• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,640 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουνίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μάι.   Ιολ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

«Καινοτομίες» και «Κενοτομίες» στη Μουσική και στην Παιδεία

Ναι, κύριε Υφυπουργέ, όντως η «καινοτομία» θεωρείται προαπαιτούμενο για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όμως από ποιους και (το κυριότερο) πώς ακριβώς την εννοούν;

Αυτονόητες και αδιαμφισβήτητες έννοιες όπως «ευέλικτη ζώνη», «διαθεματικότητα», «καινοτομία» τείνουν κατά καιρούς μέσω της κατάχρησής τους να δίνουν ένα νόημα passepartout στην κρατική οργάνωση της παιδείας. Η ευελιξία όμως, με την οποία τελικά αυτές εφαρμόζονται, αφήνει ερωτηματικά ως προς τις προθέσεις, ή τουλάχιστον ως προς τη δυνατότητα άμεσης αντιμετώπισης των δομικών προβλημάτων της παιδείας, καθώς το κράτος αφιερώνει την ενέργειά του για να προωθήσει τις εκπαιδευτικές δράσεις με κριτήριο το εκάστοτε θολό μέτρο ευελιξίας, διεπιστημονισμού, καινοτομίας.

Είναι άραγε καινοτομία η χωρίς διαγωνισμό σύναψη σύμβασης του ΥΠΕΠΘ

(και ευρύτερα του ελληνικού δημοσίου) με την εταιρία που επανειλημμένα καταδικάστηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση για μονοπωλιακές πρακτικές; Είναι άραγε καινοτομία να γίνεται αυτό από το κόμμα που αποτελεί τον κύριο ελληνικό αντιπρόσωπο της «ελεύθερης-ανταγωνιστικής οικονομίας»; Είναι δυνατόν να ξέχασε το κόμμα στην περίπτωση αυτή το κύριο επιχείρημά του: «λάβαμε υπόψιν τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη»;

Ενώ ακόμα περιμένουμε το υπηρεσιακό DSL στο σχολείο μας, το δημόσιο εξακολουθεί να χρεώνεται με υπέρογκα τηλεφωνικά τέλη για μια πρόσβαση στο διαδίκτυο ISDN 128kbps. Είναι λοιπόν καινοτομία η δημιουργία αυτών των δράσεων και των ιστοσελίδων για το μοναδικό, δημόσιο Μουσικό Σχολείο στη Θεσσαλονίκη; Εμπίπτει αυτή σε όσα λέτε για ιδιωτικές πρωτοβουλίες που έχουν τη δυνατότητα να προβλέψουν και να διαμορφώσουν το κοινό μας μέλλον; Αν ναι, τότε γιατί στην έννοια των πρωτοβουλιών αυτών δεν δείχνετε να συμπεριλαμβάνετε (δεν εξαντλείτε πρώτα) το ανθρώπινο δυναμικό των σχολείων, αλλά αποκλειστικά αναζητείτε εξωτερικούς, εμπορικούς παράγοντες; Πιστεύετε ότι τέτοιοι παράγοντες θα έκαναν δράσεις ανάλογες με αυτές που δημόσιοι υπάλληλοι έκαναν, χωρίς να έχουν ούτε την ιδιαίτερη στήριξη των προϊσταμένων;

Νομίζω πάντως ότι θα συμφωνήσετε πως καινοτομία θα ήταν η εγγύηση εκείνου του διοικητικού μηχανισμού που δεν θα αξιολογεί στη συνέντευξη για επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων ως άριστους (19,8) εκείνους που πληρούν όλα τα αρνητικά κριτήρια που αναφέρετε για ξεπερασμένες λογικές και νοοτροπίες. Εκτός αν μπορεί να εξηγηθεί με άλλον τρόπο η διετής κώφωση, σιωπή, αδράνεια των άμεσων προϊσταμένων μου σε όσα σήμερα αναφέρετε για τα διαδραστικά κέντρα εκπαίδευσης και για όσους ενδιαφέρονται για την πρόοδο της δημόσιας ελληνικής παιδείας.

Επιτρέψτε μου κύριε Υφυπουργέ, να διατηρώ την πεποίθηση πως όταν μιλάτε για «πολιτισμό» και «παιδεία», αλλά και για «αξιοκρατία», δεν εννοείτε τα ανωτέρω.

Τέλος και επί τη ευκαιρία της αναφοράς σας στον 3475/06, θα ήθελα να επαναφέρω το ζήτημα της μουσικής στην παιδεία:

α) γιατί πιστεύετε ότι το κόμμα σας που είναι υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας απαρέγκλιτα αξιολόγησε στο χαμηλότερο επίπεδο τους μουσικούς που πρώτα ονόμασε «ιδιώτες»;

β) η μουσική στην παιδεία είναι επάγγελμα-καινοτομία και μόνον; Αλλά κι αν ακόμα είναι έτσι, μέσα από ποιο νομοθετικό πλαίσιο, μέσα από ποια αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού, μέσα από ποια χρηματοδότηση θα υλοποιηθεί κάτι τέτοιο στα Μουσικά Σχολεία; Η τρέχουσα υπερπροβολή της «καινοτομίας» με αναγκάζει να αναρωτηθώ αν αυτές οι «καινοτομίες» προσέφεραν κάτι θετικό στη μουσική και στην παιδεία.

Στέργιος Ζυγούρας, Μουσικός

Advertisements

Ένα Σχόλιο

  1. Ου παντός πλείν ες Κόρινθον … κι άλλα λόγια βρέ παιδιά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: