• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,818 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουνίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μάι.   Ιολ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ο σεισμός: Ω, τι ωραίες μέρες…!

Διαβάστε τα γεγονότα με τη απλή γυναικεία λογική και αίσθηση. Να ευχαριστήσω δημόσια και προκαταρκτικά τη Διονυσία,[1] που επέτρεψε να μετατρέψουμε το ηλεκτρονικό της γράμμα σε ποστ….

«»»Δεν έφτανε η ταλαιπωρία από τους σεισμούς, στους μαθητές των πολύπαθων νομών Αχαΐας και Ηλείας, προστέθηκαν και τα «ευεργετικά» μέτρα του Υπουργείου Παιδείας. Κι ενώ το σοκ από το σεισμό της Κυριακής, τις μετασεισμικές δονήσεις και την τρομολαγνεία των Μ.Μ.Ε καλά κρατεί, έρχονται κατά ριπές τα δελτία τύπου (sic) και οι συμπληρωματικές ή διορθωτικές των προηγουμένων εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας να συμπληρώσουν το κατά τα άλλα σουρεαλιστικό σκηνικό.

Ουρές σεισμοπαθών στις τράπεζες σήμερα για τα επιδόματα της ταλαιπωρίας, ουρές και στα σχολεία από μαθητές που δεν ξέρουν σε τι, πώς και κυρίως γιατί διαγωνίζονται. Από κοντά και γονείς διαμαρτυρόμενοι για την ταλαιπωρία των παιδιών τους καθώς από μέρα σε μέρα η αίσθηση της αβεβαιότητας γύρω από το αν, πώς και σε τι θα διαγωνίζονταν την επόμενη μέρα αυξανόταν.

Η σαφής και ξεκάθαρη τοποθέτηση που θα λάμβανε υπ’ όψη την αγωνία των μαθητών απουσίασε και υποκαταστάθηκε από το ξεροστάλιασμα μπρος στην τηλεόραση εν αναμονή της ανακοίνωσης της επόμενης μέρας. Υπήρξαν μαθητές που παρά τα όσα θλιβερά διαδραματίζονταν γύρω τους, «διάβαζαν» ταυτόχρονα Ιστορία, Γαλλικά και Θρησκευτικά (τρία σε ένα) γιατί ως το τέλος της μέρας δεν ήξεραν τι τους περίμενε την επομένη. Ένας πολτός ούτως ή άλλως η «ύλη» των εξετάσεων στη συνείδηση των μαθητών, απλώς σε αυτήν την περίπτωση λίγο πιο συμπυκνωμένος.

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, συνεπικουρούμενη και από τη σχετική πρόταση του Περιφερειακού Διευθυντή Παιδείας Δυτικής Ελλάδας, για τη συνέχιση των εξετάσεων προφορικά ή μη φέρνει εκ νέου στην επιφάνεια αντιλήψεις ρητά διατυπωμένες ή υπονοούμενες που ταλανίζουν δεκαετίες τώρα το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Κεντρική αντίληψη βέβαια, το ότι όλα στο σχολείο κινούνται γύρω από τις εξετάσεις. Τι κι αν γίνονται αξιόλογες προσπάθειες από την πλευρά καθηγητών και μαθητών για μια περισσότερο βιωματική και δημιουργική προσέγγιση της γνώσης, τι κι αν εκπονούνται εργασίες, τι κι αν δημιουργούνται αξιοπρόσεκτες σχολικές ιστοσελίδες, τι κι αν ανεβαίνουν θεατρικές παραστάσεις, τι κι αν υλοποιούνται προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τι κι αν … όλα αυτά σε τελική ανάλυση δεν είναι παρά πάρεργα μπρος στο «θεμελιώδη παιδαγωγικά και μορφωτικά» ρόλο των εξετάσεων.

Αντίληψη δεύτερη: Η παραγωγή λόγου με γραπτή μορφή ισοδυναμεί με εξέταση. Ταυτίζεται δηλαδή στο ελληνικό σχολείο η γραπτή έκφραση της κριτικής σκέψης και της συλλογικής επεξεργασίας της με τη μηχανιστική, ατομοκεντρική, ανταγωνιστική γραπτή εξέταση. Το ότι η δεύτερη είναι η πλέον αποχυμωμένη εκδοχή της πρώτης, τουτέστιν το κακέκτυπό της, αποτελεί πλέον κοινό τόπο.

Αντίληψη τρίτη. Αν είναι να κρατήσουμε τα προσχήματα (τις εξετάσεις), ας θυσιάσουμε και μια δεύτερη έννοια: την προφορική επικοινωνία. Η βαθύτερη αναζήτηση και ανταλλαγή ιδεών και αισθημάτων γύρω από την ουσία του κόσμου και ημών των ιδίων (προφορική επικοινωνία) υποκαθίσταται στην προφορική εξέταση από την ερώτηση – απάντηση επί της διδακτέας ύλης.

Όμως τα πράγματα δεν σταματούν εκεί. Μέσω της συγκεκριμένης απόφασης του Υπουργείου Παιδείας υπονοείται επιπλέον ότι η προφορική εξέταση θεωρείται μια πιο light εκδοχή της σοβαρής και ευυπόληπτης γραπτής. Χρησιμοποιείται σε ειδικές κατηγορίες μαθητών (δυσλεξικοί) ή σε ειδικές περιστάσεις (μέρος των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου) και αποτελεί πλέον σε ένα προβληματικό εκπαιδευτικό σύστημα κάτι σαν περίοδο εκπτώσεων ή «ευκαιριών».

Σε ακόμα μεγαλύτερες «εκπτώσεις» και πτώσεις του επιπέδου της εκπαίδευσης μάς καλεί με άλλα λόγια το Υπουργείο Παιδείας. Αρκεί ένα πεντάλεπτο εικονικής εξέτασης ανά τέσσερις μαθητές. Αρκεί να παριστάνουν εκείνοι πως απαντούν στις ρητορικές ερωτήσεις που θα θέσουμε εμείς για να τους «διευκολύνουμε».

Για να τους διευκολύνουμε σε τι; Στο να μαθητεύσουν στην υποκρισία και στον στρουθοκαμηλισμό πρωτίστως. Και στην αφωνία και στην αφασία επιπροσθέτως. Στο σκηνικό του παραλόγου ας προσθέσουμε τους μαθητές που θα περιμένουν τη «σειρά» τους στο προαύλιο «για λόγους ασφαλείας», το «ετοιμοπόλεμο» σώμα των καθηγητών που ως άλλο απόσπασμα της ΕΜΑΚ θα τους συνοδεύει σε κάθε τους βήμα και τον «απαραίτητο» ψυχολόγο της εγκυκλίου του Υπουργείου, η παρουσία του οποίου, όπως όλοι γνωρίζουμε, θα περιοριστεί στη χαρτούρα των εισερχομένων.

Αφού λοιπόν μας επιβάλλεται προφορική εξέταση, ας βρούμε το θάρρος να την μετατρέψουμε σε προφορική επικοινωνία κι ας ανακράξουμε σύσσωμοι δάσκαλοι και μαθητές ως άλλοι ήρωες του Samuel Beckett, κάτι απόλυτα αυθεντικό κι αντιπροσωπευτικό των ημερών που ζούμε:

“Ω, τι ωραίες μέρες…!”»»»


[1] Διονυσία Ασπρογέρακα, εκπαιδευτικός, Γυμνάσιο Δεμενίκων, Αχαΐα

Advertisements

5 Σχόλια

  1. Δεν χρειάζονται πλέον δικά μου σχόλια:

    ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΓΕΝ. ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΑΧΑΪΑΣ

    Ο Σύλλογος διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Παραλίας εκφράζει την απογοήτευση και την αντίθεσή του στην προχειρότητα και την απαξίωση με την οποία για μια ακόμα φορά αντιμετωπίστηκε από την πολιτεία το δημόσιο σχολείο, οι θεσμοθετημένες και αποδεκτές διαδικασίες λειτουργίας του καθώς και οι σύλλογοι διδασκόντων του.

    Τις τελευταίες μέρες γίναμε μάρτυρες πρωτοφανούς έκπτωσης αξιών και θεσμών. Διευθυντές και καθηγητές αγωνιζόμαστε να πληροφορηθούμε από την τηλεόραση αν θα ανοίξουν τα σχολεία και πότε, χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση.

    Επιστρέφοντας στα σχολεία μας την Πέμπτη 12-06-2008 παραλάβαμε καθυστερημένα και ενώ μαθητές και γονείς περίμεναν ανήσυχοι στο προαύλιο, δελτίο τύπου του ΥΠΕΠΘ που μας καλούσε με πρωτοφανή προχειρότητα να διενεργήσουμε μια παρωδία προφορικών εξετάσεων, αφού φυσικά είναι αδύνατο κάτι τέτοιο και διότι δεν υπάρχει υποδομή συνολικής προφορικής εξέτασης αλλά και διότι δεν έχει καμία νομική ισχύ αυτό.

    Στη δικαιολογημένη αγανάκτηση των συλλόγων διδασκόντων, των μαθητών και των γονέων, το ΥΠΕΠΘ απάντησε σήμερα Παρασκευή 13-06-2008 δίνοντας την αρμοδιότητα και την ευθύνη της απόφασης διεξαγωγής των εξετάσεων αποκλειστικά στους διευθυντές των σχολείων. Ίσως για να αποδυναμώσει τις αρμοδιότητες των συλλόγων αρχής γενομένης από αυτή την απόφαση; Ίσως και για να ξέρει σε ποιόν να αποδώσει ποινικές ευθύνες σε περίπτωση ατυχήματος;

    Αρκεί να θυμηθούμε ότι το ΥΠΕΠΘ κάλεσε επανειλημμένα και με σπουδή σε συνεδριάσεις τους συλλόγους διδασκόντων όλης της χώρας για την ονοματοδοσία των σχολείων και για το περιεχόμενο της επιμόρφωσης. Η αδυναμία λοιπόν του ΥΠΕΠΘ να διαχειριστεί αυτή τη κρίση ορθά και υπεύθυνα πλήττει τους μαθητές των σχολείων Αχαΐας και Ηλείας γιατί τους καλεί να ανταποκριθούν στις εξετάσεις, προαγωγικές και απολυτήριες, σαν να μη συνέβη τίποτα, αφαιρώντας τους ουσιαστικά το δικαίωμα να εξετάζονται επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους μαθητές της χώρας.

    Πλήττει τον παιδαγωγικό ρόλο των συλλόγων διδασκόντων γιατί τους καλεί να υπερασπιστούν το θεσμό των εξετάσεων προκειμένου να μην καταντήσουν αυτές παρωδία αδιαφορώντας όμως για την ψυχολογία των μαθητών τους. Πλήττει το θεσμικό ρόλο των συλλόγων διδασκόντων γιατί τους καλεί αυθαίρετα να υπακούσουν σε όποια απόφαση των διευθυντών τους.

    Ο Σύλλογος διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Παραλίας καταδικάζει την απόφαση του ΥΠΕΠΘ να αποφασίζουν αποκλειστικά οι Διευθυντές των σχολείων για τη μορφή των εξετάσεων ακυρώνοντας κάθε άλλη δυνατότητα ευνοϊκότερης ρύθμισης του θέματος. Καταδικάζει την προχειρότητα αντιμετώπισης της κρίσης και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και των θεσμικών του οργάνων. Αυτή η απόφαση του ΥΠΕΠΘ συνιστά ευθεία υπονόμευση της κεκτημένης και αναμφισβήτητης συμμετοχικής και δημοκρατικής διαδικασίας.

    Καλεί τους Συλλόγους διδασκόντων και τους Διευθυντές των σχολείων των νομών Αχαΐας και Ηλείας, τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ Αχαΐας και Ηλείας και την ΟΛΜΕ, να καταγγείλουν αυτές τις ενέργειες του ΥΠΕΠΘ και να υπερασπιστούν αφενός το δικαίωμα και το καθεστώς των ίσων ευκαιριών για τους μαθητές, αφετέρου τις δημοκρατικές κατακτήσεις του κλάδου.

    Παραλία, 13-06-2008
    Ο Σύλλογος διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Παραλίας

    ΠΗΓΗ: http://alfavita.gr/anakoinoseis/ank8613j.php

  2. δεν προσπαθούν να σε φημώσουν μανιτάριτουβουνού… ΛΟΛ
    πρόβλημα από τους servers ήταν. Στην statcounter τις προάλλες κάηκαν από φωτιά οι δικοί τους servers. Θα ρωτήσεις γιατί όμως μόνο ο δικό σου? Μήπως (λέω μήπως δεν είμαι σίγουρος) το blog σου είναι σε server που δεν έχει άλλα ελληνικά blogs? Π.χ. εσύ είσαι στo Mountain View και τα άλλα ελληνικά είναι στο Texas. Και το μήνυμα το

    είναι της WordPress. Πώς το κατάλαβα? Πρώτον όταν είδα την σελίδα σου που ακόμη έγραφε αυτό το πράμα είδα πάνω πάνω την φατσούλα της WordPress που μετράει τα visits με ένα javascript και γράφει και MATT’S FAULT. (Matt Mullenweg = founder of WP) και η γραμματοσειρά και το formatting του κειμένου «πρόδιδαν» καθαρά την WordPress… ΑΛΛΑ σε καμία περίπτωση δεν προσπαθούν να σε φυμώσουν.. δεν είναι εδώ Blogger/Blogspot…

  3. @ unseen,

    Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου. Έχω ακούσει από όσους εμπιστεύονται πάρα πολύ την wordpress πολλές διαφορετικές απόψεις εξήγησης.

    Πάντως και εγώ δεν θεώρησα ότι η ίδια το έκανε. Εξ άλλου τόνισα ότι το «εσωτερικό» του ιστολογίου μου δούλευε, εκτός από την πρώτη σελίδα και τα άρθρα στην εμφάνιση.

    Όμως δεν αποκλείω καθόλου επέμβαση από τρίτους στην εμφάνιση της σελίδας. Εξ άλλου τα ζητήματα αυτά δεν είναι μόνο τεχνικά. Και ο νοών νοείτω.

    ΥΓ Αν θέλεις πέρασε το σχόλιό σου στο επόμενο άρθρο όπου και το ςσχετικό θεμα.

  4. @ Y.Γ. θα το έκανα αλλά δεν λειτουργούσε το Submit Comment κουμπί
    anyway
    πίστεψε με το WordPress δεν hackάρετε! ειδικά από έλληνες… για αυτό το λόγο δεν αφήνουν και Javascript. κανείς δεν προσπαθεί να σε φιμώσει. ΛΟΛ. συμβαίνουν όμως αυτά όταν έχεις πόσους εκαντοντάδες servers online 24/7, 365/year … δεν είσαι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος…

  5. Μανιτάρι, πρόβλημα με τον server έχεις. Σου το έγραψα και στο ΠΚ, όπου έλεγες ότι προσπαθούν να σε φιμώσουν. Ακόμη και τώρα που χρησιμοποιώ ΙΕ, το site σου είναι «βαρύ». Καθυστερεί να φορτώσει.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: