• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 597,905 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
    Γιώργος Κομοτηνή στο + Γεώργιος Μακρής: Εις Μνήμην……
    Ψυχραιμία αδελφοί…(Α… στο Νεοβατοπεδινές μανιχαϊστικές α…
    Νεοπαγανιστική συμμε… στο Όχι μάγκες της «ΕΑΡ», δεν είνα…
    Ενημερωτικό Υλικό Σχ… στο Δυο τρομακτικά email: Η ηλεκτρ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαρτίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Φεβ.   Απρ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Μικρές δορυφόροι πόλεις για Αχαΐα & Πελοπόννησο

Ο Ανδρέας Γαλάνης είναι πια γνωστός στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας για τις εναλλακτικές και πρωτόγνωρες μελέτες του σε ζητήματα χωροταξίας, πολεοδομίας και εναλλακτικής κυκλοφορίας. Η ενδιαφέρουσα μελέτη που σας παρουσιάζουμε <!–[if !supportFootnotes]–>[i]<!–[endif]–> είναι απ’ αυτές και φυσικά είναι άξια μελέτης και φυσικά σχολιασμού.

xartis-doryf-poleis-pelop-11.jpg

Η μελέτη αυτή έχει έναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Πραγματοποιήθηκε την περίοδο που κλαίγαμε τα κάλλη του Μωριά! <!–[if !supportFootnotes]–>[ii]<!–[endif]–>

Του Ανδρέα Γαλάνη <!–[if !supportFootnotes]–>[iii]<!–[endif]–> 

Οι πόλεις αποτελούν σήμερα τον μεγάλο «πονοκέφαλο» της ανθρωπότητας. Σε παγκόσμιο επίπεδο τα αστικά κέντρα εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα, με αντίκτυπο στο περιβάλλον καθώς και στην υγεία των πολιτών.

Οι διεθνείς οργανισμοί επεξεργάζονται προγράμματα για την αντιμετώπιση φαινομένων, όπως κυκλοφοριακή συμφόρηση, πολλαπλή ρύπανση, κακή ποιότητα δόμησης, ανεξέλεγκτη ανάπτυξη, υποβάθμιση περιβάλλοντος & ανθρώπινης υγείας, εξάντληση φυσικών πόρων, αντιπαραγωγικότητα, εγκληματικότητα, έλλειψη συμμετοχής στα κοινά κ.α.

H μαζική αστικοποίηση ξεκίνησε τον περασμένο αιώνα, με αποτέλεσμα σήμερα το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού και το 60% του πληθυσμού της Ευρώπης να ζει σε πόλεις. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025 τα τρία τέταρτα του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει στις πόλεις, που σημαίνει μια τρομακτική αύξηση του όγκου της κατανάλωσης, αλλά και της ρύπανσης που θα παράγεται, απομυζώντας με εντατικούς ρυθμούς τους διαθέσιμους φυσικούς πόρους.

Οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 55%-70% του συνόλου των βλαβών που προκαλεί συνολικά η ρύπανση στον άνθρωπο. Το υπόλοιπο ποσοστό περιλαμβάνει τις βιομηχανίες και τη θέρμανση.

Πολλές πόλεις έχουν ήδη παρουσιάσει τα δικά τους οικολογικά προγράμματα. Π.χ. στην έδρα του δημοτικού συμβουλίου της Μελβούρνης στην Αυστραλία, κρεμαστοί κήποι και σιντριβάνια δροσίζουν τον αέρα, αιολικές τουρμπίνες και ηλιακές κυψέλες παράγουν ως και 85% του ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ στη στέγη συλλέκτες όμβριων υδάτων καλύπτουν το 70% των αναγκών του σε νερό.

Στην Ελλάδα ακολουθήσαμε το μοντέλο της πληθυσμιακής υπερσυγκέντρωσης στην Αθήνα με αντιπαραγωγικές και αντικοινωνικές συνέπειες. Η μισή Ελλάδα φυλακισμένη σε ένα τσιμεντένιο κλουβί που παράγει αλλοτριωμένα άτομα αποκομμένα από τη φύση, τις ρίζες τους, τις παραδόσεις και τον αληθινό εαυτό τους. Οι αρνητικές συνθήκες ευνοούν τις σωματικές, ψυχικές και πνευματικές παθήσεις. Μεγεθύνεται η εγκληματικότητα και το κοινωνικό «περιθώριο». Αποτέλεσμα είναι η χαμηλή παραγωγικότητα και η υψηλή κατανάλωση. Στην ελληνική περιφέρεια οι πόλεις εξελίσσονται σε «μικρές Αθήνες».

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις ελληνικές πόλεις προτείνουμε προς μελέτη ορισμένες περιοχές της Πελοποννήσου, οι οποίες βάσει των χαρακτηριστικών τους, προσφέρονται για να δημιουργηθούν μικρές, δορυφόροι, αγροτικές πόλεις (με 2.000 κατοικίες εκάστη), που θα λειτουργήσουν σαν δυναμικά τοπικά κέντρα ανάπτυξης, ικανά να στηρίξουν και να ενισχύσουν τους υφιστάμενους οικισμούς της ενδοχώρας και παράλληλα να προστατεύσουν τις πλησιέστερες αστικές ζώνες από κάθε δυσμενή εξάπλωση, με στόχο τη δημογραφική ισορροπία των αγροτικών και αστικών πληθυσμών.

MAP_Doryforoi Ahaias

Οι προς μελέτη περιοχές επιλέγηκαν με βάση τα ακόλουθα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουν:

Η γεωγραφική θέση της περιοχής ανήκει στην αγροτική ενδοχώρα, διαθέτει πεδινές εκτάσεις και ευρίσκεται σε ικανή απόσταση από αστικά κέντρα.

Τα υδάτινα αποθέματα (ποτάμια, λίμνες, φράγματα) είναι επαρκή για την ανάπτυξη μιας νέας πόλης.

Οι παραγωγικές δυνατότητες της περιοχής μπορούν να διαμορφώσουν προοπτικές ανάπτυξης και να ανακόψουν το μεταναστευτικό ρεύμα.

Τα φυσικά και πολιτιστικά μνημεία της περιοχής προσφέρουν σημαντικές δυνατότητες αξιοποίησης.

Υπάρχει αστικό κέντρο στη θαλάσσια ζώνη με το οποίο η νέα πόλη μπορεί να δημιουργήσει ένα «δίπολο» συνεργασίας και ανάπτυξης.

Ένας από τους βασικούς σκοπούς των νέων πόλεων είναι να εξασφαλιστεί ένα ελάχιστο επίπεδο ποιότητας ζωής για τους κατοίκους της ενδοχώρας, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Για το σκοπό αυτό προτείνουμε κατοικίες με φυσικό περιβάλλοντα χώρο, π.χ. οικόπεδα των 750 τ.μ. που θα επιτρέπουν την κατασκευή έως και διώροφης κατοικίας με συντελεστή δόμησης 0,5 και ποσοστό κάλυψης 30%. Μία τέτοια κατοικία δίνει τη δυνατότητα στο σύγχρονο ελληνόπουλο να αξιοποιήσει το πλούσιο φυσικό περιβάλλον του τόπου του και να μεγαλώσει με τον κήπο του μακριά από τις αστικές χαράδρες της ρύπανσης. Το δικαιούται!!!

Πρόσβαση στη Φύση: Πολλοί σήμερα πολεοδόμοι συμφωνούν ότι οι άνθρωποι, χρειάζονται καθημερινή πρόσβαση σε χώρους πρασίνου και στη φύση για να είναι ευτυχισμένοι και υγιείς. Οι πυκνές πόλεις θερμαίνουν τον αέρα γύρω τους και εμποδίζουν την εξάτμιση από το έδαφος.

Διαχείριση Φυσικών Πόρων: Οι νέες πόλεις για να είναι βιώσιμες θα αναπτυχθούν σε περιοχές που διαθέτουν σημαντικές δεξαμενές υδάτινων πόρων, με ποτάμια, λίμνες ή φράγματα. Προστατεύονται οι περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, η πανίδα και η χλωρίδα. Επιδιώκεται η αειφόρος ανάπτυξη με εξοικονόμηση ενέργειας μέσα από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οικολογική δόμηση, ανακύκλωση αποβλήτων κλπ. Οι προτεινόμενες πόλεις θα είναι οι πόλεις της οικολογίας.

Ο κτιριακός τομέας στην Ελλάδα καταναλώνει περίπου 30% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας. Το υψηλό αυτό ποσοστό είναι δυνατόν να μειωθεί κατά πολύ με την εφαρμογή της Βιοκλιματικής Αρχιτεκτονικής που αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας για θέρμανση, δροσισμό και φωτισμό. Παράλληλα η αισθητική των κτηρίων εναρμονίζεται με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική.

Οικολογική Δόμηση: Οι αρχικές αιτίες ενός μεγάλου μέρους των παθολογικών φαινομένων (αλλεργικές εκδηλώσεις, πονοκέφαλοι, δυσχέρεια συγκέντρωσης, εκνευρισμός, κλπ.) που προσβάλλουν τους χρήστες του σύγχρονου κτιρίου, πρέπει πράγματι να αναζητηθούν στα ίδια τα υλικά κατασκευής. Μία «βιο-οικολογική» προσέγγιση μας προτείνει τη χρησιμοποίηση οικοδομικών υλικών που δεν είναι επιβλαβή στην υγεία των κατοίκων.

Κέντρο πολιτισμού: Προτείνονται πολιτιστικοί χώροι που θα ικανοποιούν ιδιαίτερα τις απαιτήσεις για ψυχαγωγία του νεανικού πληθυσμού. Δημιουργούνται χώροι που θα αναδεικνύουν το μεσογειακό τοπίο με συνθέσεις φωτός, χρωμάτων και στοιχείων της φύσης (δένδρα, κρήνες, βράχους, λιμνούλες, μνημεία, εκθέσεις). Προωθείται η ίδρυση μουσείων με σκοπό: Προβολή των τοπικών προϊόντων και του γαστρονομικού πολιτισμού της περιοχής. Αξιοποίηση του πολιτιστικού αποθέματος των μνημείων της περιοχής.

Καταναλωτικά Πρότυπα: Κάθε τόπος διαθέτει χαρακτηριστικά τυπικά αυτόχθονα προϊόντα τα οποία μπορούν να δηλώνονται με ονομασία προέλευσης, με βάση τη μοναδικότητα, τη γευστικότητα, την τέχνη επεξεργασίας και τα ιδιαίτερα ιστορικά, κλιματολογικά και παραγωγικά χαρακτηριστικά τους.

Πρέπει να προωθήσουμε καταστήματα εστίασης παραδοσιακής κουζίνας (πιστοποιημένα), με μάγειρα σχολής. Η γαστρονομία είναι αυτή που δίνει το μέτρο και συνδέεται με την ιστορία, τις μνήμες, τα ήθη και τις συνήθειες του λαού μας. Η γαστρονομία είναι εθνικός μας πόρος.

Κέντρο εμπορίου: Το κέντρο διαμορφώνεται με προϋποθέσεις για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Προωθείται η αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας με βάσεις δεδομένων για αναζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών που μπορεί κανείς να παραγγείλει.

Βιοτεχνικό Πάρκο: Σε μία αγροτική – οικολογική πόλη είναι αναγκαία η κάλυψη της ευρύτερης περιοχής από πρότυπες βιοτεχνικές μονάδες όπως ελαιοτριβεία, τυροκομεία, οινοποιεία, σφαγείο, μελισσοκομικό εργαστήριο κ.ά., σε κατάλληλη τοποθεσία στην περιφέρεια της πόλης. Οι οργανωμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τέτοιες πρότυπες μονάδες αποτελούν μια άριστη βιωματική εμπειρία για τα παιδιά.

Κέντρο Υπηρεσιών: Το κέντρο καλύπτει τις ανάγκες για επαγγελματικά γραφεία και υπηρεσίες. Παράλληλα χρειαζόμαστε σύγχρονους οργανωμένους Σταθμούς Υποδοχής για επισκέπτες που θα παρέχουν δίκτυα ενημέρωσης, συναλλαγών και Κέντρο εικονικής αναπαράστασης που θα προβάλλει τα μνημεία της περιοχής.

Τομέας Κοινωνικής Συνοχής: Στα κριτήρια σύνθεσης του πληθυσμού της νέας πόλης θα πρέπει να προβλέπεται ότι η μεγάλη πλειοψηφία (π.χ. 70 %) όσων επιλεγούν θα έχουν καταγωγή από τους οικισμούς που ανήκουν στην ευρύτερη περιοχή. Επιδιώκεται η προσέλκυση εξειδικευμένων στελεχών που αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα στη βιολογική καλλιέργεια και κτηνοτροφία.

Τομέας Εκπαίδευσης: Στις εν λόγω πόλεις ιδρύονται σχολές για ειδικότητες που συνδέονται με τους χώρους της παραγωγής, μεταποίησης και προώθησης των τοπικών προϊόντων, καθώς και κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ενισχύεται η δια βίου εκπαίδευση / κατάρτιση.

Τομέας Συγκοινωνιών: Εφαρμόζονται οι αρχές του συνδυασμένου πολεοδομικού – συγκοινωνιακού σχεδιασμού οι οποίες στηρίζονται στην αλληλεπίδραση χρήσεων γης και μεταφορών. Είναι αυτές που μπορούν να μειώσουν τις ανάγκες μετακίνησης με αυτοκίνητο και να οδηγήσουν σε μια «βιώσιμη ανάπτυξη των μεταφορών». Προβλέπονται πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, κ.ά.

Τομέας Υλοποίησης: Εάν θεωρήσουμε ότι σε ένα χωροταξικό σχεδιασμό για έκταση 3.000 στρεμ. η μισή έκταση θα αφιερωθεί σε δρόμους, σχολεία, ζώνες πρασίνου, δημόσιους χώρους και κτίρια, τότε η υπόλοιπη έκταση μπορεί να αποδώσει περίπου 2.000 κατοικίες για νεαρές κυρίως οικογένειες οι οποίες θα αντιστοιχούν σε ένα πληθυσμό 5.000 περίπου κατοίκων. Επειδή ο κύριος στόχος είναι η στήριξη και ενίσχυση των υφιστάμενων οικισμών της ενδοχώρας θα πρέπει να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο μελλοντικών επεκτάσεων.

Ο προτεινόμενος σχεδιασμός θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέσα από τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) με τη σύσταση ενδεχομένως ενός κατάλληλου οργανισμού. Σε πρώτη φάση θα μπορούσε να γίνει πιλοτική εφαρμογή σε δύο ή τρείς περιπτώσεις, π.χ. στις Φαρρές Αχαΐας, στα Τριπόταμα Ηλείας και στον Αγ. Ανδρέα Αρκαδίας.

Ας θυμόμαστε πάντα ότι δεν κληρονομήσαμε τον πλανήτη αυτόν από τους γονείς μας, αλλά τον δανειστήκαμε από τα παιδιά μας και πρέπει, επομένως, να τους τον παραδώσουμε όχι χειρότερο.

ΠΗΓΗ: Ο συγγραφέας.

Υπογραμμίσεις: Το Μανιτάρι του Βουνού.

<!–[if !supportEndnotes]–><!–[endif]–>

<!–[if !supportFootnotes]–>[i]<!–[endif]–> Δημοσιεύθηκε την 23η Μαρτίου 2008 στην εφημερίδα «ΓΝΩΜΗ»

<!–[if !supportFootnotes]–>[ii]<!–[endif]–> Στέλνω ένα κείμενό μου που δημοσίευσε η εφημερίδα «Γνώμη» την περασμένη Κυριακή (23-3-08) και το οποίο είναι μια περίληψη της εισήγησης που παρουσίασα στην διημερίδα Forum Ανάπτυξης 2007 (10ο Money Show Πάτρας) με τίτλο «Μικρές Δορυφόροι Πόλεις για Αχαΐα και Πελοπόννησο».

Μετά τις καταστρεπτικές πυρκαγιές του καλοκαιριού άναψε μέσα μας μια άλλη πυρκαγιά και ένα χρέος να αναζητήσουμε αυτές τις μικρές πατρίδες που κινδυνεύουν και να επιστρατευθούμε για την ανασυγκρότησή τους. Αξιοποίησα μία εργασία που είχα ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια προτείνοντας δορυφόρους πόλεις για την Αχαΐα. Η τραγική συγκυρία είναι ότι η εργασία εκείνη έγινε τώρα ιδιαίτερα σημαντική και απέκτησε «κρίσιμη» επικαιρότητα.

<!–[if !supportFootnotes]–>[iii]<!–[endif]–> Ανδρέας Β. Γαλάνης, Επιχειρησιακός Ερευνητής, Ειδικός Δημόσιων Συγκοινωνιών, ιδρυτικό μέλος του Δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ για τη Δημόσια Συγκοινωνία και Βιώσιμη Κινητικότητα.

 

Advertisements

3 Σχόλια

  1. @ Ανδρέα Γ.

    Κατ’ αρχήν να σε ευχαριστήσω και δημόσια για τη δυνατότητα που μου έδωσες για δημοσίευση του πολύ καλά μελετημένου άρθρου σου.

    Δυο (σημαντικές νομίζω) παρατηρήσεις έχω να κάνω:

    α) Μια νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση όπως οι τελεταίες (ΠΑΣΟΚ – Σημίτη και ΝΔ – Καραμανλή) είναι αδύνατον να μπουν σε τέτοιο σχεδιασμό.

    Μάλιστα ένας τέτοιος σχεδιασμός προϋποθέτει παρεμβατική πολιτική βάθους και ταυτόχρονη αλλαγή θέσης της Πρωτεύουσας του Ελλαδιστάν (μάλλον προς Βορράν). Προϋποθέτει ακόμα παράλληλους σχεδιασμούς σε όλη τη Χώρα.

    β) Τα ΣΔΙΤ είναι νεοφιλελεύθερο εφεύρημα και επομένως δεν μπορούν λειτουργήσουν προς αυτη την κατεύθυνση. Αφήνω στην άκρη το ζήτημα ότι τα ΣΔΙΤ είναι και πανάκριβα μοντέλα για το Κράτος – Πολίτες, αλλά και αντικοινωνικά, ειδικά γαι τέτοιας έκτασης και βάθους ζητήματα.

  2. Παναγιώτη
    Σε ευχαριστώ ιδιαιτέρως για τα καλά σου λόγια. Εάν όμως θέλουμε να ανήκουμε στους ενεργούς πολίτες είναι αυτονόητο το χρέος μας, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, να καταθέτουμε τέτοιες προτάσεις. Ιδιαίτερα το οφείλουμε προς τη νέα γενιά την οποία έχουμε επιβαρύνει με πολλά λάθη μας, εμείς οι παλαιότεροι.
    Επίσης σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου. Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι οι όποιες παρεμβάσεις μας πρέπει να γίνονται άμεσα και ανεξάρτητα από την πολιτική συγκυρία, προκειμένου οι τοπικές κοινωνίες να προβληματιστούν και να ενεργοποιηθούν για κάτι που τους αφορά. Παράλληλα είναι χρήσιμες και για τους αρμόδιους παράγοντες στα πλαίσια των ευρύτερων χωροταξικών σχεδιασμών. Τέλος σε τέτοιου είδους προτάσεις προσπαθώ να λαμβάνω υπόψη μου το κοινωνικό, οικονομικό και θεσμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ευρίσκεται η χώρα μας ούτως ώστε να είναι ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες.
    Και πάλι σε ευχαριστώ για την καλοσύνη σου να δημοσιεύσεις το άρθρο μου.
    Ανδρέας Γαλάνης

  3. Μολις σχεδιαστουν έφυγα για εκει. Εχω σκεφτει δε οτι και η μεταφορα της πρωτευουσας αλλου θα ηταν μια καποια λύση.
    Τα Ανω Λιοσια πριν λιογα χρονια ηταν μια χερσα εκταση με τσιγκανους και ομογενεις και αντι να την παρουν και να την λκανουν μια συγχρονη πολη την έκαναν παναθλια αυθεραιτουπολη. Για τα κομματα εξουσιας ΔΕΝ υπαρχει δικαιολογια. Ειδικα για το ΠΑΣΟΚ
    διοτι οταν ανελαβε υποτιθεται οτι δεν θα εκανε τα λαθη του παρελθοντος οιυ κατεστραψαν την Αθηνα. Αντ αυτου τα Ανω Λιοσια δεν εχουν ουτε πεζοδρομια.
    Θα μπορυσαν να κανουν νεο σχεδιο πολης στην αναβαθμισμενη πια περιοχη των Ανω Λιοσιων Ασπροπυργου Ελευσινας. Τιποτα και εκει. Τρωγλισταν. Και δεν ειναι θεμα φτωχειας. Να δεις λουσο και χλίδα οι τσιγγανοι να τριβεις τα ματια σου.

    Πρεπει οι παλιες πολεις να εγκαταληφθουν μαζικά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: