• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,083 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Απρίλιος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μαρ.   Μάι. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Υπόθεση Γρηγορίου του Ε΄

Εντάξει για τον Γρηγόριο τον Ε΄, που σαν σήμερα απαγχονίστηκε και ξεφτιλίστηκε από την ηγεσία των Οθωμανών, έχουν γραφτεί πάρα πολλά. Σήμερα έχω σκοπό να παρουσιάσω μια διαθήκη του που αποδεικνύει, πέρα από το μαρτυρικό και αποδεικτικό του τέλος,

UPDATE – 14/04/2008, Ωρα 13.30: Κατέβηκε η προηγούμενη εικόνα (ως λιγότερο σχετική), και ανέβηκε επάνω αυτή.

το ουσιαστικό περιεχόμενο του προηγούμενου βίου του.

Μια μερίδα όμως συγγραφέων,

με αφορμή τον δήθεν «αφορισμό» του Αλέξανδρου Υψηλάντη και τους υπόλοιπους επαναστάτες, και με πραγματική αιτία μια αντιθρησκευτική και αντιχριστιανική ιδεολογική τοποθέτηση του καταλογίζει άδικα και πράγματα και προθέσεις που δεν υφίστανται.

Εξ άλλου ό ίδιος ο Υψηλάντης φαίνεται ότι γνώριζε τη Φαναριώτικη διπλωματία και ίσως και περισσότερα, ώστε να γράφει: «… Ο Πατριάρχης, βιαζόμενος υπό της Πόρτας, σας στέλλει αφοριστικά και Εξάρχους, παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρταν. Εσείς όμως να τα θεωρήτε αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου…», (Ιστορία Ελλ. Έθνους, Τό. ΙΒ΄, σελ. 130 β, έκδοση 1975).

Ο Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε΄ πατριάρχευσε τρεις φορές, πράγμα που αποδεικνύει ότι η ηγεσία των Οθωμανών δεν του είχε εμπιστοσύνη. Αυτό από μόνο του καταρρίπτει τις ακραίες αρνητικές κριτικές εις βάρος του. Η εθναρχική θέση του Πατριάρχη δεν μπορούσε να είναι πιο επαναστατική απ’ ότι του Γρηγορίου του Ε΄.

Τα νεότερα όμως στοιχεία αποδεικνύουν ότι ήταν ταυτόχρονα και συνετός και σοφός και τολμηρός. Συνετός γιατί δεν επέτρεπε να εισέρχεται η οθωμανική ηγεσία στα εσωτερικά της εθναρχίας. Σοφός και στα ζητήματα του διαφωτισμού, αφού ενώ αποδεχόταν τις επιστήμες δεν ήθελε την αυτονόμησή τους από την ορθόδοξη θεολογία. Τολμηρός και στα ζήτημα της επανάστασης, αφού έπαιξε και με τη φωτιά, πράγμα που πολύ δεν μπορούν να το χωνέψουν.

Μια επανάσταση, που πέτυχε τελικά εν μέρει τους στόχους της, και με τον ακραίο θάνατο, δηλαδή τον απαγχονισμό του Πατριάρχη.

UPDATE – 10/04/2008, Ωρα 13.30, Μου αποστάλθηκαν από φίλο δυο εικόνες, τις οποίες και αναρτώ:

Δεν κατάφερε δηλαδή να πραγματωθεί ούτε το όνειρο του Ρήγα για συνομοσπονδία βαλκανική ακόμα, ούτε του Κοραή, ούτε των προυχόντων της παλαιάς Ελλάδας, ούτε των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων. Οι εμφύλιοι τα πρώτα χρόνια της επανάστασης το αποδεικνύουν. Η εξέλιξη μάλιστα του ελλαδικού κρατιδίου οφείλει να μας προβληματίσει.

Σήμερα προς τιμή του αγίου (αναγνώριση το 1921) πια «Ιερομάρτυρα Γρηγορίου του Ε΄»,

θα σας παρουσιάσω τη διαθήκη του που έγινε ανάμεσα σε δυο πατριαρχίες, όταν βρισκόταν «εξόριστος» στην Ιερά Μονή Ιβήρων στο Άγιο Όρος. Δυο θεωρώ ότι είναι τα σημαντικά στοιχεία της διαθήκης του:

α) Η απλότητα του βίου του, μέσα από την οποία δεν είχε κατά νου την επάνοδο στη Πατριαρχία του.

β) Η έλλειψη ουσιαστικά ατομικής περιουσίας, που αποδεικνύει ότι η εθναρχική του θέση δεν του προσέδωσε απολαύσεις.

ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Του αοιδήμου Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε΄

1813

Του Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε΄ έγγραφον, υπό τύπον διαθήκης. Εύρηται εν τη Μονή Ιβήρων.


Πανοσιολογώτατοι Προεστώτες και λοιποί συγκοινοβιάται της σεβασμίας Μονής Ιβήρων. Επειδή επλήρωσα το κοινόν χρέος, ομολογώ ότι η ομολογία αύτη υπάρχει εξωφλημένη και αμέσως να σχισθή και να κατακαή και να γραφή το όνομα της εμής αναξιότητος, Γρηγορίου μοναχού να μνημονεύηται.


Και εν τη ημέρα της αποβιώσεώς μου κατ’ έτος να εκτελήται έν μνημόσυνον εις άφεσιν αμαρτιών μου.

Και τα διακόσια πενήντα να μοιρασθώσιν εις τους ευρεθέντας εφημερίους, ανά έν σαρανταλείτουργον και εις μίαν τράπεζαν.

Τα λοιπά επειδή κατ’ έτος ελάμβαναν ανά πεντακόσια, εξωφλήθησαν τέλεον.

Γρηγόριος πρώην Κων/πόλεως αναξιώτατος.

Ακριβές αντίγραφον εξ ανεκδότου ιδιογράφου ειδικώς διά την Μονήν Αγίαν Λαύραν Καλαβρύτων.
Εν τη εν Αγίω όρει Ι. Μονή Ιβήρων,

17 Οκτωβρίου 1953,

Ο Βιβλιοθηκάριος
Ιερομ. Αθανάσιος Ιβηρίτης.

Επί του φακέλου αναγράφεται:

«Το παρόν έγγραφον υπάρχει του Πατριάρχου πρώην Κωνσταντινουπόλεως Γρηγορίου του Πελοποννησίου και, ει μεν συμβή θάνατος, αμέσως να ανοιχθή παρά των επιτρόπων της Ιεράς τούτης Μονής των Ιβήρων».


Η ΔΙΑΘΗΚΗ


Επειδή η ώρα της εκάστου τελευτής υπάρχει αδιόριστος κατά την θείαν απόφασιν, δια τούτο καγώ ο αμαρτωλός και ανάξιος του Θεού δούλος διατίθημι την παρούσαν διαθήκην και ζητώ παρά πάντων συγχώρησιν, συγχωρώ καγώ πάσιν. Και διορίζω επίτροπόν μου τον λογιώτατον χαρτοφύλακα κυρ. Νικηφόρον Ιβηρίτην, ίνα εκτελέση μετά θάνατόν μου.


Και πρώτον δύο χιλιάδες γρόσια, όπου έχω δάνεια εις το κοινόν του όρους, αφείς το δεδουλευμένον διάφορον, τα μεν χίλια γρόσια να αποστείλη εις το νοσοκομείον Κωνσταντινουπόλεως, τα δε πεντακόσια τω κατά καιρόν Πατριάρχη, ίνα εκτελέση έν μνημόσυνον υπέρ της αμαρτωλής μου ψυχής, και τα άλλα πεντακόσια τη Ιερά Συνόδω, ίνα σειλλειτουργήσωσιν, ότι ταύτα επί τούτω είχον εν τω κοινώ πεφυλαγμένα.

Τα δε ευρεθέντα εν τω κιβωτίω μου εναπομείναντα εκ των εξόδων του ετησίου μου, να μοιρασθώσιν εις τους ιερείς του Όρους και πτωχούς, αμέσως και εις την θανήν μου.


Άλλην χρηματικήν περιουσίαν δεν έχω, ειμή μόνον τα φορέματά μου παλαιόγουνες, αντεροκάβαδα, τα οποία να μοιρασθώσιν όσοι ευρεθώσιν εις την υπηρεσίαν μου.

Εξ αυτών δε ο αρχιδιάκονος και ανεψιός μου θέλει λάβει τα τιμιώτερα και οι λοιποί κατά την τάξιν των. Τα στρώματα του οντά και παπλώματα να δοθώσιν εις το νοσοκομείον των Ιβήρων, ομοίως και μπακιρικά.


Ταύτα διατάσσω να γίνωσιν απαρασάλευτα, μηδείς δε των συγγενών τολμήσθω να ζητήση ή να παρασαλεύση τι των διαταχθέντων, ότι εστί πυρ καταναλίσκον εις αυτόν, και διότι είτι ευρίσκεται εις εμέ υπάρχει εκκλησιαστικόν, και ουδέν πατρικόν ή μητρικόν. Ούτως διατάσσω και αράν μεγίστην, αποφαίνομαι να ενεργηθώσιν απαρασάλευτα.


αωιγ΄ (1813) Απριλίου ε΄ (5).


Ο πρώην Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος υποβεβαιώ ιδία χειρί.

Ακριβές αντίγραφον εκ της βιβλιοθήκης Ι. Μονής Ιβήρων

17 Οκτωβρίου 1953.

Ο βιβλιοθηκάριος

Ιερομ. Αθανάσιος Ιβηρίτης.


Επί του φακέλου αναγράφεται:


«Αύτη υπάρχει διαθήκη του πρώην Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Γρηγορίου, η οποία θέλει ανοιχθή μετά θάνατον αυτού παρά των επιτρόπων της Ιεράς Μονής Ιβήρων».


Ακριβές αντίγραφο του αντιγράφου εκ της βιβλιοθήκης κειμηλίων

της Ιεράς Μονής Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων,

Κυριακή 05 Μαρτίου 2005.


Π. Α. Μ

Advertisements

35 Σχόλια

  1. Συνοπτικό, ενδιαφέρον και καταλυτικό τεκμήριο για κάθε καλοπροαίρετο ερευνητή της αλήθειας γύρω από μια σημαντική προσωπικότητα.

    Αν και δευτερεύον ζήτημα, θα μπορούσες & ήθελες να μας πληροφορήσεις για τον τρόπο εύρεσης – πρόσβασης στο κειμήλιο;

  2. @ Ζωντανό Ιστολόγιο

    Επειδή έχουν γραφεί πάρα πολλά εναντίον, αυτά τα θεωρώ δεδομένα και καταγραμμένα.

    Γι’ αυτό το λόγο φέρνω στην επιφάνεια αυτό το απόσπασμα, που βρέθηκε από τον Π.Α.Μ. στα αρχεία της Αγίας Λαύρας στα Καλάβρυτα.

    Κάθε καλοπροαίρετος επισκέπτης μπορεί να ζητήσει να το δει στο μουσειο. Είναι πάρα πολύ εύκολο. Προσωπικά ζήτησα και το είδα ο ίδιος πρόσφατα.

  3. Όταν χρησιμοποιούνται πραγματικά στοιχεία, βιβλιογραφία και επιστημονική έρευνα, το αποτέλεσμα δικαιώνει πάντα τον Γρηγόριο Ε’. Όταν αντιθέτως η προκατάληψη η νοθεία παίρνουν τη θέση της επιστημομνικής κριτικής, το αποτέλεσμα είναι φαιδρό.

    Όταν στη βιβλιογραφία αναφέρεται ότι [i]»καταβλήθηκαν…προσπάθειες να μυήσουν τον πατριάρχη Γρηγόριο, που την εποχή εκείνη ήταν εξόριστος στο Άγιο Όρος»[/i] ([b]Frazee A. Charles, «Ορθόδοξος Εκκλησία και Ελληνική Ανεξαρτησία 1821-1852», Δόμος, Αθήνα 1987, σελ. 27-28[/b])

    αυτό θα ισοδυναμούσε με αυτοκτονία αν ο Πατριάρχης ήταν γνωστός φιλότουρκος.

    Ψιλά γράμματα…
    Μπράβο πάντως για τα όσα παράθεσες.

  4. Τελικά…είσαι ΚΑΙ τολμηρός.!!! Σε κόντρα των ναιναίκων και των γιες σερ κυρίων που είναι γύρω μας η προσωπικότητα του Αγίου Γρηγορίου δρα καταλυτικά. Να είσαι καλά που μας τον έφερες στο νού.

  5. Πάρε και το …κατηγορητηριο:

    Στο στήθος του αναρτήθηκε έγγραφο, που ανέφερε την αιτία της καταδίκης του:

    «Επειδή χρέος των ανωτέρων και των αρχηγών, οιουδήποτε έθνους, είναι το επαγρυπνείν νυχθημερόν επί των εις την επιτήρησιν αυτών εμπεπιστευμένων προσώπων, το πληροφορείσθαι περί πασών των πράξεων αυτών και αναφέρειν εις την κυβέρνησιν πάντα τα μεταξύ αυτών ανακαλυπτόμενα εγκλήματα και οι Πατριάρχαι, όντες επίσης, ως εκ της θέσεως αυτών, ανώτεροι και αρχηγοί των υπηκόων, οίτινες ζώσιν εν ασφαλεία υπό την σκιάν της αυτοκρατορικής εξουσίας, οφείλουσιν, ίνα προ πάντων ώσιν άμωμοι, έντιμοι, χρηστοί και ειλικρινείς κεκτημένοι δε τας ιδιότητας ταύτας, αφ’ ου εννοήσωσι τας αγαθάς και κακάς κλίσεις λαού τίνος, οφείλουσιν, ίνα προλαμβάνωσιν εγκαίρως τας κακάς δι’ απειλών τε και συμβουλών, εν ανάγκη δια τιμωριών κατά τα παραγγέλματα της θρησκείας αυτών, και πληρούσιν ούτω μέρος της ευγνωμοσύνης ην οφείλουσι τη υψηλή Πύλη δια τας ευεγερσίας και τας ελευθερίας, ην απολαύουσιν υπό την αγοθοεργόν αυτής σκιάν.

    Αλλ’ ο άπιστος Έλλην Πατριάρχης, όστις όμως έδωκε προηγουμένως τοσαύτα αφοσιώσεως δείγματα, δεν ηδυνήθη να μη συμμεθέξη νυν εις τας στάσεις και την επανάστασιν του έθνους αυτού, επιχειρισθείσαν υπό διαφόρων διεφθαρμένων ανθρώπων, επιλαθομένων εαυτών και παρασυρομένων υπό διαβολικών και χιμαιρικών ιδεών χρέος δε αυτού ην, όπως διδάξη τους αμαθείς, ότι προέκειτο ενταύθα περί επιχειρήσεως ματαίας, ουδέποτε δυναμένης ίνα πραγματοποιηθή, επειδη τα κακα σχέδια ουδέποτε θριαμβεύουσι κατα της μωαμεθανικης ισχύος και θρησκείας, λαβουσών την ύπαρξιν αυτών παρά του θεού από χιλίων και πλέον ετών, και διατηρηθησομένων μέχρι της τελευταίας κρίσεως, ως βεβαιεί ημάς ο ουρανός δια αποκαλύψεων και θαυμάτων. Εν τούτοις ένεκα της διαφθοράς της καρδίας αυτού ου μόνον δεν εγνωστοποίησεν, ουδ’ ετιμώρησε τους απλούς ανθρώπους, οίτινες επλανήθησαν, αλλά, κατά πάσαν πιθανότητα, αυτός ο ίδιος μετέσχε κρυφίως ως αρχηγός της επαναστάσεως, ώστε αναποφεύκτως σχεδόν άπαν το Ελληνικόν έθνος, εν υπάρχουσι πολλοί αθώοι και δυστυχείς υπήκοοι, ουδέ την ελαχίστην ταύτης γνώσιν έχοντες, θέλει καταστραφή ίσως εκ θεμελίων και καταστή το αντικείμενον της οργής του Θεού.

    Όταν η αστυνομία επληροφορήθη περί της επαναστάσεως, και αφ’ ου αυτή εγνώσθη υπό του κοινού, η υψηλή Πύλη, υπό μόνης της συμπαθείας προς τους δυστυχείς αυτής υπηκόους ορμουμένη, εζήτησεν ίνα επαναγάγη αυτούς δια της γλυκύτητος εις την οδόν της σωτηρίας, και διεύθυνεν επί τούτω προς τον Πατριάρχην προσταγήν, διαλαμβάνουσαν διαταγάς και συμβουλάς αναλόγους προς τον σκοπόν τούτον, μετά διαταγής προς τον Πατριάρχην, όπως αναθεματίση πάντα τα μέρη του τόπου, ένθα ο τρόπος ούτος κατέστη αναγκαίος κατά των συμμετασχόντων της επαναστάσεως υπηκόων.

    Άλλ’ αντί να δαμάση αυτούς, και πρώτος αυτός να επανέλθη εις το χρέος αυτού, αυτός ο άπιστος υπήρξεν υπέρ πάντα άλλον ο άξων πασών των αταξιών, των μέχρι του δεδιαταραξασών την κοινήν ησυχίαν, επείσθημεν, ότι και αυτός εγεννήθη εις Πελοπόννησον, και ότι συμμετέσχε πασών των βιαίων πράξεων, ας τινές υπήκοοι πεπλανημένοι έπραξαν εκεί και εις την επαρχίαν των Καλαβρύτων. Ούτω λοιπόν αυτός ο ίδιος υπήρξεν αίτιος της εξοντώσεως και της απωλείας, ην βεβαίως θέλουσιν υποστεί τη βοήθεια του Θεού. Επειδή δε επείσθημεν απανταχόθεν περί της προδοσίας αυτού ου μόνον κατά της υψηλής Πύλης, αλλά και κατά του ιδίου αυτού έθνους, αναγκαίον κατέστη, όπως αφαιρεθή το σώμα του από της γης και δια τούτο απηγχονίσθη, ίνα χρησιμεύση εις παράδειγμα δια τους λοιπούς.»

    Εξεδόθη την 19 του μηνός Ρετζέπ έτος 1230
    (10 Απριλίου 1821)

    http://www.egolpio.com/HISTORY/patriarxis_gr_e.htm

  6. @ Xristis

    Το στοιχείο που καταθέτεις, επίτρεψέ μου να σου πω, ότι έχει μεγαλύτερη αξία από τα καλά σου λόγια.

    @ egolpion

    Τολμηρός είμαι. Και απ’ ότι βλέπω ΚΑΙ με τα δικά σου στοιχεία γίνομαι ΚΑΙ πιστευτός, αφού το αρθρίδιο γίνεται ΚΑΙ πιο αληθινό.

    Σας ευχαριστώ και τους δυο σας.

  7. Σε αντίθεση με τους συνασπιστηριακούς Ρεπουσόπληκτους, έχεις την τόλμη να λες όσα δεν παραδέχονται όσοι νομίζουν πως η Ελλάδα είναι μέχρι την DaCapo.
    Την ευχή του Γέροντα να έχουμε.

  8. Αυτά για όσους ευρισκόμενοι επί του πλανήτη, κατακρίνουμε εύκολα.
    Με τη χάρη του Κυρίου όλα αποκαλύπτονται.
    Ο Γέροντας θα χαίρεται σήμερα.
    Την ευλογία σου, Γέροντα.

  9. @ ppanos

    Ναι ναι, να έχουμε την ευχή του.

    ΥΓ Προσωπικά ΔΕΝ θα κατηγορήσω όλα τα στελέχη, μέλη ή φίλους του ΣΥΝ. Εξάλλου αυτά τα ρεύματα κυκλοφορούν σε όλο το πολιτικό ή ιδεολογικό φάσμα πια. Κυκλοφορούν μάλιστα και “εντός” της Εκκλησίας.

    Αντίθετα έχω γνωρίσει ανθρώπους ΚΑΙ σ΄αυτό το χώρο που δεν τρέχουν “πίσω από το φουστάνι” των κουλουρο-ρεπούσιδων αέρηδων. Απλά δεν έχουν ΟΛΑ την πολιτική τόλμη να αντισταθούν όπως γνωστά επώνυμα πρόσωπα.

    @ Νικόλαος

    Αληθής ο λόγος σου.

  10. Εν αγχόνη καν τέθνηκας, Πατριάρχα,
    Όμως γε αεί ζης εν Εδέμ τη θεία.

    Ευχαριστούμε για το μνημόσυνο αυτό – που λάβαμε μέρος – έστω και κατ’ αυτόν τον τρόπο.

  11. Σε ευχαριστούμε που μας γνωστοποίησες ένα τόσο σημαντικό ντοκουμέντο.
    Μαζί με τον Γρηγόριο τον Ε» ας θυμόμαστε και τον σημερινό ηρωικό οικουμενικό πατριάρχη που δεν ανοίγει τη μεσαία πόρτα εισόδου του Πατριαρχίου -το χώρο όπου απαγχωνίστηκε ο Γρηγόριος ο Ε΄-παρά τις πολλές πιέσεις που δέχεται.

  12. Κάποτε ήταν ήρωες όσοι τά ‘βαζαν με το «κατεστημένο» της εποχής τους, ενώ θα μπορούσαν να βολευτούν. (σσ Ο Ιερομάρτυς Γρηγόριος Ε΄ μπορούσε να φύγει αλλά δεν το έκανε για να μην ξεσπάσουν οι Τούρκοι στον άμαχο πληθυσμό). Σήμερα χρειάζεται ηρωικό πνεύμα για να αναγνωρίσουμε τη θυσία τους! Μπράβο σου!
    Αντί επιπλέον σχολίων προσθέτω του στίχους του Εθνικού μας Ποιητή από τον «Υμνο εις την Ελευθερίαν»
    «Κειες τες δάφνες που εσκορπίστε
    τώρα πλέον δεν τες πατεί,
    και το χέρι οπού εφιλήστε
    πλέον, α! πλέον δεν ευλογεί.

    Όλοι κλαύστε. Αποθαμένος
    ο αρχηγός της Εκκλησιάς
    κλαύστε, κλαύστε κρεμασμένος
    ωσάν να ‘τανε φονιάς.

    Έχει ολάνοικτο το στόμα
    π’ ώρες πρώτα είχε γευθή
    τ’ Aγιον Αίμα, τ’ Aγιον Σώμα
    λες πως θε να ξαναβγή

    η κατάρα που είχε αφήσει
    λίγο πριν να αδικηθή
    εις οποίον δεν πολεμήση
    και ημπορεί να πολεμή.

    Την ακούω, βροντάει, δεν παύει
    Εις το πέλαγο εις τη γη,
    Και μουγκρίζοντας ανάβει
    Την αιώνιαν αστραπή».

  13. …και στις προτροπές να φύγει, απαντά:

    «Με προτρέπετε εις φυγήν μάχαιρα θα διέλθη τας ρύμας της Κωνσταντινουπόλεως και λοιπών πόλεων των Χριστιανικών επαρχιών. Υμείς επιθυμείτε, όπως εγώ μετημφιεσμένος καταφύγω εις πλοίον ή κλεισθώ εν οικί οιουδήποτε ευεργετικού ημών πρεσβευτού, ν’ ακούω δ’ εκείθεν πως οι δήμιοι κατακρεουργούσι τον χηρεύσαντα λαόν ουχί. Εγώ δια τούτο είμαι Πατριάρχης, όπως σώσω το έθνος μου, ουχί δε όπως απολέσω τούτο δια της χειρός των γενιτσάρων.

    Ο θάνατός μου ίσως επιφέρει μεγαλυτέραν ωφέλειαν παρα η ζωή μου.

    Οι ξένοι Χριστιανοί ηγεμόνες δεν θα θεωρήσωσιν αδιαφόρως πως η πίστις αυτών εξυβρίσθη εν τω προσώπω μου. Οι Έλληνες, οι άνδρες της μάχης, θα μάχωνται μετά μεγαλυτέρας μανίας, όπερ συχνάκις δωρείται την νίκην εις τούτο είμαι πεπεισμένος. Βλέπετε μεθ’ υπομονής εις ό,τι και αν μου συμβεί…

    Ναι ας μη γείνω χλεύασμα των ζώντων δεν θα ανεχθώ ώστε εις τας οδούς της 0δησσού, της Κερκύρας και της Αγκώνος διερχόμενος εν μέσω των αγίων να με δακτυλοδεικτώσι λέγοντες :Ιδού έρχεται ο φονεύς Πατριάρχης.

    Αν το έθνος μου σωθεί και θριαμβεύσει τότε πέποιθα ότι θα μου αποδώσει θυμίαμα επαίνου και τιμών, διότι εξεπλήρωσα το χρέος μου… Υπάγω όπου με καλεί ο νους μου, ο μέγας κλήρος του έθνους και ο πατήρ ο ουράνιος, ο μάρτυς των ανθρωπίνων πράξεων».

    …και ασφαλώς αυτοί που σήμερα τον δακτυλοδείχνουν ΔΕΝ είναι ξένοι ηγεμόνες όπως σκεφτόταν ο άγιος αλλά εγχώριοι κοσμοπολίτες.

  14. @ Orthodox-Answers, @ Αναστασία @ Σοφία @ egolpion

    Αποδέχομαι τα ευχαριστήρια σας,
    πολύ δε περισσότερο με χαροποιούν ότι τοποθετείτε άξια μαργαριτάρια στον πίνακα του Ιερομάρτυρα, που είναι αναγκαίο να τοποθετηθούν,
    αφού η «άγνοια» και η «μονομέρεια» ΔΕΝ επιτρέπει την όραση του μεγάλου αυτού ανδρός.

    Την ευχή του να έχουμε.

  15. Χαίρομαι και εγω πολύ για τα στοιχεια,

    Δεν αντεχω πια αυτον τον ενορχηστρωμενο φασισμό της αμαύρωσης υπολήψεων και αλλοίωσης της ιστορίας.

    Μη νομιζετε. Λεγε λεγε είχα αρχισει και εγω να αμφιβάλλω.
    Το κακο ειναι οτι οι «αλλοι» εχουν τα ΜΜΕ στα χερια τους και τις επιστημονικες και πανεπιστημιακες καρεκλες.

    Καταθετω δε και την παρακατω καταγγελία: Η κορη μου στο Παντειο ως πρωτοετης υποχρεωθηκε για να περασει το μαθημα της Κοινωνιολογίας να εξετασθει σε ενα βιβλίο του οποίο μοναδικο αντικείμενο ήταν (το λεω με δικα μου λογια) «τα καλα της ευθανασιας». Τελειωνε δε και με την σοφιστεια: Ελευθερος ειναι αυτος που μπορει να επιλέξει ΚΑΙ τον θάνατο του. Φυσικα και δεν μπορουσες να περασεις το μαθημα αν ανεπτυσσες αντιλογο.

    Για το δε θεμα του Γρηγορίου, της Επαναστασης, του Κρυφου Σχολειου και τα σχετικά, γινοταν ενα ΟΡΓΙΟ αντιπροπαγανδας από τους «ανωτατους» «εκπαιδευτικους» που ακομα και τα παιδιά δυσανασχετούσαν από τις χοντραδες των «επσιτημονων.»

    Ποιός τους διώρισε αυτους τους κυρίους σαν καθηγητες ανωτατων Ιδρυματων; Και με ποια κριτήρια; Μηπως με το κατά ποσο ο Γρηγόριος ο Ε ήταν προδοτης ή όχι;
    Και πως θα αναπτυχθει η κριτικη και επιστημονικη σκεψη των φοιτητων όταν καπελωνονται από αθλιους προπαγανδιστες που επιβαλουν την γνωμη τους ως επιστημονική;

    Θα με ενδιεφερε να μαθω εαν υπαρχουν στοιχεια και περι κρυφων σχολειων και του εκπαιδευτικου συστηματος των γκιαουρηδων παντως.

  16. Κι όπως πάντα ο ανταποκριτής σας από το εξωτερικό:

    http://cacofonix-cacofonix.blogspot.com/2007/03/gregory-fifth-revisited.html

    Το συγκλονιστικό είναι οι περιγραφές των Εγγλέζων για τις βιαοπραγίες των Εβραίων ενάντια στους ορθόδοξους Χριστιανούς.

  17. @ Theoprovlitos

    γράφεις: «…. Δεν αντεχω πια αυτον τον ενορχηστρωμενο φασισμό της αμαύρωσης υπολήψεων και αλλοίωσης της ιστορίας…»

    Συμφωνώ μαζί σου ότι πρόκειται για «ενορχηστρωμμένη» υπόθεση. Και μαζί με «ξερά πάνε να κάψουν και χλωρά». Και Ο Αγιος γρηγόριος ο Ε΄ είναι από τα χλωρά.

    Πρέπει όμως να ομολογήσουμε ότι υπάρχουν «ξερά». Και σ αυτά οφείλουμε να κάνουμε δίκαιη αυτοκριτική και μόνο ψυχής. Η αυτοκριτική αυτή οφείλει να είναι ειλικρινής, αλλά και δίκαιη. Αν θέλεις να αφορμάται και από το ενορχηστρωμμένο λόμπυ, αλλά ταυτόχρονα να μη παρασύρεται απ’ αυτό.

    Πάντως οφείλω να συμφωνήσω ότι από μια ομάδα της «ορχήστρας» έχομε ψευδή στοιχεία, είτε λόγω μονομέρειας, είτε λόγω κεκτημένης ιδεολογικής ταχύτητας, είτε και συνειδητ.α Σε αυτη την περίπτωση έχομε «ενορχηστρωμενο φασισμό».

    Οφείλουμε όμως με το γνήσιο κολύριο της Αποκάλυψης να ξεχωρίζουμε τις περιπτώσεις με διάκριση, σοφία και γεναιότητα για να είμαστε με την Αλήθεια. Μόνο η Αλήθεια ελευθερώνει και ποτέ το ψέμα. Και κάποιες φορές ΚΑΙ μέρος της θεσμικής εκκλησίας, ιδίως μετά το 1821 έπαιξε ΚΑΙ με το ψέμμα….

    ΥΓ Οσον αφορά το κρυφό σχολειό, να ξέρεις ότι ήδη μαζευω στοιχεία. Και ο φάκελος με αυτά όλο και … «φουσκώνει»…

    @ Cacofonix

    Πάντα τα στοιχεία που φέρνεις έχουν την όψη του «ανταποκριτ’ή από το εξωτερικό» και βοηθούν να φανερωθεί σε πολλά θέματα η αληθινή εικόνα των πραγμάτων.

    Ευχαριστώ εκ μέρους των αναγνωστών για την συμμετοχή σου και αυτή τη φορά.

  18. Για άλλη μια φορά μπράβο και για το θέμα αλλά και για τα στοιχεία. συνεχίστε την αναζήτηση της ΑΛΗΘΕΙΑΣ ώστε και εμείς οι θολωμένοι απροσανατόλιστοι καθημερνίσκοι να δίνουμε “τόνους και πνεύματα στα ανούσια γραπτά μας”

    Υ.Γ ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑ ΕΓΚΟΛΠΙΟ

  19. Manitari

    Εγω δεν αγωνιζομαι να αποδειξω τιποτα σε κανεναν. Εκεινος που θελει να σωσει τον κοσμο από τα ιστορικά ψεματα οφείλει να να είναι αντικειμενικος και φερεγγυος. Οταν λοιπον συλληφθει ως απατεων επί ενος θεματος χανει καθε αξιοπιστια και δικαιούμαι να του κολλήσω άνετα την ταμπελα του προβοκατορα και χωρις ενδοιασμούς.
    Δεν εχω καμμια υποχρεωση να χαριζομαι στον καθε στρατευμενο και πορωμενο.
    Τωρα αυτες οι ανακριβειες που λες εγω σαν φολκλορ τις βλεπω, και συνηθως ειναι και ανωδυνες γιατι εμπεριέχουν και εναν συμβολισμό που σαν πρακτικη ειναι γνωστος στον λαό μας από την αρχαιότητα μεχρι και το βυζαντιο.
    Η ορθολογιστικη και επιστημονικη αντιμετωπιση των πραγματων και ξενη ειναι προς την παραδοση μας είναι αλλα ιδου που δεν ειναι ΟΥΤΕ αντικειμενικη αφού ειναι στρατευμενη. Αρα θα ντυνομαι και εγω τσολιας χωρις ενοχες, έτσι για να κανω κέφι.

  20. Par empiptontos
    Γνωστο στρατευμενο ΛΥΣΣΑΛΕΑ αντιεκκλησιαστικο blog που γνωριζεις εχει αυτη τη στιγμη σαν κυριο θεμα την κατασπίλωση του Γρηγορίου του Ε.
    Δεν ασχλουμαι μαζι τους. Προκειται είτε περί σκοτεινων προσωπων είτε περι σκοτεινων δυνάμεων που εχουν κατασκευασει αυτο που θα λεγαμε blog μισους (hate site) και εργαζονται με συστημα και με αρχειο με ενα και μοναδικο στοχο ζωης. Να σπιλωσουν την εκκλησια.
    Προ μηνων εχασα το χρονο μου μαζι τους. Οποτε άστους να παν στο διάολο που τους ταιριαζει και καλυτερα (συμφωνα με τις ΔΙΚΕΣ τους επιλογες).

  21. @ ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ

    Ευχαριστώ. Μαζί με σας μπορούμε να κεντήσουμε τη χρυσή ποδιά της αλήθειας που φαίνεται ότι κρύβεται, ότι θολώνεται, ότι πυρακτώνεται.

    Αλλά η αλήθεια που πυρακτώνεται και βγαίνει απαστράπτουσα είναι χρυσάφι! Και με το χρυσάφι εμπρός να κεντήσουμε, να υφάνουμε, να δημιουργήσουμε τη ζωή της κοινότητας, της αλληλεγγύης.

    Οπλο μας η αυτοκριτκή και η έλλειψη υποκρισίας. Δύναμή μας η αποδοχή των άλλων γιατί ψάχνουν, ακόμα και αν στρατεύονται. Είναι κι αυτοί δυνάμει αδέλφια μας και ας μη το ξέρουν.

    @ Theoprovlitos

    Ε, όχι και “… να παν στο διάολο …”

    Βέβαια, τους αφήνω αρκετά. Θέλω περισσότερο με θετικό τρόπο να γράψω. Να δείξω κάποια πράγματα. Αν τυχαίνει τώρα να βγάζουμε διαφορετικά συμπεράσματα, ε δημοκρατία έχουμε.

    Εξ ‘αλλου θα δείξει και η …”νεκροψία”….

    ΥΓ Το πρωτο από τα δυο ποστ είναι ολίγο ακατανόητο. Δεν το κάνεις λίγο πιο λιανά; (Λές να μη έχω χιούμορ;)

  22. Επειδή ξέρω ότι φέρνω σε δύσκολη θέση το αγαπημένο μανιτάρι, μεταφράζψ το κείμενο του Comstock:

    Comstock, J. L. History of the Greek Revolution: Compiled from Official Documents of the Greek Government, Sketches of the War in Greece by Philip James Green … and Other Authentic Sources. New York: John M. Clark, 1829.

    Στις 22 Απριλίου, ημέρα του Πάσχα, τη μεγαλύτερη γιορτή της Ελληνικής Εκκλησίας (εννοεί την Ορθόδοξη), ο Πατριάρχης Γρηγόριος, που διορίσθηκε και αναγνωρίσθηκε από την Πύλη και που πρόσφατα είχε εκδώσει το ανάθεμα εναντίον των επαναστατών, είχε συλληφθεί και κρεμαστεί μπροστά από την εκκλησία από την οποία αποχωρούσε. Το σώμα του, για να αυξηθεί το όνειδος αυτής της βάρβαρης δολοφονίας, δόθηκε στους Εβραίους, και σύρθηκε στους δρόμους ως θέαμα και προειδοποίηση προς το τρομαγμένο ποίμνιο. Τη δολοφονία αυτή την συνόδευσαν ή την ακολούθησαν άμεσα δολοφονίες πολλών άλλων εκκλησιαστικών των υψηλότερων βαθμίδων στην πρωτεύουσα και σε άλλα μέρη της αυτοκρατορίας, καθώς και δολοφονίες πολλών Ελλήνων κάθε τάξης. Τα κίνητρα για αυτές τις φρικτές πράξεις, ήταν πιθανότατα να τρομάξουν τους Έλληνες σε υποταγή· αλλά εξέγειραν περισσότερο αγανάκτηση από τρομοκρατία, και τελικά κατέληξαν να καταστεί η εξέγερση πιο καθολική. Η καταστροφή πολλών ελληνικών (εννοεί ορθόδοξων) εκκλησιών, όξυνε την οργή των Χριστιανών, και μια γενική πεποίθηση επικράτησε ήταν ότι αυτά δεν ήταν παρά ένα προοίμιο για μια παρατεταμένη εξόντωση του συνόλου του έθνους. Οι ιερείς των νησιών και του Μοριά, σκεπτόμενοι ότι ιδιαίτερα αυτοί είχαν σημαδευτεί για καταστροφή, δεν δίστασαν να αυξήσουν τις ζυμώσεις με την πνευματική τους επιρροή, και να εμπνεύσουν την εξέγερση με όλη την ενέργεια και των κακοβουλία ενός θρησκευτικού πολέμου.

    Μάλιστα, εδώ ο Comstock κατηγορεί το παπαδαριό ότι το παράκανε, κι ανήγαγε τον πόλεμο σε θρησκευτικό. Καμία σχέση με αυτά που λεν οι εκσυγχρονιστές μας. Αυτό το μοτίβο επαναλαμβάνεται σε πολλά από τα πρώιμα κείμενα για την επανάσταση. Αν ήταν θέμα προπαγάνδας να τεθεί ότι ο πόλεμος είναι θρησκευτικός, τότε η προπαγάνδα έγινε πολύ καλά κι επέτυχε σπουδαία αποτελέσματα: την απελευθέρωσή μας.

    Ένα άλλο αξιοπερίεργο είναι ότι η ορθόδοξη εκκλησία αναφέρεται ως ελληνική. Η ρώσικη θεωρείται μέρος της ελληνικής εκκλησίας.

    Αν βρω χρόνο θα μεταφράσω κι άλλο.

  23. @ Cacofonix

    Ετσι ντε! Αν μεταφράσεις κι άλλο, κι άλλα θα διαβάσουμε.

    Ευχαριστούμε.

  24. Βρήκα κι αυτό το απόσπασμα:
    Ο απαγχονισμός του Πατριάρχη
    http://cacofonix-cacofonix.blogspot.com/2007/06/blog-post_04.html

  25. Συγχαρητήρια για την ουσιαστική συμβολή στη μνήμη του ηγιασμένου Πατριάρχη της Οδύνης.

    Δείτε παρακάτω και την δική μας συμβολή στο Ενοριακό μας Ιστολόγιο «Νυχθημερόν», που διαπραγματεύεται εν συντομία τη σχέση του με τη Ζάκυνθο:
    http://banato.blogspot.com/2008/04/1746-1041821.html

  26. Ελπιζω μονο cacofonix να μην αρχισεις να παραθετεις εδω και παραπομπές από το… μανιταρι.
    Κατα τα το «όπως ειχα πει και εγω κάποτε»..
    (πλακα κανω)

  27. Τόσο μεγάλο που έγινε το ποστ με τα σχόλια, οι παραπομπές από το …μανιτάρι θα βοήθαγαν :-))

  28. @ Π.Κ.

    Ευχαριστώ και για τα συγχαρητήρια και για τη ζεύξη!

    @ Theoprovlitos

    έτσι ντε, ας λέμε και κανα αστείο!!! Χι χι χι χεχχεχε

    @ egolpion

    καλα εσύ, αρχισες τ’ αστεία από το μεσημέρι!!! χα χαχαχαχχαχαχα

  29. Αγαπητό Μανιτάρι, ευχαριστώ πολύ διότι εκτός του αρχικού ποστ δόθηκε αφορμή να γραφούν κι άλλα πράγματα πολύ ενδιαφέροντα! Το θέμα δεν είναι από αυτά που με απασχολούν τελευταία αλλά μου θυμισε την αξία της θυσίας και της ακεραιότητας, θα είχα εγώ τέτοιο θάρρος; Θα μου το έδινε το μεγάλο αφεντικό; Δεν με αφορά, τόσο, η σύγκρουση, μεταξύ των ανυποψίαστων «αριστερών» θέσεων και των άλλων των πολύ ένθερμων πατριωτικών «χριστιανικών» θέσεων. Η βλακώδης κριτική που γίνεται στην «εκκλησία» είναι πλέον ένα αδούλευτο αντανακλαστικό. Θλιβερό. Σαν πιστό όμως πιο πολύ με θλίβει η έλλειψη πίστης αγάπης και κατανόησης (των «εκτός» εκκλησίας) καθώς και διάφορα γλυστρήματα πνευματικά που π.χ. ταυτίζονται πολύ με την Ελλάδα(το κράτος που τόσο πονάμε και μας πονά) δίχως όμως να προάγουν ούτε αγάπη, ούτε θεολογική κρίση ούτε προσευχή. Μπορούμε να κάνουμε το ίδιο πράγμα αλλά με διαφορετικό πνεύμα.. κι όπως είπε ο Υιος του ανθρώπου το δέντρο το κρίνεις από τους καρπούς του. Κάποιες φορές το χάνουμε το κέντρο..
    Σας ευχαριστώ και πάλι για όσα κάνετε, από καρδιάς.

  30. @ stinathina

    μάλλον θα πονέσουμε πολύ μέχρι να βρούμε … κέντρο. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

  31. Η πρώτη εικόνα με τον απαγχονισμένο τι παριστάνει; Αν παριστάνει τον Ιούδα μήπως είναι άσχετη με το θέμα;

  32. @ GM

    Τώρα που το σέπτομαι καλύτερα, μάλλον έχεις δίκιο. Θα την κατεβάσω. Ευχαριστώ.

  33. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ,ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΑΝ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟ.

  34. Ευχαριστούμε! Την ευχή του γέροντα να έχουμε. Αυτό ας είναι ένας φόρος τιμής για τον Πατριάρχη που μέχρι τώρα συκοφαντείται.Έτσι, για να φαίνεται ότι δεν τρώμε κουτόχορτο!Ευχαριστούμε και πάλι!!

  35. Zει και μας καθοδηγεί!
    Ντροπή σ’ αυτούς που ξεπουλάνε ήρωες και πατρίδες!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: