τη γωνία με την οποία το κοιτάμε.

Αυτή λοιπόν τη λεπτομέρεια που την έχει λάθος το βιβλίο, τη ζητήσανε στις πανελλήνιες εξετάσεις. Το βιβλίο με αυτό τον τρόπο μετατρέπεται σε ιερό ευαγγέλιο. Αλήθεια αν κάποιος μαθητής έγραφε τη σωστή ερμηνεία πως θα βαθμολογιόταν;. Ποια λοιπόν είναι τα προσόντα των μαθητών που θέλουμε να καταλάβουν τις θέσεις στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα;

Τα θέματα δεν είχαν καμία νύξη, έστω από κάποιες από τις υποχρεωτικές εργαστηριακές δραστηριότητες. Μολονότι το κράτος έχει επενδύσει αρκετά εκατομύρια ευρώ στη δημιουργία εργαστηρίων φυσικών επιστημών, μολονότι έχουν εκδοθεί εργαστηριακοί οδηγοί, έχουν δημιουργηθεί εργαστηριακά κέντρα έχουν ορισθεί συγκεκριμένες εργαστηριακές ασκήσεις ως υποχρεωτικές, μολονότι σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα Π.Δ. 60/30.3.2006 που αναφέρει ότι:

«Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και η κριτική ικανότητα των μαθητών και συγχρόνως οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος» παρόλα αυτά, η επιτροπή των θεμάτων ακολούθησε την πεπατημένη, δηλαδή την φροντιστηριακή συνταγή της φλύαρης και ανούσιας ασκησιολογίας και παπαγαλίας.

Πιστεύω ότι μια τέτοια ποιότητα θεμάτων δεν προάγει τις φυσικές επιστήμες στη χώρα μας. Μια αλλαγή στο πνεύμα και στη φιλοσοφία των θεμάτων, αφενός δεν θα έχει κανένα οικονομικό κόστος και αφετέρου θα δώσει μια ώθηση προς τη σωστή κατεύθυνση αναβάθμισης των φυσικών επιστημών. Ας τολμήσουμε επιτέλους πέρα από πολιτικά κόστη και σκοπιμότητες να κάνουμε το μεγάλο βήμα».

ΠΗΓΗ ΑΡΘΡΟΥ: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank8614b.php


[1] Ερωτηματικά περί δυσλεξίας και όχι μόνο…, 7 Ιουνίου 2008:

https://manitaritoubounou.wordpress.com/2008/06/07/erwtimatika-dysleksia-oximono-1/

[2] Άγνωστες λέξεις στο σχολείο της Αμάθειας, 21 Ιουνίου 2008:

https://manitaritoubounou.wordpress.com/2008/05/21/agnwsteslekseis-sxoleioama8eias-gmalf/

[3] ΠΑΝΟΣ ΜΟΥΡΟΥΖΗΣ, Πρόεδρος ΕΕΦ (Παράρτημα Κέρκυρας), Αντιπρόεδρος ΠΑΝΕΚΦΕ, Υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε Κέρκυρας.

Advertisements

3 Σχόλια

  1. Θα ήθελα να προσθέσω στα παραπάνω και το ζήτημα με τη Βιολογία κατεύθυνσης που παρουσιάστηκε φέτος. Ένα ερώτημα του 4ου θέματος με τον τρόπο που διατυπώθηκε ήταν λάθος, καθώς δεν επιδεχόταν καμιά σωστή απάντηση. Συγκεκριμένα:
    Έδινε 7 τριπλέτες (κωδικόνια όπως τα ονομάζουμε) ενός μορίου RNA και την ερώτηση να εξηγηθεί τι τύπου παρέμβαση έγινε ώστε η τέταρτη τριπλέτα νουκλεοτιδίων από AAA μετατράπηκε σε UAA. Δώσανε την παρατήρηση ότι με την όποια αλλαγή δεν έχουμε μεταβολή στο συνολικό αριθμό των κωδικονίων.
    Είναι δεδομένο ότι η τριπλέτα UAA είναι τριπλέτα «λήξης», δηλαδή σημαίνει το τέλος της πρωτεϊνοσύνθεσης. Εφόσον λοιπόν η τέταρτη τριπλέτα μετατρέπεται σε λήξη, σε καμιά περίπτωση τα κωδικόνια δεν παραμένουν σταθερά σε αριθμό, δηλαδή 7 αλλά περιορίζονται στα 4. Άρα δεν υπάρχει επιστημονικά σωστή απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα. Το λάθος βρίσκεται στο ότι έπρεπε να μιλήσουν για σταθερό αριθμό νουκλεοτιδίων και όχι κωδικονίων.
    Στο βαθμολογικό κέντρο Ηλιούπολης (32ο βαθμολογικό κέντρο) όλοι οι βιολόγοι που συναντηθήκαμε για να συζητήσουμε τον τρόπο διόρθωσης συμφωνήσαμε στο ότι δεν ήταν δυνατόν να αρχίσουμε διόρθωση γραπτών αν δεν μας έστελνε η Κεντρική υπηρεσία συγκεκριμένη άποψη για το θέμα και δεν αναλάμβανε την ευθύνη του λάθους. Γιαυτό και συντάξαμε έγγραφο που αποστείλαμε στο Υπουργείο.
    Την άλλη μέρα το μεσημέρι πληροφορηθήκαμε ότι υπήρξε τηλεφωνική!!! απάντηση όπου θεωρούσε σωστή την λάθος απάντηση «για σημειακή γονιδιακή μετάλλαξη» αλλά και κάθε άλλη σωστή επιστημονική απάντηση (sic!).
    Ο υποφαινόμενος αρνήθηκα να διορθώσω και αποχώρησα από το βαθμολογικό κέντρο.
    Το ερώτημα είναι τι θα απογίνουν τα παιδιά που μη δίνοντας απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, χάνουν 8 μόρια. Και καταλαβαίνει κανείς τι σημαίνουν 8 μόρια στο σφαγείο της θετικής κατεύθυνσης όπου και ένα μόριο είναι ζωή και θάνατος
    Ευχαριστώ για την υπομονή σας
    Παύλος Αντωνόπουλος

  2. @ Αντωνόπουλος Παύλος,

    Ευχαριστούμε για την τόσο σημαντική πληροφορία. Τελικά όμως δεν δόθηκε απάντηση ουτε γιατί ρωτήθηκαν λάθος οι μαθητές, ούτε ποιά είναι η σωστή απάντηση.

    Με άλλα λόγια βαθμοί να μπουν και ότι νάναι; Απίστευτο για το «μέσο» ή απλό πολίτη… Ειδικά όταν δεν είναι της ειδικότητας.

  3. ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΦΟ!!!!

    alfavita.gr: Οι βαθμοί των Πανελλαδικών ανακοινώνονται αύριο Τρίτη 24/6 επίσημα
    γιατί ανεπίσημα δεκάδες εκατοντάδες υποψήφιοι έχουν ήδη μάθει τη βαθμολογία τους
    Για μια ακόμη χρονιά η λογική του ρουσφετιού ή της εξυπηρέτησης των γνωστών, συγγενών και φίλων λειτούργησε στις υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ που σχετίζονται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και ιδιαίτερα με τις βαθμολογίες των υποψηφίων. Εδώ και μέρες δεκάδες εκατοντάδες υποψήφιοι έχουν πάρει την βαθμολογία τους προφανώς μέσα από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ. Αυτό δημιουργεί αφενός αίσθημα αδικίας για τους υπόλοιπους υποψήφιους και από την άλλη βάζει ερωτηματικά για το ίδιο το ΥΠΕΠΘ και για τον τρόπο λειτουργίας ορισμένων υπηρεσιών του.

    ΠΗΓΗ: http://alfavita.gr/anakoinoseis/ank8623g.php

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: