• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,689 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Απρίλιος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μαρ.   Μάι. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ιστορία Γενικής Παιδείας Γ ΄ Λυκείου: Χίτλερ, ένας… δίκαιος ελληνολάτρης!

Σε ένα μήνα το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων Μέσης εκπαίδευσης θα βγει στο Προσκήνιο. Το 8ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ έχει σχεδόν ακριβώς αυτό το θέμα: 8o Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΛΜΕ, Χανιά,8-10 Μάη 2008, Σχολικά Προγράμματα και Βιβλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σ’ αυτό εδώ το ιστολόγιο έχουμε παρουσιάσει πολλά εκπαιδευτικά άρθρα, όπως και μερικά για το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων. Στο επόμενο διάστημα, έχουμε την ελπίδα ότι θα παρουσιαστούν ακόμα περισσότερα.

Πρόσφατα είχαμε παρουσιάσει για το βιβλίο Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου μια κατατοπιστική Μελέτη πέντε φιλολόγων από τη Βόρεια Ελλάδα. Σήμερα θα σας παρουσιάσουμε για το ίδιο βιβλίο μια προσέγγιση από τον κ. Σπύρο Μαρκέτο, που δημοσίευσαν τα ΝΕΑ το προηγούμενο Σάββατο 12 Απριλίου 2007. Ο Σπύρος Μαρκέτος είναι επ. καθηγητής Ιστορίας των Ιδεών στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ.

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο παρουσίασε το νέο βιβλίο, αφού είχαν αρχίσει τα μαθήματα. Και φυσικά υπήρξαν αντιδράσεις, μικρού βεληνεκούς.

Το χαρακτηριστικό της προσέγγισης είναι ότι προσπαθεί να πάρει μια Ρεβάνς για το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού. Έχει όμως πολύ δίκιο. Το γράψιμο της ιστορίας δεν είναι το ίδιο με την πραγμάτωσή της στον ιστορικό χωρόχρονο, αλλά έχει ένα στίγμα απ’ αυτή

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.

Η ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΝΑΤΕΘΗΚΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ Ή ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ (Ι. ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, Κ. ΣΒΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΥ. ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ).

ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕ, ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΟ ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ.

Κάλαμος. Μάρτης 1944.

Ένας ταγματασφαλίτης με το πιστόλι στο χέρι οδηγεί έναν πατριώτη στον τόπο του μαρτυρίου. Πίσω ακολουθούν πάνοπλοι δύο άλλοι τσολιάδες (φωτογαφία από το βιβλίο του Β. Μαθιόπουλου). Το βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου τηρεί απόλυτη σιωπή για τα Τάγματα Ασφαλείας.

Τα Ιδρύματα Καραμανλή γράφουν τη δική τους Ιστορία και την προωθούν στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου

Γράφει ο Σπύρος Μαρκέτος

Ας αντιπαρέλθουμε εδώ τις μικροατυχίες του νέου βιβλίου που απλώς δηλώνουν έλλειψη επιμέλειας ή ευρύτερης παιδείας (όπως ότι λύνεται επιτέλους ο γρίφος της ονομασίας του νταντά: «Γαλλ. dada= ξύλινο παιδικό αλογάκι», σ. 250), και κάποια πιο σοβαρά πραγματολογικά λάθη, όπως ότι ο Χίτλερ «κατήργησε μετά και από δημοψήφισμα, το 1934, τη δημοκρατία και αυτοαναγορεύθηκε πρόεδρος του Ράιχ» (σ. 104). Προσπερνούμε τις εννοιολογικές συγχύσεις (ο Άξονας επιτέθηκε «κατά του διεθνούς κράτους δικαίου», σ. 105) και τις μονοδιάστατες περιγραφές, όπως της βιομηχανικής επανάστασης που παρουσιάζεται σαν καθαρή ευλογία, χωρίς την παραμικρή αναφορά στις καταστροφικές κοινωνικές της συνέπειες – για να το πούμε αλλιώς, σβήνοντας κυνικά τον Ντίκενς και τους Άθλιους.

Δεν εκπλησσόμαστε καν από την απόλυτη σιωπή των συγγραφέων για ζητήματα όπως η παρισινή κομμούνα και ο ισπανικός εμφύλιος ή για τις κοινωνικές επιπτώσεις της Κατοχής στην Ελλάδα (και τη σύνδεσή τους με την ανάπτυξη της Αριστεράς και της Αντίστασης), για τα Τάγματα Ασφαλείας και τη λευκή τρομοκρατία μετά το 1945, και για πολλά πολλά άλλα. Απλές αβλεψίες όλα αυτά; Σαν τα λάθη στον λογαριασμό που κάνουν τα γκαρσόνια σε μερικές ταβέρνες, είναι όλες προς την ίδια κατεύθυνση.

Καλλωπισμός

Αν όμως μας ενόχλησε ο «συνωστισμός» στην προκυμαία της Σμύρνης, τότε τι να πούμε όταν γενοκτονικές μάστιγες μιας ολόκληρης ιστορικής περιόδου, όπως ήταν η αποικιοκρατία, καλλωπίζο- νται σαν «δυναμική έξοδος των προηγμένων χωρών της Ευρώπης»; Που θεμέλιά της ήταν, μεταξύ άλλων, «η ακλόνητη πίστη στην ανωτερότητα του δυτικού πολιτισμού και στο χρέος της εξαγωγής των θεσμών και των αξιών του, καθώς και η φιλανθρωπία» (σ. 53); Τέτοιες ανοησίες δεν τις υποστηρίζει κανείς σήμερα, εκτός από λίγους νεοσυντηρητικούς στις ΗΠΑ και τη Βρετανία που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Όχι μόνον όμως η Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ, ευτυχώς, αποικιοκρατική χώρα, αλλά και η εθνική μας ιστορία περιλαμβάνει τα απελευθερωτικά κινήματα των Ιονίων, των Δωδεκανήσων και της Κύπρου, που στρέφονταν ακριβώς ενάντια σ΄ αυτή τη δήθεν ανιδιοτελή «δυναμική έξοδο των προηγμένων χωρών της Ευρώπης».

Βοηθούν τέτοιες ιδέες τα παιδιά μας, που γεννήθηκαν και ζουν σ΄ έναν μεταποικιοκρατικό κόσμο; Πώς δικαιολογείται η ίδια η δομή του εγχειριδίου που, αποτυπώνοντας μια ακραία συντηρητική αντίληψη περί Ιστορίας, εστιάζει σε νικηφόρες μάχες, ηρωικούς άθλους μεγάλων ανδρών και διπλωματικές δοσοληψίες, ενώ αφήνει τα παιδιά αθώα σε ζητήματα συνάρθρωσης της κοινωνικής, της πολιτικής και της πολιτισμικής ιστορίας;

Γιατί οι συγγραφείς, δίνοντας έμφαση σε απίθανες πραγματολογικές λεπτομέρειες, αδιαφορούν επιδεικτικά για την καλλιέργεια της κριτικής κατανόησης του παρελθόντος και των ευρύτερων διαδικασιών της ιστορικής αλλαγής; Είναι επιτρεπτό να προτείνουν ως βιβλιογραφία σ΄ ένα σχολικό εγχειρίδιο κατά βάση τα ίδια τα δικά τους έργα (σ. 252);

Πώς εξηγείται άραγε η πάγια μεροληψία του βιβλίου υπέρ της άκρας Δεξιάς, όπως όταν αποσιωπά τον ρόλο της Εθνικής Εταιρείας στον καταστροφικό πόλεμο του 1897, και αποφεύγει εντελώς ν΄ αναφερθεί στα αίτιά του· ή όταν επαναλαμβάνει το γνωστό ψέμα πως το ΙΚΑ συστήθηκε επί Μεταξά (σ. 107) και όχι από τις προηγούμενες δημοκρατικές κυβερνήσεις; Γιατί απαλλάσσονται οι ΗΠΑ από τις ευθύνες τους για τη χούντα του 1967-74 (απλώς τηρούσαν «μια στάση ανοχής προς τους δικτάτορες», σ. 158); Γιατί δυσάρεστες αλήθειες παρουσιάζονται σαν να ήταν υποκειμενικές και αβέβαιες εκτιμήσεις (η συνέχεια της προηγούμενης πρότασης: «Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του ελληνικού λαού, που απέδωσε στις ΗΠΑ την επιβολή και την επιβίωση του τυραννικού καθεστώτος»);

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ, ΣΑΒΒΑΤΟ, 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008, Αρ.Φύλλου:19.107

Advertisements

13 Σχόλια

  1. Αγαπητό Μανιτάρι,
    αν καποιος διακατέχεται από ρεβανσισμό αυτός είναι ο κ Μαρκέτος, οποίος είναι βέβαια ιδεολογικά κοντά στην κ Ρεπούση. Δες για παράδειγμα:

    http://www.ananeotiki.gr/el/readRelated.asp?datePeriod=0&intThemeID=44&textID=446
    http://indy.gr/analysis/ypografes-kata-tis-aposyrsis-toy-biblioy-tis-st-dimotikoy
    http://theamapati.wordpress.com/2007/07/20/200707/
    http://www.booksfromgreece.gr/shop/products/getProductDetails.asp?pid=112542

    Βέβαια αυτή πολιτική διάθλαση της πραγματικότητας τον οδηγεί σε γελοιότητες του στυλ «η πάγια μεροληψία του βιβλίου υπέρ της άκρας Δεξιάς».
    Θα δώσω ένα απλό παράδειγμα. Το βιβλίο μιλάει για την Γερμανική εισβολή και την κατοχή στις σελίδες 118 – 125.
    Αν εξετάσουμε σελίδα σελίδα τις μαρτυρίες που παραθέτει το βιβλίο θα δούμε:
    -Επίδοση τηλεγραφήματος από τον Γκράτσι (σελ 119)
    -Κολιόπουλος «Η δικτατορία του Μεταξά» (σελ 120)
    -Μυτιληναίος «Η τιτανομαχία του υψώματος 731» (121)
    -Γεώργιος Βλάχος Καθημερινή το Στιλέτο (121)
    -Albert Camus Φόρος τιμής στους Έλληνες από τους Γάλους διανοούμενους (122)
    – J P Sartre από το «Κείμενα και μαρτυρίες Γάλων» του Milliex (122)
    – Κανελόπουλος Π (123)
    – Ιστορία Ελληνικού Έθνους (123)
    – Σβορώνος Επισκόπηση Νεοελληνικής Ιστορίας (123)
    – Σβολόπουλος (123) για μια μαρτυρία εκτέλεσης

    Για το Χίτλερ αφιερώνει ολόκληρο κεφάλαιο στο ολοκαύτωμα στις σελίδες 129 – 133. Μαρτυρίες που χρησιμοποιούνται:
    -Στρούμσα Ιάκωβος «Διάλεξα τη ζωή» (129)
    -Κεντρικό Ισραηλίτικο Συμβούλιο – ΥΠΕΠΘ , Το ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων (129)
    – Βερέμης Θ. Η Έκκληση του Αρχιπισκόπου Δαμασκηνού για τους διωγμούς των Εβραίων (131)
    -Εβραϊκό μουσείο Ελλάδας Η Ζάκυνθος το νησί των δυνατών (132)
    -Αβερλέρ Ημέρα μνήμης (132)

    Τα Δεκεμβριανά περιγράφονται στη σελίδα 135
    -Γ Παπανδρέου Η απελευθέρωσις της Ελλάδας (135)

    Ελληνικός Εμφύλιος 142 – 145
    – Καθημερινή Η ρητορία του Ψυχρού πολέμου (143)
    – Ηλιού Φίλιππος Διακύρηξη της προσωρινής κυβέρνησης του βουνού (144)

    Ψυχρός πόλεμος
    -Μαλένκωφ (Σοβιετικός υφυπουργός εξωτερικών) Ομιλία στο Ανώτατο Σοβιέτ (146)
    – J F Kennendy Ομιλία στο Βερολίνο (147)
    – J L Gaddis»Οι ρίζες της Αμερικάνικης Επέμβασης στο Βιετνάμ (148)

    Χούντα (158-159)
    – Η. Ηλιού Η εμπειρία της 21ης Απριλίου. (159)

    Ας μην ξεχνάμε ότι ο συγγραφέας του βιβλίου κ Κολιόπουλος (Ακαδημαϊκός) ήταν αυτός που συνέταξε το πόρισμα καταπέλτης για τη Ρεπούσια ιστορία.

    Έτσι όπως καταλαβαίνεις αγαπητό μανιτάρι ο Σαρτρ χαρακτηρίζεται συλλήβδην από τον κ Μαρκέτο ακροδεξιός!!! Για να μην μιλήσω για τους Ηλιού, Σβορώνο, Παπανδρέου, Αβερλέρ, Καμύ. Γιατί τη διακύρηξη ίδρυσης της ΠΕΕΑ τι να πώ;

    Είναι πραγματικά λυπηρό να βλέπεις «καθηγητές» ελληνικών πανεπιστημίων να διαστρεβλώνουν με τόση άνεση την πραγματικότητα. Είναι αυτοί που έχουν αφήσει αμόρφωτους τους Έλληνες και για τους οποίους μιλάει ο Ελύτης στον Ρένο Αποστολίδη στα 1958, στο απόσπασμα που έχω παραθέσει …

    ΥΓ Επειδή μου φαίνεται ότι βγήκε καλό να με συγχωρέσεις αλλά θα το ποστάρω και στο δικό μου Blog

  2. Δεν ξέρω τι με έπιασε! Ο ακαδημαϊκός είναι ο κ Σβωλόπουλος…

  3. @ Cacofonix

    έχεις ΚΑΙ εσύ γίνεις σταθερός συνεργάτης στο Μανιτάρι του ΒΟΥΝΟΥ! να συνεχίσεις, γιατί ο στόχος μου είναι ακριβώς αυτός: Να συν-ιδρώσουμε για την ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ της ΟΛΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ…

    Όσον αφορά το θέμα:
    Γνωρίζω την πολιτικο-ιδεολογική κατεύθυνση του κ. Σπύρου Μαρκέτου. Και σε πολλά διαφωνώ. Δεν θέλω να κάνω βέβαια δίκην προθέσεων. Όμως από τον τρόπο πού κάνει την κριτική στο βιβλίο, βγάζουμε δυο πρώτα συμπεράσματα:

    1) Δείχνει αδυναμίες του βιβλίου, τις οπίες πολλοί της «πατριωτικής» πτέρυγας δεν βλέπουν. Και αυτό είναι το θετικό του σχολίου του στα ΝΕΑ.

    2) Δεν μπορεί να ξεφύγει ΚΑΙ αυτός από την μερική όραση των αδυναμιών του βιβλίου και άρα από την μεροληψία.

    Να ελπίσουμε ότι ο ανοικτός και πολύπλευρος διάλογος θα μας ανυψώσει να δούμε πιο σφαιρικά τα δύσκολα ιστορικά ζητήματα.

  4. Και μόνο η υπόνοια που αφήνεται ότι ο Σβωλόπουλος και γενικότερα το Ίδρυμα Καραμανλή υποθάλπουν τους Ταγματασφαλίτες ή ακροδεξιούς είναι άθλια -το επιεικέστερο.

    Το θέμα όμως, Μανιτάρι, δεν είναι να γραφεί «σφαιρική» ιστορία. Το θέμα είναι να γραφτεί μια ιστορία για μαθητές. Και αυτό έχει να κάνει με το τι πολίτες θέλουμε να δημιουργήσουμε, σε τι κοινωνία προσδοκούμε. Το πόνημα της Ρεπούση -το ευλογηθέν υπό Αλαβάνου- αποσκοπούσε στην δημιουργία συγκεκριμένου τύπου πολίτη. Προφανώς και το υπό συζήτηση βιβλίο.

  5. @ fvasileiou

    Γράφεις: «…τι πολίτες θέλουμε να δημιουργήσουμε, σε τι κοινωνία προσδοκούμε…»

    Το προσυπογράφω, γιατί ακριβώς αυτό παραμένει το μεγάλο ζητούμενο. Και σ’ αυτό οφείλουμε να ιδρώσουμε πολλοί και ποικιλοτρόπως.

  6. 1) Δείχνει αδυναμίες του βιβλίου, τις οπίες πολλοί της “πατριωτικής” πτέρυγας δεν βλέπουν. Και αυτό είναι το θετικό του σχολίου του στα ΝΕΑ.

    Δηλαδή η ιδρυτική πράξη της ΠΕΕΑ τι είναι; Ακροδεξιό κείμενο; Νομίζω ότι εκτός από εμπαθής είναι και ανήθικος ο κ Μαρκέτος! Οι κατηγορίες που εκτοξεύει είναι τελείος σαθρές, που στόχο έχουν να σπιλώσουν κι όχι να γίνει γόνιμος διάλογος. Για να καταλάβουν οι αναγνώστες θα παραθέσω την ερώτηση 1 στη σελίδα 114 του βιβλίου:
    1. Λέγεται ότι όταν ένας αξιωματικός της Γκεστάποπου επισκέφτηκε το ατελιέ του Πικάσο κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου τον ρώτησε, δείχνοντάς του τον καμβά όπου είχε ζωγραφίσει την «ΓκουέρνικỨ, «Εσείς το κάνατε αυτό;» ο καλιτέχνης του απάντησε: «Όχι εσείς το κάνατε». Να σχολιάσετε την απάντηση και να συζητήσετε τον συμβολισμό που έχει αποκτήσει το ζωγραφικό αυτό έργο για τα δεινά του πολέμου.
    Αν αυτό θεωρείται εξύμνηση προς το Χίτλερ τότε εγώ κάπου έχω μπερδευτεί.

    Ο καθένας κρίνει με το δικό του μέτρο! Ο κ Μαρκέτος απλά μας λέει πως θα ήθελε ΕΚΕΙΝΟΣ να γράψει την ιστορία, κι όχι πως έχει πραγματικά η ιστορία.

    Παρέθεσα τις πηγές που θα διαβάσουν οι μαθητές. Δεν νομίζω ότι γέρνουν προς τη μια ή την άλλη πλευρά. Είναι μια καλή αρχή για παιδιά αυτής της ηλικίας.

    Χρειάζεται να ξεχάσουμε τι έγινε τότε, όχι όμως από λήθη, αλλά από γνώση ότι αυτά δεν μας οδήγησαν πουθενά. Όπως λεει κ ο π Μεταλληνός όλα ξεπερνιούνται όχι γιατί δε θέλω να τα θυμάμαι αλλά γιατί έχω τη δύναμη να συγχωρώ…

  7. @ Al Ahtarma (@ Μαριάννα Ανδρούτσου μου επιτρέπεις, έτσι;)

    Θα μεταφέρω το κλείσιμο της Μαριάννας, γιατί με άγγιξε:

    «…. Ξέρετε όμως κάτι; Είπα πιο πάνω πως μου στοίχισε πολύ που δεν ήμουν εκεί , μαζί με τα άλλα παιδιά του , στην εξόδιο ακολουθία του. Πάλι, όταν το ξανασκέφτομαι, ίσως να ταν και θέλημα Θεού να γίνει έτσι, για να διευκολύνομαι στην επανάληψη της σκέψης πως ο Παπούλης εξακολουθεί και είναι “καπου κει” , απλώς “δεν μπορεί να έρθει στο τηλέφωνο τώρα”.

    Κι όταν η Ανασταση που πλησιάζει και ο Χρόνος και το ανακάλημα των συμβουλών του όλα τα προηγούμενα χρόνια “κάνουν τη δουλειά τους’ μέσα μου και δυσκολέψουν τα δάκρυα μου να κάνουν τη δική τους, τότε, πλησιάζοντας στον τάφο του, θα βρω το παλιό , παιδικό μου “θράσος’ και θα του υπενθυμίσω: ” Είπες πως όσοι αγαπούν το Χριστό, σου μιλούν και κατω από το χώμα όταν βρεθούν. Εσύ αφοσιώθηκες στο Χριστό και τον αγάπησες. Μίλα μου τώρα, μη μη ξεχνάς. Κι αν έχω την ευθύνη, δεν έχω τη δύναμη που νομίζεις”…

    Τί στην ευχή, κάνω πολλά λάθη ρε αδέλφια , λογιών λογιών, μα σ αυτό δεν λαθεύω. Θα το δείτε, έτσι θα γίνει, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Δεν μιλάμε για τον όποιο κοινό θνητό που κοιμήθηκε ακολουθώντας την κοινή μοίρα των ανθρώπων, μιλάμε για ένα Θεό-κτιστο…»

  8. Και κάτι για τη συζήτηση αυτή:

    Λάτρευε να διηγείται και να περιγράφει γεγονότα της Ιστορίας της Ελλάδας του 20ου αιώνα. Ήταν ο ίδιος κομμάτι τους. Κάποτε του επεσήμανα ότι μερικοί αρνούνταιπως η Δημητσανα είχε κρυφό σχολειό: “Μα είσαι έξυπνη εσύ…δεν κάνει να στενοχωρείσαι… μα, αλήθεια, στενοχωρείσαι; Για πες μου, σημασία έχει τί λένε αυτοί, ή τί πιστεύεις εσύ; Εσύ ξέρεις την αλήθεια. Κι έχεις την ευθύνη….”

    Νομίζω ότι καλύτερα δε θα μπορούσε να τα πει για τη συζήτηση που ανοίξαμε τώρα…

  9. Δεν θα με πειραζε να γραφουν ολα αυτα που λεει ο κος Μαρκατος πως λειπουν. Υπο δύο ορους όμως:

    1) Να αναφερόταν και στον παππού μου και στον συναδελφο του στον Πυργο της Ηλειας που στην κατοχη καποιο καθαρμα κομμουνιστης τους καρφωσε δηθεν ως φασιστες επειδη την 25 Μαρτιου αναρτησαν την Ελληνικη σημαια, και τους εστειλε τον ΕΛΑΣ στο σπιτι. Μπουκαραν μεσα στο σπιτι και υπο τις σπαρακτικες φωνες της γιαγιας και της 6χρονης μαννας μου τον πηραν στο βουνο για εκτελεση μολις ξημερωσει.

    Εκει τους ειδαν κατι παιδια από μεσα απο τον ΕΛΑΣ που τους ήξεραν και γνωριζαν φυσικα οτι καθε αλλο παρα φασιστες ειναι, τους φυγαδευσαν κρυφα από τους υπολοιπους ΕΑΜΙΤΕΣ αφηνοντας επιτηδες την πορτα του κελιου ανοικτη.
    Ακομα αναρωτιεμαι αν το καθαρμα που τους καρφωσε πηρε αργοτερα και συνταξη αντιστασιακου.

    2) Να αναφερονταν και στον ΣΚΟΤΕΙΝΟΤΑΤΟ ρολο που επαιξε το ΚΚΕ στο Μακεδονικο εξ αιτιας μαλιστα του οποιου η χωρα ευρισκεται σε κινδυνο μεχρι σημερα και αυριο. Επ αυτου εχω και βιβλιογραφία να καταθεσω για το ποιοι δημιουργησαν το εξαμβλωμα του Μακεδονικου κρατους και του Μακεδονικου έθνους και γιατί.

    Αν τα κανουν αυτα τα δύο, τοτε ας γραψουν και οτι αλλο θελουν. Δεν θα με πειραξει καθολου.

    Εχω την αίσθηση παντως οτι ο ρουφιανος που προανεφερα αν ζουσε σημερα ΔΕΝ θα ψηφιζε ΚΚΕ.
    Να δεις πως το λενε το αλλο το κομμα που βγαζει σπυρακια με την σημαία…

  10. Έχω μπερδευτεί λίγο.. τελικά αυτό το βιβλίο σας φαίνεται ικανοποιητικό ή όχι;
    Ξεκίνησα να διαβάζω και έπαθα και μετά πλέον δε κατάλαβα τι έγινε!
    Είναι μια προσπάθεια έντιμη ή όχι; 🙂
    Μπήκαν και τα σχόλεια για τον πατέρα Θεόκτιστο και το έχασα τελείως! lol

    8D

  11. @ stinathina

    1) Τα δυο λάθος σχόλια διαγράφηκαν. Έχουν ήδη μεταφερθεί στο σωστό ποστ.

    2) Το βιβλίο έχει προβλήματα. Ήδη έχουν καταγραφεί. Ειδικά τα βιβλία ιστορίας κάνουν πολιτική ούτω ή άλλως. Και αυτό είναι ανεξάρτητο από τον τρόπο που τα θέτει ο κ. Σπ. μαρκέτος. Μη ξεχνάτε ότι έχω δώσει και λινκ εδώ στο Μανιταρι – στην αρχή του ποστ – με κριτική 5 φιλολόγων για το ίδιο βιβλίο.

  12. Επιμένω πως το βιβλίο αυτό είναι ίσως το καλύτερο που κυκλοφορεί από τον ΟΕΔΒ. Ο κ Μαρκέτος έχει κάποια κόμπλεξ που δεν μπορεί να τα ξεπεράσει, και σ’ αυτά θυσιάζει κι επιστημονικότητα και γνώση κι αλήθεια.
    Έχει κάνει τον Σαρτρ ακροδεξίο στοιχείο. Το Σαρτρ που επισκέφθηκε για δεκαπέντε μέρες το ΔΣΕ στα βουνά κι τους εμψύχωνε. Το είδαμε κι αυτό.

    Το αντίστοιχο της Γ’ γυμνασίου διακατέχεται από το γνωστό Ρεπούσειο πνεύμα…

    Γενικά πρέπει να καταργηθεί το μονοπώλιο του ΟΕΔΒ, αλλά πιάσουμε αυτή τη συζήτηση δε θα τελειώσουμε ποτέ…

  13. Νέα κριτική στο βιβλίο από το φιλόλογο Πέτρο Φύτρο και νέα σχόλια εδώ:

    ΙΣΤΟΡΙΑ Γεν. Παιδ. Γ΄ ΛΥΚ: Οι απολογητές του συστήματος επελαύνουν. Μάιος 28, 2008 και ζεύξη:
    https://manitaritoubounou.wordpress.com/2008/05/28/istorgpglyk-epelasi-syst-pfytr/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: