• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 598,874 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
    Γιώργος Κομοτηνή στο + Γεώργιος Μακρής: Εις Μνήμην……
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαρτίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Φεβ.   Απρ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Πορνεία δύο και παραπάνω ταχυτήτων

Τις σκέψεις αυτές τίς κάνω με αφορμή την απόφαση της ΔΙΣ της Εκκλησίας, τις συζητήσεις στα ιστολόγια και τις αντιδράσεις ανθρώπων που αρνούνται και τον πολιτικό γάμο, αλλά και ένα ενδιαφερον άρθρο της Μαριάννας Τζιαντζή, με αφορμή της γιορτή της γυναίκας.

Πορνεία (κατά το Λεξικό του Δημ. Β. Δημητράκου εκδ. Χρ. Γιοβάνη, Αθήνα 1970) είναι: «η προς συνουσίαν παράδοσις γυναικός εις άνδρας, ιδ. επ’ αμοιβή, εταιρισμός. 2 Α κ. επί ανδρός. 3 Α η μοιχεία. 4 μτφ ειδωλολατρία.», σελ. 1137. Οι επί πλέον λέξεις με την ίδια ρίζα που αναφέρονται είναι δεκαέξι (πορνείον, πορνεύω, πόρνη, πορνικός, πορνοβοσκός, πορνοβοσκώ, πορνογέννητος, πορνογράφημα, πορνογραφία, πορνογράφος, πορνογραφώ, πορνοκόπος, πόρνος, πορνόσπιτο, πορνοστάσιον, πορνοτρόφος).

korakia-se-rakh_1.jpg

Από τον ορισμό της πορνείας, κρατώ μόνο το «επ’ αμοιβή». Η αμοιβή είναι μια αγοραία αντίληψη. Ο ένας κάτι πουλά από τον εαυτό του και ο άλλος το αγοράζει.

Για κάθε ανθρώπινη σχέση που τσαλακώνεται από τέτοιες αλλοτριωτικές παραφθορές, έχουμε πορνεία. Ακόμη και αν το αντίτιμο δεν είναι χρήμα. Μπορεί όμως να είναι εργασία, εξουσία, φιλοδοξία, κενοδοξία, αναρρίχηση, βόλεμα και τα τοιαύτα.

Η πορνεία λοιπόν μπορεί να εισχωρήσει παντού. Και εκεί που δεν το περιμένεις. Να μην επιτρέψει μια συνάντηση ανθρώπων να γίνει σχέση προσώπων με στοιχεία αγάπης. Μπορεί να καταστρέψει μια σχέση και να την υποβαθμίσει σε αγοραία ανταλλαγή. Γίνεται λατρεύοντας όχι τον άλλον, αλλά κάποιο είδωλο που παρεμβάλλεται ενδιάμεσα. Αυτό που εμποδίζει τη σχέση. Γι’ αυτό καλώς λέγεται και ειδωλολατρία. Πολύ συχνά εμφανίζεται και στο εσωτερικό των γάμων. Και δεν αναφέρομαι στη «συν-ουσία». Αναφέρομαι σε κάθε μορφή συν-ύπαρξης.

Απ’ αυτή την άποψη θεώρησα σε προηγούμενο ποστ ότι η απόφαση της ΔΙΣ ήταν ελλιπής. Φυσικά, όπως και όλοι μας, και έχει δικαίωμα και πολύ περισσότεροι μάλιστα να μιλήσει για το κατεξοχήν πρόβλημα αλλοτρίωσης. Εμποδιζόμαστε συχνά να δούμε οι πολλοί νεοέλληνες το πώς ευχαριστιακά – ασκητικά – κοινωνικά μπορούμε να μεταμορφωθούμε εκκλησιαστικά.

Από την άλλη, η τάση άρνησης της πορνείας, όχι με αμιγή εκκλησιαστική λογική, αλλά με ανθρωπολογική και κοινωνική από την ευκολία των «περιορισμένων συμβιώσεων» φανερώνει έλλειψη αντισωμάτων σε σχέσεις πορνικές. Με την ευκαιρία λοιπόν αυτών των σκέψεων θα παρουσιάσω το παρακάτω άρθρο, που το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον, παρότι αντιμετωπίζει μόνο το «δουλεμπόριο» πορνεία.


Πορνεία δύο ταχυτήτων

Της Μαριάννας Τζιαντζή

«Τι Ζαχόπουλος, τι Πασχάλης… Η πιο καυτή ροζ ιστορία των ημερών είναι αυτή του κυβερνήτη της πολιτείας της Νέας Υόρκης, του Έλιοτ Σπίτσερ, που αναγκάστηκε να παραιτηθεί επειδή αποκαλύφθηκε ότι ήταν πελάτης σε ένα διεθνές κύκλωμα πορνείας, το Emperors’ Club vip, τη Λέσχη του Αυτοκράτορα… Ζωή, παρακμή και θάνατο δύο ταχυτήτων υπόσχεται ο καπιταλισμός.

Καλός τακτικός πελάτης ή ευκαιριακός, δεν ξέρουμε – και δεν έχει σημασία. Σημασία όμως έχει ότι όπως η υγεία και η παιδεία, έτσι και η πορνεία έχει ταξικό χαρακτήρα. Άλλες σεξουαλικές υπηρεσίες μπορούν να αγοράσουν οι φτωχοί ή οι κοινοί θνητοί και άλλες τα μέλη της άρχουσας τάξης, που πλήρωναν 1.500 – 5.500 δολάρια την ώρα το εμπόρευμα. (Και, για να μην παρεξηγηθούμε, δεν ζητάει κανείς την εξίσωση των παρεχόμενων σεξουαλικών υπηρεσιών, αλλά την κατάργηση και της πορνείας και των κοινωνικών συνθηκών που τη γεννούν και τη διαιωνίζουν).

Στην ιστοσελίδα του Emreror’s Club, η οποία έχει πια σβηστεί, μπορούσε κανείς μέχρι πριν από μια εβδομάδα να διαβάσει τα ακόλουθα: «Είμαστε μια υπηρεσία κοινωνικών γνωριμιών για εκείνους που έχουν συνηθίσει στο άριστο… Ειδικευόμαστε στις γνωριμίες με μοντέλα, νικήτριες καλλιστείων και εξαίρετες φοιτήτριες, απόφοιτες πανεπιστημίων και γυναίκες με λαμπρή καριέρα (στο χρηματοπιστωτικό τομέα, τις τέχνες, τα ΜΜΕ κλπ)». Όμως και οι πελάτες της Λέσχης είναι «μορφωμένοι, εκλεπτυσμένοι και επιτυχημένοι… άνθρωποι που δεν συμβιβάζονται σε κανέναν τομέα της ζωής τους». (Δηλαδή δεν συμβιβάζονται με πράγματα και υπηρεσίες β’ ποιότητας).

Εδώ δεν αναφέρονται πουθενά οι λέξεις «σεξ» ή «έρωτας» ούτε αφήνονται υπονοούμενα για ανορθόδοξες εμπειρίες. Το ίδιο κείμενο, με μικρές παραλλαγές, θα μπορούσε να περιγράψει ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο «πολυτελούς τουρισμού» ο οποίος επίσης απευθύνεται σε «μορφωμένους, απαιτητικούς και διακεκριμένους πελάτες» που δεν ενδιαφέρονται για μαζικού τύπου εμπειρίες. Κάθε χρόνο, χιλιάδες γυναίκες από τις πρώην ανατολικές χώρες εισάγονται σαν τα αρνιά του Π¨ασχα και στη δική μας χώρα για να προσφέρουν χαμηλού κόστους σεξουαλικές υπηρεσίες στις μικρές και μεγάλες πόλεις. Οι σεξοδουλέμποροι τις φυλακίζουν, τους κρατούν τα διαβατήρια και τις εξαναγκάζουν να δέχονται δεκάδες πελάτες κάθε μέρα μέχρι που να αρρωστήσουν, να πεθάνουν, όχι όρθιες αλλά οριζόντιες. Καμία σχέση με τα «λαμπερά» κορίτσια που ψώνιζε ο Σπίτσερ. Ζωή, παρακμή και θάνατο δύο ταχυτήτων υπόσχεται ο καπιταλισμός.

Η 8η Μαρτίου ήταν η Παγκόσμια μέρα της γυναίκας. Δισεκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο, που δεν είχαν τη λάμψη και την τύχη της Άγκελα Μέρκελ, της Χίλαρι Κλίντον, της Κάρλα Μπρούνι ή ακόμα της Πάρις Χίλτον, συνεχίζουν να εργάζονται περισσότερο και να αμείβονται λιγότερο από τους άντρες συναδέλφους τους. Μια πρόσφατη είδηση ήρθε να μας υπενθυμίσει το άγριο εργασιακό καθεστώς και τη σεξιστική νοοτροπία απέναντι στις γυναίκες εργαζόμενες στη χώρα μας.

Προσαρμοσμένη πλήρως στο πιο σκληρό εργασιακό μοντέλο, η εταιρεία Helexpro, θυγατρική της Helexpo, ένας κρατικός φορέας που έχει στην ευθύνη της διοργάνωσης των εκθέσεων που πραγματοποιούνται στη ΔΕΘ, νοίκιαζε νεαρά κορίτσια στους εκθέτες για τις ανάγκες προώθησης των προϊόντων τους. Τα «promo girls», όπως η δημόσια εταιρεία χαρακτηρίζει τις νεαρές εργαζόμενες γυναίκες νοικιάζονταν στους εκθέτες με τιμοκατάλογο ανάλογα με την εμφάνιση τους! Πέρα από κάθε έννοια ανθρώπινης και εργασιακής αξιοπρέπειας, οι νέες γυναίκες κοστολογούνταν σαν εμπορεύματα Α και Β διαλογής με διαφορετική τιμή ανάλογα με την εμφάνισή τους. Σε ανακοίνωσή τους, γυναικείες ομάδες της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζουν νταβατζιλίκια τη συμπεριφορά των υψηλόβαθμων και διορισμένων από την πολιτεία στελεχών που ξεχνούν επιλεκτικά το ότι η «ίση αμοιβή για ίση εργασία» αποτελεί βασική αρχή του εργατικού δικαίου. Σε πολλά μέρη του κόσμου όπου υπάρχει οικονομική εξαθλίωση ή πόλεμος, χιλιάδες γυναίκες, ακόμα και μικρά κορίτσια καθημερινά βιάζονται, απάγονται και εξαναγκάζονται σε σεξουαλική δουλεία καθώς οι κοινωνικές και οι οικονομικές δομές αποσυντίθενται.

Το επίπεδο πολιτισμού μιας κοινωνίας φαίνεται από τη θέση της γυναίκας σε αυτήν. Η κυβέρνηση μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση προωθούν την «ισότητα» αυξάνοντας τα όρια πρόωρης συνταξιοδότησης για τις γυναίκες. Αν ζούσαμε σε μια ελεύθερη κοινωνία δεν θα υπήρχαν γυναίκες – εμπορεύματα, ποσοστώσεις, «μέρες της γυναίκας», εκδιδόμενες κοπέλες και κορίτσια – λάστιχο στην υπηρεσία της αγοράς. Γιατί το «ωραίο φύλο» δεν είναι μόνο η καρδιά της ζωής, αλλά και η ψυχή της σύγχρονης κοινωνίας και το άλλο μισό της ελπίδας για την ανατροπή της).»

ΠΗΓΗ: Πολιτικό Καφενείο, 21 Μαρτίου 2008

http://politikokafeneio.com/neo/modules.php?name=News&file=article&sid=4984

Advertisements

28 Σχόλια

  1. >Από τον ορισμό της πορνείας, κρατώ μόνο το «επ’ αμοιβή». Η αμοιβή είναι μια
    > αγοραία αντίληψη. Ο ένας κάτι πουλά από τον εαυτό του και ο άλλος το
    >αγοράζει.

    Βεβαια το «τιμημα» μπορεί να μην είναι χρήματα. Και η ηδονη είναι ένα τίμημα, η το «ψυχολογικό ανέβασμα»…

  2. τελικά ο Άνθιμος πάλι έκανε τον κόσμο να ασχολείτε με αυτόν

    κοίταξε ρε παιδί μου, λες μια λέξη και κάνεις παιγνίδι..
    και οι άλλοι σπουδάζουν τα θεολογικά συγγράμματα..

  3. Η εκπόρνευση όντως είναι κάτι που απαντά σε όλους τους χώρους. Η συγκεκριμένη εκπόρνευση, της γυναίκας, είχε εξαφανιστεί στην ΕΣΣΔ για οικονοικούς λόγους. Στην Κούβα, στις ημέρες μας, επανήλθε πάλι λόγω οικονομικών λόγων (εμπάργκο).
    Κατά τα λοιπά, σε χαμηλό τόνο θα έλεγα στην ΔΙΣ να κοιταξει εν προκειμω τα του οίκου της πρώτα.

  4. @ Al Ahtarma

    Κάθε μορφή εμπορευματοποίησης της ζωής είναι πορνεία. Και αυτή συναντιέται ΚΑΙ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΤΈΛΕΣΗ μυστηριακών ακολουθιών σε Ναούς. και δεν αναφέρομαι στις οικειοθελείς δωρεές, ή σε κάποια έξοδα όταν τελούνται εκτός ενορίας.

    Όσον αφορά την ΗΔΟΝΗ, όταν κοινωνείται χρηστικά, ναι είναι μπορφή εμπορευματοποίησης ανωτέρου επιπέδου. Γ΄αυτό και στις ακολουθίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας παιδαγωγούμαστε στην αποδοχή ότι ‘όλοι είμαστε πόρνοι και πρώτοι εμείς. Δεν λειτουργούμε ως ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ των άλλων, χωρίς να παραβλέπουμε τις πιο ακραίες της κοινωνικές μορφές όπως αυτές που αναφέρει ηα γαπητή Μαριάννα Τζιαντζή η ιστολόγος που μας έδωσες.

    @ tsouknida

    ΝΑΙ ομολογουμένως. Αλλά αυτό να δούμε που θα οδηγήσει τον κοιωνικό και ενδο-εκκλησιαστικό διάλογο…

    @ erythros

    Νομίζω έχεις δίκιο για την κοινωνική πορνεία στη Σοβ. Ένωση. Διερωτώμαι όμως:
    1) όταν αναπτυσσόταν εντός των γάμων μπορούσε να υπάρξει διαζύγιο;
    2) τελικά η διαπαιδαγώγηση δεν διαπέρασε τις συνειδήσειος ώστε με την αλλαγή του καθεστώτος και την ανεργία να πλημυρίσουμε με χιλιάδες μικρές «πόρνες»;

  5. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο της κας. Τζιαντζή, αλλά ισχυρίζεσαι ότι η εκκλησία μπορεί να δώσει λύση στα προβλήματα της γυναικείας ανισότητας και εκμετάλλευσης;

  6. Εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, μπορώ να πω ότι τελικά δεν έμεινε στη συνείδηση. Και μπορώ να -πω ότι και πάλι οι λόγοι είναι οικονομικοί (αλλά δεν είναι για να συζητηθούν σε αυτό το άρθρο σου. Είναι ευρύτερη κουβέντα). Στο δε πρώτο που θέτεις, θεωρώ ότι χτυπήθηκε στον βαθμό που ρίζωνε η διαφορετική θεώρηση της γυναίκας, δηλαδή στον βαθμό που η κομμουνιστική αντίληψη για την γυναίκα γινόταν αποδεκτή από την κοινωνία. Και επειδή μιλάμε για την ρωσική κοινωνία που βίωνε συγκεκριμένες συνθήκες, δεν μπορώ να πω ότι έπρεπε κανείς να περιμένει αντιλήψεις αιώνων να ξεπεραστούν σε λίγες δεκαετίες (σε καμία κοινωνία άλλωστε δεν μπορεί να συμβεί αυτό σε επίπεδο οικοδομήματος κυρίως).
    Πάντως, το χτύπημα της ανεργίας είναι το πρώτο για να χτυπήσει κάποιος την εμφανή πορνεία, το επάγγελμα. Τα άλλα απαιτούν πολιτιστική-πολιτισμική επανάσταση (δεν εννοώ μαοϊκού τύπου, που τελικά δεν έφερε λύση).

  7. @ SimonSays

    Την καλησπέρα μου. Προσωπικά – παρότι το άρθρο αυτό αφορά την πορνεία, που είναι και ανδρικό πρόβλημα – ελπίζω σε δυο πράγματα στο ζήτημα που θέτεις:

    1) Η αληθής βίωση της ορθόδοξης πίστης ελευθερώνει κυρίως με πνευματικές – πολιτιστικές διεργασίες και την γυναίκα με ρυθμούς όμως αργούς από ζητήματα εκμετάλλευσης στο κοινωνικό επίπεδο.

    2) Η Εκκλησία αλλά και γενικότερα τα συλλογικά υποκείμενα του πολιτισμού, όσο βαθύτερα στον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου ή όσο ψηλότερα βάζουν τον πήχυ στο κοινωνικό επίπεδο, τόσο ο ρυθμός αυτός είναι αργότερος στο πολιτικό επίπεδο. Όμως ο κύριος «στόχος» της Εκκλησίας, μη ξεχνάμε, είναι η αγιότητα.

    @ erythros

    Αυτά που γράφεις σε γενικές γραμμές με βρίσκουν σύμφωνο. Περιμένω – αν ξέρεις – τι συνέβαινε με τα διαζύγια. Ειλικρινά δεν γνωρίζω. Την καλησπέρα μου.

  8. Να σου πω την μαύρη αλήθεια, δεν ξέρω τί γινόταν με αυτό το θέμα.

  9. >Δεν λειτουργούμε ως ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ των άλλων

    Δεν λειτουργούμε ως εισαγγελείς ΚΑΝΕΝΟΣ, ως Προσώπων. Αλλα ΠΑΝΤΑ μέσα στην Εκκλησία, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Είναι πορνεία κάθε τέτοια σχέση που είπαμε και παραπάνω. Το τι θα γίνει ξεχωριστά με κάθε πρόσωπο, έχει να κάνει με την (ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ και πάλι) σχέση του με τον Πνευματικό του (που και πάλι ελεύθερα τον έχει επιλέξει…). Απο εκεί και πέρα όμως , πρέπει να λέμε τα σύκα – σύκα, την σκάφη – σκάφη. Ετερον εκάτερον. Το να προσπαθούν κάποιοι «απ’έξω» , να επιβάλλουν στην Εκκλησία το τι θα θεωρεί η όχι «Πορνεία» είναι φασισμός. Ελευθερία έχουμε, μπορούν να επιλέξουν μόνοι τους το τι σχέση θα έχουν με την Εκκλησια, και όχι να θέλουν να την αλλάξουν. Ούτε βγήκε η Εκκλησία σε «κυνήγι μαγισσών»….μια δήλωση έκανε, που είναι και αυτονόητη. Σωστά είπε και ο Αρχιεπίσκοπος: «Δεν είμαστε ηθικιστές». Δεν είμαστε, δεν επιβάλλουμε. Προσκαλούμε, και όποιος θέλει…

    Υ.Γ.
    Μαριάννα Ανδρούτσου, όχι τζιαντζή…

  10. @ erythros

    ευκαιρία να μάθουμε….

    @ Al Ahtarma

    1) Συμφωνώ απολύτως ότι «οι απέξω» δεν μπορούν να επιβάλλουν στην Εκκλησία τι θα λέει ή τι θα πράττει. Το θέμα είναι ότι κυκλοφορούν ως «πνευματικοί» και «μέσα» κάποιοι, που φαίνεται να λειτουργούν ως «απέξω»…

    2) Επίσης η Εκκλησία δεν ταυτίζεται με την ΔΙΣ.

    3) Κριτική θα γίνεται απο παντού και προς όλες τις κατευθύνσεις. Ουδείς είναι στο απυρόβλητο. Απο εκεί και πέρα «και οι κρίνοντες κρίνονται». Και εκεί βρίσκεται και η σύνεση του καθενός μας.

    4) Συγγνώμη λάθος. Είναι πράγματι η Μαριάννα Ανδρούτσου η ιστολόγος, αλλά το καταπληκτικό άρθρο το έγραψε για την κοινωνική πορνεία η Μαριάννα Τζιαντζή.

  11. Εμαθες για τα καινούργια θανάσιμα αμαρτήματα; Δες το μπλόγκ μου για να μην τα ξαναγράφω..

  12. @ sofistis

    Καλώς ήλθες. Τα έχω διαβάσει εδώ και μέρες στο ιστολόγιό σου.

    Ξέρεις με τους πάπες παντός είδους – εδώ και χρόνια – παθαίνω αλλεργία.

    Ένα είναι το θανάσιμο αμάρτημα φίλε. Νομίζω ότι όλοι μας το καταλαβαίνουμε εμπειρικά.

  13. Λοιπόν, το μόνο που κατάφερα να βρω από μία ψιλοέρευνα στο διαδίκτυο είναι ότι η αλλαγή της κοινωνικοοικονομικής θέσης στη γυναίκα στον σοσιαλισμό έφερε μία μεγάλη αύξηση των διαζυγίων στην ΕΣΣΔ. Ό,τι βρήκα, είναι εδώ:
    http://links.jstor.org/sici?sici=0022-2445(198305)45%3A2%3C419%3ADITU%3E2.0.CO%3B2-9

  14. @ erythros

    Ευχαριστώ. Λοιπον το λινκ δενσ ουλουπώνεται ευκολα. Ειναι αυτό δηλαδή:

    links.jstor.org/sici?sici=0022-2445(198305)45%3A2%3C419%3ADITU%3E2.0.CO%3B2-9 –

    Η μετάφραση που κανει το Google λέει:
    Το υλικο που ζητησατε ειναι περιλαμβανονται στο JSTOR, μιας online εφημεριδας αρχειο που τιθενται στη διαθεση των ερευνητων μεσω συμμετεχουσες βιβλιοθηκες και ιδρυματα. The publisher of this journal has not yet elected to make single articles available for purchase via the Publisher Sales Service, a publisher opt-in service facilitated by JSTOR. Ο εκδοτης της εφημεριδας δεν εχει εκλεγει για να καταστει ενιαια αντικειμενων που διατιθενται προς πωληση μεσω του Εκδοτη Sales Service, ενας εκδοτης opt-in διευκολυνεται απο υπηρεσια JSTOR.

    Authorized users may be required to log in via their library website. Εξουσιοδοτημενοι χρηστες μπορουν να απαιτηθουν για να συνδεθειτε μεσω του website τους βιβλιοθηκη. For more information about obtaining the complete article, please see Access Options . Για περισσοτερες πληροφοριες σχετικα με την αποκτηση του πληρους αρθρου, ανατρεξτε Access Options. The citation, abstract, and first page are available below. Η αναφορα, αφηρημενα, και στην πρωτη σελιδα ειναι διαθεσιμη παρακατω.

    » Η παρουσα μελετη εξεταζει τις κυριοτερες αιτιες για την εκτακτη αυξηση της Σοβιετικης ποσοστο διαζυγιων, η οποια εχει γινει το δευτερο μεγαλυτερο στον κοσμο. In addition, it examines the impact of Soviet law on the level of divorce and looks at some underlying reasons for recent trends. Επιπλεον, η Επιτροπη εξεταζει την επιπτωση της Σοβιετικης δικαιου σχετικα με το επιπεδο του διαζυγιου και προσβλεπει σε καποιες αιτιες για τις προσφατες τασεις. While alcoholism, adultery and incompatability are the ostensible major causes of divorce, Soviet housing problems and the changed role of women also have contributed to the rising divorce rates. Ενω ο αλκοολισμος, η μοιχεια και τον φαινομενικα ασυμβιβαστο ειναι οι κυριοτερες αιτιες διαζυγιου, η Σοβιετικη προβληματων στεγασης και την αλλαγη του ρολου των γυναικων και εχουν συμβαλει στην αυξηση των ποσοστων των διαζυγιων. Finally, the study suggests some of the psychological and socioeconomic consequences of divorce in the Soviet Union: the impact on children, the financial status of women, the remarriage rate, and the impact on the labor force. Τελος, η μελετη προτεινει μερικες απο τις ψυχολογικες και κοινωνικοοικονομικες συνεπειες του διαζυγιου και της Σοβιετικης Ενωσης: τον αντικτυπο στα παιδια, η δημοσιονομικη κατασταση των γυναικων, το γαμο ρυθμο, και οι επιπτωσεις στο εργατικο δυναμικο.»

    Βαζω αυτο το λινκ που οδηγεί στο πρωτότυπο άρθρο:

    http://translate.google.com/translate?hl=el&sl=en&u=http://links.jstor.org/sici%3Fsici%3D0022-2445(198305)45%253A2%253C419%253ADITU%253E2.0.CO%253B2-9&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://links.jstor.org/sici%253Fsici%253D0022-2445(198305)45%25253A2%25253C419%25253ADITU%25253E2.0.CO%25253B2-9%26hl%3Del%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:el-GR:official%26hs%3D5Z6%26sa%3DG

  15. >Συμφωνώ απολύτως ότι “οι απέξω” δεν μπορούν να επιβάλλουν στην
    >Εκκλησία τι θα λέει ή τι θα πράττει. Τομ θέμα είναι ότι κυκλοφορούν ως
    >“πνευματικοί” και “μέσα” κάποιοι που φαίνεται να λειτουργούν ως “απέξω”…

    Είναι αυτό που λέμε «εντός εκτός και επι τα αυτά»…. ?
    🙂

  16. >Επίσης η Εκκλησία δεν ταυτίζεται με την ΔΙΣ

    Η οποία αντιπροσωπεύει την Εκκλησία….αρα είναι ΚΑΙ αυτοί Εκκλησία (διοικούσα). Δεν τα αναφέρουμε κάθε φορά γιατί ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ πως είναι γνωστα….

  17. Και μια που μιλάμε για το Θέμα, να ένα ωραίο απόσπασμα, που «κολλάει» στην υποθεση:

    http://www.oodegr.com/oode/pateres1/porfyrios/agapi_ithikologos1.htm

    «Μέσα μας υπάρχει ένα μέρος της ψυχής που λέγεται «ηθικολόγος». Αυτός ο «ηθικολόγος», όταν βλέπει κάποιον να παρεκτρέπεται, επαναστατεί, ενώ πολλές φορές αυτός που κρίνει έχει κάνει την ίδια παρεκτροπή. Δεν τα βάζει όμως με τον εαυτό του αλλά με τον άλλον. Κι αυτό δεν το θέλει ο Θεός. Λέει ο Χριστός στο Ευαγγέλιο: «Ο ουν διδάσκων έτερον σεαυτόν ου διδάσκεις; Ο κηρύσσων μη κλέπτειν, κλέπτεις;». Μπορεί να μην κλέπτομε, όμως φονεύομε. Κακίζουμε τον άλλον κι όχι τον εαυτό μας. Λέμε, π.χ. «Έπρεπε να κάνεις αυτό. Δεν το έκανες, να τι έπαθες!». Στην πραγματικότητα, επιθυμούμε να πάθει ο άλλος κακό. Όταν σκεπτόμαστε το κακό, τότε μπορεί πράγματι να συμβεί. […] Είναι δυνατόν να πει κάποιος: «έτσι που φέρεται ο τάδε θα τιμωρηθεί απ’ τον Θεό» και να νομίζει ότι το λέει χωρίς κακία. Δεν φαίνεται καθαρά. Είναι πολύ μυστικό πράγμα τι κρύβει η ψυχή μας και πώς αυτό μπορεί να επιδράσει σε πρόσωπα και πράγματα.»

    Ταδε έφη : Γ. Πορφύριος

  18. Συγχαρητήρια για τις εμπεριστατωμένες απόψεις και θέσεις

  19. Ενδιαφέρον κείμενο που όμως δεν έχει καμία σχέση με την πρακτική-ανα-τους αιώνες-μέχρι-σήμερα Ορθοδοξία.
    Είναι απόψεις που ασπάζεστε, και που προσπαθείτε να τις εντάξετε στην χριστιανική λογική, νομίζω ότι αυτό το κάνετε για τον εαυτό σας, γιατί θέλετε οπωσδήποτε να λειτουργεί έτσι η επίσημη Εκκλησία.

    Όμως «Εκείνη» έχει άλλη άποψη Αυτήν την άποψη πολεμώ.

    Μπράβο για την προσπάθειά σας και για το ωραίο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, κείμενο.

  20. @ roidis

    Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω για την έκφρασή σου «… που όμως δεν έχει καμία σχέση με την πρακτική-ανα-τους αιώνες-μέχρι-σήμερα Ορθοδοξία…»

    Παρότι η αποστροφή σου είναι εκτός του αρθρου μου, για να μη μείνουν εντυπώσεις ότι γραφω αντίθετα από την Ορθοδοξία, σημειώνω περιληπτικά τα παρακάτω, όχι όμως για να συνεχιστει εδ΄ώ μια τετοια συζήτηση:

    1) Γενικεύεις και άρα γίνεσαι ΑΔΙΚΟΣ. Οι γενικεύσεις ΠΑΝΤΑ εχουν ολοκληρωτικό χαρακτήρα και είναι άδικες.

    2) Επειδή σε παρακολουθώ συχνά, παρατηρώ ότι μπερδεύεις πολύ την αυτοκρατορική εξουσία (π.χ. στην ανατολικη ρωομυσύνη) με την θεσμική Εκκλησία. Επίσης της θεσμική ΟΡΘΟΔΟΞΗ εκκλησία με τους κατα σειράν αιρετικούς εντός της ή με πρόσωπα θεσμικά που δεν θεωρούνται άγιοι.

    3) Θα συμφωνήσω περισσότερο μαζί σου για τη θεσμική Εκκλησία κυρίως μετά την «ανεξαρτησία » της χώρας μας με τον ασφυκτικό έλεγχο του κρατουςαλλά πάλι όχι με απόλυτο τρόπο.

    4) Τελειώνοντας τις σημειώσεις μου αυτές λέω ότι την Ορθόδοξη πίστη, δόγμα και πράξη την φανερώνουν οι άγιοί της κατά το στάδιο του φωτισμού τους και μετά και όχι οι τυχόν σιμωνιακοί που αναρριχώνται με πλάγιους τρόπους, αν και μερικές φορές θέλεουν δεν θέλουν ορθο-τομούν τουλάχιστοπν επιφανειακά.

  21. Σε έναν ελεύθερα σκεπτόμενο κόσμο, το να μιλάμε για «πορνεία» είναι σαν να πετάμε πέτρες πρώτοι στους άλλους, λες και είμαστε εμείς οι αναμάρτητοι..
    Οι εποχές που έκαιγαν τις μάγισσες έχει παρέλθει ανεπιστρεπτεί. Στο κάτω κάτω δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είναι κανείς με το ένα κοπάδι ή το άλλο. Ο κάθε ένας αυτοπροσδιορίζεται όπως του αρέσει και δεν χρειάζεται να δώσει λογαριασμό σε κανέναν.
    Το αν θα παντρευτώ εγώ την κοπέλα που αγαπώ-και ο τρόπος που θα γίνει- είναι κάτι το οποίο απασχολεί ΜΟΝΟΝ εμένα και αυτή.Το να απασχολεί ολόκληρο τον κοινωνικό μου περίγυρο με το αν θα γίνει ή όχι είναι παραβίαση των προσωπικών μου δεδομένων.
    Δεν βλέπω ποιά διαφορά στη σχέση μου με τους λοιπούς αν είμαι παντρεμένος με πολιτικό ή εκκλησιαστικό γάμο. Να αποτελείτε παραδείγματα των δικών σας θρησκευτικών πεποιθήσεων χωρίς να επιβάλλετε τα πιστεύω σας στους άλλους.
    Και τέλος να διευκρινίσω ότι πόρνος είναι μόνον αυτός που αποτελεί μέλος της εκκλησίας και παραστρατεί από τους κανόνες της. Όταν κάποιος δεν ανήκει στην εκκλησία (επειδή μπορεί να έχει διαφορετικά θρησκευτικά πιστεύω) δεν επιτελεί πορνεία-αφού δεν κρίνετε με βάση τα θρησκευτικά πιστεύω της Ορθόδοξης εκκλησίας.

  22. @ Draconian Speaking

    καλώς όρισες και σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου.

    1) Που συμφωνώ μαζί σου:

    Δεν μπορεί να επιβάλλει ο ένας στον άλλον τα εκκλησιαστικά, θρησκευτικά ή πολιτικά πιστεύω του. Επομένως η επιλογή είναι ακριβώς ελεύθερη.

    2) Που διαφωνώ μαζί σου:

    α) Ο πολιτικός γάμος σε όλες του τις μορφές με νομική κατοχύρωση δεν είναι ζήτημα ΜΟΝΟ ενός ζευγαριού. Μέσω της νομικής κατοιχύρωσης αφορά την κοινωνία και την πολιτεία. Επομένως είναι ΚΑΙ κοινωνικό και πολιτικό γεγονός. Μια τέτοπια μορφή μπορεί να είναι και το οποιοδήποτε «σύμφωνο συμβίωσης» , αφού θα έχει νομική και άρα πολιτική διάσταση.

    β) Η πορνέι αέχει πολαπλές πλευρές. Μια πρώτη είναι η κοινωνική πορνεία που γίνεται «επ’ αμοιβή». Το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνο την ή τον ιερόδολη/λο και τον «πελάτη». Αφορά την κοινωνία και επομένως την πολιτική.

    γ) Μια σειρά άλλων πλευρών την πορνείας με βαθύτερο πνευματικό ή πολιτισμικό περιεχόμενο δεν είναι απλά ιδιωτική υπόθεση κάποιων. Στη συγκεκριμένη περιπτωση διαμορφώνονται και ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ με παρόμοια αντίληψη και θεώρηση των ζητημάτων.
    και πέρα από μια ‘εσωτερική’ διάσταση αυτής της θέασης στο συλλογικό υποκείμενο (στην περίπτωση μου Ορθόφο=δοξη θεολογια, εκκλησία κλ) υφίσταται και κοινωνική διάσταση αφού ταυτόχρονα συναποτελούμε τον κοινωνικό ιστό. Επομένως ΚΑΙ η δική μας θέαση έχει ΚΑΙ πολιτικό χαρακτήρα (με την ευρύτητα του όρου) και δεν είναι μονο ιδιωτική μας υπόθεση.
    Εξάλλου σε μια διαπολιτισμική κοινωνία, ο διαπολιτισμός δεν υφίσταται στατικά αλλα και δυναμικά.

    3) Με αυτή την απλή θέαση το άρθρο κινήθηκε κριτικάροντας τις αποψεις τόσο του ηθικισμού εντός της Ορθόδοξης εκκλησίας. όσο και του ατομισμού στα πλαίσια της ελλαδικής κοινωνίας. Και αυτό το «δικαίωμνα» είναι τόσο δυνατό, τουλάχιστον όσο και το δικό σου.

  23. ΣΟΔΟΜΑ και ΓΟΜΟΡΡΑ – POST 1

    http://mkka.blogspot.com/2008/03/post-1.html

    + Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ & ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

    Έχει αναφορά στο blog…

  24. Για να μπορέσει να υπάρξει υγιής ανθρώπινη σχέση απαιτείται το αντίθετο της πορνείας, που λέγεται «χαριστικότητα» νομίζω.

    Χαριστικότητα είναι το να επικεντρώνεται κανείς στη χαρά και την απόλαυση την οποία ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ προς το συνάνθρωπο, αντί να επικεντρώνεται σε αυτό που απολαμβάνει ο ίδιος, κυρίως αυτό ή μονομερώς.

    Η χαριστικότητα πολλαπλασιάζει τη χαρά, είτε τη χαρά της φιλίας, είτε τη χαρά του έρωτα, και ακυρώνει την πορνεία.

    Με βάση αυτό τον ορισμό κατάφερα να επικοινωνήσω και με χριστιανούς κάποτε, βρίσκοντας κοινά σημεία ανάμεσα στον τρόπο που σκέπτονται και στο δικό μου. Το ίδιο νομίζω ότι ισχύει και για σένα, αφού έχεις ένα μοναδικό σε ανοιχτότητα σκέψης χριστιανικό ιστολόγιο.

  25. @ omadeon

    Ακριβως! Γι αυτο και η κυριολεκτική σημασία της «πορνείας» ειναι η «επί χρήμσι» σχέση. Δηλαδή το αντίθετο της χαριστικότητας. Και απ αυτη την άποψη δεν έχει πολύ δικιο ΔΙΣ της Εκκλησιας.

    Τώρα το πρόβλημα με αυτές τις «συμβιώσεις περιορισμένου χρόνου και ευθύνης» έχει πρόβλημα η «χαριστικότητα».

    Με προβληματίζει δηλαδή γαιτι δεν εκαναν κάποιες αναγκαίες ισως αλλαγες στο νομο περι πολιτικού γαμου. Τέλος πάντων θα το ξανα πούμε αυτά.

    Τωρα, η «πορνεία» μπορεί να πάρει και άλλες σημασίες, λιγότερο κοινωνικές και περισσότερο πνευματικές. Απ αυτη τη άποψη έχει ενα μικρο δίκιο η ΔΙΣ της εκκλησιας.

    Όμως όφειλε να δει πρωτα με μετανοια (σαρακοστη γαρ) πρωτα το τι συμβαινει σε μας τους χριστιανους……

    Τα ξαναλέμε φίλε μου.

  26. Και κάτι ακόμη. Εντύπωση μου προξένησε η εντελώς διαφορετική στάση σου σαν ιστολόγιο (αλλά και σαν σχολιαστή) από εκείνη άλλων, κολλημένων σε σύνδρομα… ηθικολογικού τύπου.

    Με χριστιανούς σαν κι εσένα πάντα επικοινωνώ θαυμάσια. Μέχρι και αστεία λέμε πολλές φορές (στη ζωή εκτός διαδικτύου).

    Ο πυρήνας της χριστιανικής διδασκαλίας είναι νομίζω (εκτός της αγάπης για το συνάνθρωπο) και η αποφυγή της υποκρισίας. Και ο δρόμος αυτός περνά μέαα από αγώνες. Η πείρα της ζωής έχει δείξει ότι ο χειρότερος εχθρός στην καλυτέρευση του κάθε ανθρώπου είναι ο… ίδιος.

    Αυτό που εσείς ονομάζετε «αγώνα κατά της αμαρτίας» εγώ και μερικοί άλλοι το κατανοούμε σαν «αγώνα κατά της μη-αυθεντικότητας». Αποφεύγουμε βέβαια κάθε είδους ενοχικό σύνδρομο αλλά όχι τη συνειδητοποίηση λαθών, η οποία είναι απαραίτητη. Μερικές φορές η ζωή προκαλεί οδύνη που είναι η συνέπεια λαθών τα οποία συνειδητοποιούμε και αποφεύγουμε, όσο το δυνατόν.

    Υπάρχει ένας τρόπος ανάγνωσης των χριστιανικών διδασκαλιών που είναι εντελώς διαφορετικός. Κάποτε είχα κάνει τεράστιες συζητήσεις γύρω από τα θέματα αυτά με μη-δογματικούς χριστιανούς φίλους, οι οποίοι μάλιστα όταν κατάλαβαν τον τρόπο που σκέφτομαι, αποδέχτηκαν τον αγνωστικισμό και τον πανθεϊσμό μου, αναγνωρίζοντας κοινούς στόχους.

    Το θέμα της πορνείας είναι τεράστιο. Το έθεσες πάρα πολύ ωραία. ΟΛΟΙ κινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή να «ξεπουληθούμε» δηλαδή να πέσουμε στην πορνεία με τη βαθύτερη έννοια του ξεπουλήματος της αρετής μας.

    Η ανάγνωση του Οδυσσέα Ελύτη ξεδιάλυνε αυτές τις ιδέες στη ζωή μου από πολύ παλιά, αλλά η εφαρμογή τους κράτησε μια ολόκληρη ζωή και φυσικά δεν τελείωση ακόμη.

    Συνηθίζω να αστειεύομαι με θεολογικά θέματα. Πιστεύω ότι πράγματι, ΑΝ υπήρχε θεός, θα γελούσε ΠΟΛΥ μαζί μου και με τα… κοσμικά Ανέκδοτα τα οποία ζούμε! Φυσικά…. ΔΕΝ περιμένω τέτοια τύχη, και πιστεύω ακράδαντα ότι ορισμένοι άνθρωποι είναι φτιαγμένοι για να ξεπεράσουν την πίστη και τα δόγματα, προκειμένου να βιώσουν άμεσα, σαν εμπειρία, την ένωση με το σύμπαν (που αποτελεί και τον πυρήνα κάθε θρησκευτικού συναισθήματος).

    Μία άθεη θεολογία είναι απολύτως εφικτή, γιατί ο Αλλος, ο συνάνθρωπος, ΕΙΝΑΙ ο Θεός. Δεν είναι η θεότητα οντότητα «υπεράνω» (για μας) αλλά παρουσία ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ.

    «κι αν είστε δύο ή τρείς μαζεμένοι στο όνομά μου, είμαι ΚΑΙ εγώ ο ίδιος ανάμεσά σας» – έτσι δεν είχε πει?…. 🙂

    Δεν θεωρώ απαραίτητο να «πιστεύω» γιατί θέτω ως προτεραιότητα την Εμπειρία, την αυθεντικότητα και άλλες πρακτικές αξίες. Είμαι

  27. @ omadeon

    ευχαριστώ – και πάλι – για τα «καλά σου λόγια».

    Απλά προσπαθώ να βιώσω την πίστη μου χωρίς υποκρισία, διότι αυτή είναι το ΠΡΩΤΟ εμπόδιο για να αποτύχω στη βίωσή της τελικά!

    Παράλληλα η υποκρισία είναι και πάλι το ΠΡΩΤΟ εμπόδιο για να δημιουργήσω παράσιτα, να «σκανδαλίσω’ τους γύρω μου, για το που τελικά οδηγεί αυτή η Πίστη.

    Δεν θα μακρυγορήσω, διότι από τα φοιτητικά μου χρόνια είμαι μαζί με νέες και νέους που προβληματίζονται στα αλήθεια και πολύ συχνά. Και μ’ αυτούς πάντα έχω καλές σχέσεις.

    Αντίθετα, συχνά δεν τα πάω καλά με κάποιους «θρησκευόμενους» που χρησιμοποιούν τη θεσμική εκκλησία ή κάποια παρα-κλάδια για άλλους σκοπούς, ανίερους και ιδιοτελείς.

    Δεν τα πάω επίσης πολύ καλά με ανθρώπους που απλά το «παίζουν επαναστάτες», αλλά το μόνο που κάνουν είναι να γκρεμίζουν, χωρίς να μπορούν να κτίσουν ούτε ένα …κοτέτσι…, ενώ η ζωή τους γέμει από ιδιοτέλεια και υποκρισία.

    Δυστυχώς και αυτοί είναι πολλοί πιά. Τους κατανοώ όλους, «θρησκευόμενους» και «επαναστάτες», αλλά δεν μπορούν να με βρουν συμπαραστάτη τους.

    omadeon

    Από το Ευ-αγγέλιο του Ματθαίου (κεφ. Ε, στιχ. 19) παίρνουμε οι πιστοί και «πιστοί» ένα σαφές μήνυμα:

    » Ός εάν λύση ΜΙΑΝ των εντολών τούτων των ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ και διδάξη ούτω τους ανθρώπους, ελάχιστος κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών. Ος δ’ αν ΠΟΙΗΣΗ και ΔΙΔΑΞΗ, ούτος ΜΕΓΑΣ κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών.»

    Ομοίως ΚΑΙ από το Ευ-αγγέλιο του Λουκά (κεφ. ΙΒ, στιχ. 47-48):
    «… Ο ΓΝΟΥΣ το θέλημα του κυρίου εαυτού και μη ετοιμάσας μηδέ ποιήσας προς το θέλημα αυτού δαρήσετε πολλά. Ο δε ΜΗ ΓΝΟΥΣ, ποιήσας δε άξια πληγών δαρήσετε ολίγας….»

    Η ΠΡΩΤΗ λοιπον ελάχιστη εντολή νομίζω ότι είναι μη ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: