• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,083 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Απρίλιος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μαρ.   Μάι. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Τα πέτρινα χρόνια της εκπαίδευσης – 20ος αιώνας

Το εκπληκτικό ντοκιμαντέρ παίχτηκε και στο 13ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ 28-06-07 έως 01-07-07. Αφορά τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά ζητήματα στη χώρα μας όλου του 20ου αιώνα. Διακρίνεται καθαρά μια γενική «αριστερή οπτική» στα εκπαιδευτικά ζητήματα, που φτάνουν μέχρι και την απεργία των δασκάλων το Φθινόπωρο του 2006.

Τα δικά μου σχόλια θα γίνουν σταδιακά στο «χώρο των σχολίων», αφού τα θέματα είναι πολλά. Για λόγους μεθοδολογικούς και τεχνικούς η συνδικαλίστρια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Νίνα Γεωργιάδου χώρισε το ντοκιμαντέρ σε πέντε μέρη. Είναι καλό στα σχόλια να αναφερόμαστε πιο μέρος σχολιάζουμε.

 

ΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Νο1

ΠΗΓΗ: http://www.youtube.com/watch?v=LuggrziIqIM

 

ΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Νο2

ΠΗΓΗ: http://www.youtube.com/watch?v=H8x4eVWRJcs&feature=related

 

ΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Νο3

ΠΗΓΗ: http://www.youtube.com/watch?v=VNM2RylEPvA&feature=related

ΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Νο4

ΠΗΓΗ: http://www.youtube.com/watch?v=3S-2azQNwEY&feature=related

 

ΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Νο5

ΠΗΓΗ: http://www.youtube.com/watch?v=-757jPyNPKI&feature=related

Advertisements

7 Σχόλια

  1. 1ο μέρος

    Το «εκπληκτικό ντοκυμαντέρ»!

    Ξεκίνησα να το παρακολουθώ και με το καλημέρα βρίσκομαι μπροστά στην μεταφορά του ζοφερού σκοταδιού από το οποίο σταδιακά αναδύονται οι φωτεινοί ήρωες. Συνέχισα, πήγα και στο δεύτερο μέρος και θα δω και τα υπόλοιπα.

    Τι σκέφτομαι: Καλό για να αποδώσει μια σκοπιά. Καλό για να δώσει αφορμές να ψάξει πράγματα κάποιος που δεν έχει ψάξει τον χώρο. Αλλά σε καμιά περίπτωση καλό για να στηρίξει (μόνο του) την κριτική σκέψη.
    Είναι φανερό από την αρχή ότι πρόκειται για μια απλοική συγγραφή της ιστορίας με φωτεινούς καλούς και ζωφώδεις κακούς, χωρίς καμιά συνθετότητα που χαρακτηρίζει τα ανθρώπινα πράγματα.

    Σε καμιά περίπτωση δεν θα το θεωρούσα «εκπληκτικό». Μάλιστα έχει και το άσχημο χαρακτηριστικό να ρίχνει νερό στο πηγάδι του φανατισμού και να μην συμβάλει στο να αναπτύξουμε δεξιότητες «να τα βρίσκουμε» σε αυτή την χώρα (όχι γιατί λέει την σκληρή αλήθεια αλλά γιατί δεν αφήνει χώρο για καμιά άλλη αλήθεια πέρα από την δική του).

  2. @ Βασίλης

    Νομίζω ότι και μόνο που θα δώσει αφορμές για αναπολήσεις, στοχασμούς, κριτική σκέψη ή αποφασιστικότητα για αγώνες είναι εκπληκτικό. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν το έφτιαξε σκηνοθέτης, αλλά μια μάχιμη εκπαιδευτικός της τάξης και του δρόμου.
    Και μόνο γι αυτό αξίζει τα συγχαρητήριά μας. Από εκεί και πέρα να δεν αφήνει πολλά περιθώρια, δείχνει δηλαδή μια «στράτευση». Ας βάλουμε εμείς λοιπόν τις πινελιές μας, αρκεί να μην είναι μαύρες. Γι αυτό και το ανέβασα.
    Όμως δεν νομίζω ότι είναι φανατικό. Εκφράζει με ενάργεια την άλλη όψη της ιστορίας, από την επίσημη και κυρίαρχη.

  3. Σεβαστοί οι αγώνες, των εκπαιδευτικών και των φοιτητών. Γκρεμίζονται όμως και υποβαθμίζονται όταν υπεισέρχονται σκοπιμότητες έξω απ΄την παιδεία. Κι εμείς, ο απλός και «αγράμματος» λαός εχουμε πολύ ευαίσθητο και ισχυρό αισθητήριο, που «πιάνει» την κομματική γραμμή, την προσωπική φιλοδοξία του καθοδηγητή, την σκοπιμότητα του κλαδικού συμφέροντος, και την ασφάλεια του Δημοσίου για τον εκπαιδευτικό. Αντιλαμβανόμαστε, σαν απλοί μεροκαματιάρηδες, που τυχαίνει να έχουμε παιδιά στό σχολείο, οτι το σύστημα εξισώνει τον εκπαιδευτικό που παρέχει Παιδεία μαζί με την εκπαίδευση στό παιδί μου, μ΄αυτόν που «χαλάει» κι ό,τι μπόρεσα κι εγώ ο αγράμματος να καταφέρω.
    Απ την στιγμή που το σύστημα δημιουργεί εκπαιδευτικούς που δεν έχουν μεράκι, αλλά το μηχανογραφικό τους έριξε στήν τρίτη ή τέταρτη επιλογή τους, άστα να πάνε…
    ΟΙ αγώνες χρειάζονται, και είμαστε πολύ δυναμικοί και αποτελεσματικοί.
    Πολύ λίγοι όμως, κατα την αποψή μου, είναι εκείνοι που αγωνίζονται για την Παιδεία… που χρειάζεται να επαναπροσδιοριστεί, να επικαιροποιηθεί.
    Για να ξέρουμε και να αγωνιζόμαστε όλοι για την ίδια Παιδεία, που οι έξωθεν σκοπιμότητες δεν θα βρίσκουν έδαφος.
    Είμαι αδαής περί τα εκπαιδευτικά, αλλά νομίζω οτι σήμερα, το μόνο που απασχολεί είναι να προετοιμάσουμε τους εκπαιδευόμενους για την αγορά….
    …Ισως είναι καιρός, να μιλήσουμε για ΠΑΙΔΕΙΑ…
    …και η Εκκλησία απεβλήθη της αιθούσης γιατί…χάζευε…έγινε κι αυτή Δημόσιο… πολλά λέω… καιρός για αναχώρηση…

  4. @ Αναχωριτής

    Σωστα. Ευχαριστούμε.

    Και φυσικά σε περιμενουμε πάλι. Εξ άλλου όλοι αναχωρούμε…

  5. Το τελευταίο κομμάτι για κάποιο λόγο δεν είναι πια διαθέσιμο.

    Συνολικά:
    Εγώ αυτό καταλαβαίνω: Η μια Ελλάδα στην οποία μεγαλώσαμε (εγώ είμαι στα 40) δεν υπάρχει πια. Υπάρχουν μάλλον εντός της Ελληνικής επαρχίας της ΕΕ περισσότερες Ελλάδες που είναι καλό να αποκτήσουν αυτοσυνειδησία και να μάθουν ακόμα και να μάχονται μεταξύ τους χωρίς να επιζητούν οι μεν την εξαφάνιση των δε. Οι άνθρωποι που βάζουν σε πρώτη πρωτεραιότητα την ατομική επιχειρηματική δημιουργικότητα θα είναι μαζί μας. Οι άνθρωποι που βάζουν σε πρώτη πρωτεραιότητα την δικαιοσύνη θα είναι και αυτοί μαζί μας. Οι άνθρωποι που βάζουν στοιχεία πιο παραδοσιακά το ίδιο κλπ κλπ.

    Το έλλειμα που εγώ διαπιστώνω σε εμάς τους Έλληνες δεν είναι απλά έλλειμα πληροφόρησης (που ας πούμε πάει να καλύψει ένα τέτοιο ντοκυμαντέρ, αν και νομίζω εκφράζει απόψεις που θα συμμερίζονταν τουλάχιστον το 30% του ελληνικού πληθυσμού, άρα δεν πρόκειται για μια τόσο «καταπιεσμένη» φωνή) αλλά αποτυχία στο να συναλλαγόύμε μεταξύ μας όταν έχουμε βασικές διαφωνίες (όπως πχ για το όραμα της εκπαίδευσης). Συνιστώσα αυτής της αποτυχίας είναι οι ασπρόμαυρες διηγήσεις περι του πως έχουν τα πράγματα. Γι αυτό αντιδρώ τόσο έντονα σε αυτό το ντοκυμαντέρ που έχει και πολλά θετικά στοιχεία.

  6. @ Βασίλης

    Γράφεις: «… Συνιστώσα αυτής της αποτυχίας είναι οι ασπρόμαυρες διηγήσεις περι του πως έχουν τα πράγματα…»

    Απαντώ: Γι αυτό βλέπεις ότιμόλο μου το ιστολόγιο δομίται και γράφεται με τε΄τοιο τρόπο. Δεν είναι ασπρόμαυρο. Δεν έχει φανεί μέχρι τώρα;

    ΥΓ Τπο πρόβλημα διθώθηκε. Ευχαριστώ και πάλι.

  7. Το πραγματικά εκπληκτικό ντοκυμαντέρ – όχι μόνο γιατί αναδεικνύει το ‘παραγκωνισμένο’ και σκόπιμα παραχαραγμένο κομμάτι της ιστορίας της εκπαίδευσης, όχι μόνο γιατί συνδέει τις πολιτικές εξελίξεις του αιώνα με τις εκπαιδευτικές πολιτικές, όχι μόνο γιατί είναι δουλειά μιας μάχιμης εκπαιδευτικού, και καθόλου ερασιτεχνική – αλλά γιατί, πάνω απ’ όλα υπογραμμίζει αυτό που σε όλες τις εποχές και κάτω απ΄όλες τις πολιτικές συγκυρίες ήταν η πρώτη και απόλυτη εκπαιδευτική προτεραιότητα: η χειραγώγηση των ανθρώπων από την πολύ τρυφερή τους ηλικία, η αναπαραγωγή της κοινωνικής στερεοτυπίας, με αποκλεισμούς, αφορισμούς, γλωσσικές και ιστορικές στρεβλώσεις και ο προσανατολισμός των ανθρώπων σ΄αυτό που κάθε φορά προστάζουν «τα καλά και συμφέροντα». Αυτό από μόνο του δίνει, αγαπητέ Βασίλη, πολλά περιθώρια σε κριτική σκέψη. Αυτό από μόνο του, αγαπητέ Αναχωρήτή, θα κάνει πάντα τη συζήτηση για την Παιδεία, μια υπόθεση περιχαρακωμένη σε προδιαγραμμένους στόχους, σαν τους ‘διαλόγους’ για όλα τα μεγάλα κοινωνικά ζητήματα. Τέλος, και μόνο γιατί η ποίηση του Εμπειρίκου ή του Βίρβου, από στίχος γίνεται ζωή, αυτό από μόνο του βγάζει το ντοκυμανέρ από τη στενόκαρδη υποτίμηση της «ασπρόμαυρης διήγησης» και το κάνει να αξίζει τη θέαση και τη συζήτηση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: