• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,943 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαρτίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Φεβ.   Απρ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ανιχνεύοντας τη Κυριακή της Ορθοδοξίας

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας κατανοείται από μια μειονότητα πια στη Χώρα μας σε όλες της τις διαστάσεις. Η Α΄ Κυριακή των νηστειών (της Μεγάλης σαρακοστής δηλαδή) αποτελεί από τη μια μεριά τον 5ο κρίκο του Τριωδίου, αλλά και τον 1ο της σαρακοστής. Στο μονοπάτι για τη Μεγάλη Βδομάδα των παθών και της Ανάστασης καλούμαστε να περπατήσουμε πετώντας τις μάσκες της υποκρισίας και ενδυόμενοι τη πανοπλία της ορθόδοξης πίστης.

ekklhsiastiko_sxedio_1.jpg

Χωρίς να χάνουμε την επαφή μας με τη κοινωνική πραγματικότητα και το ιστορικό γίγνεσθαι, καλούμαστε σταυροειδώς στο χώρο της εκκλησιαστικής λατρείας και εσωτερικής πορείας να διαβούμε και από αυτό το Χάνι. Οι ιστορικοί λόγοι πάνω – κάτω είναι γνωστοί για τη τοποθέτησή της στο λατρευτικό χώρο. Γιατί όμως την Α Κυριακή των νηστειών;

eikonasexeriagioy_1.jpg

Μια πρώτη προσέγγιση μας τη δίνει ακριβώς το περιεχόμενο της ιστορικής νίκης κατά τον π. Γεώργιο Μεταλληνό: Η αναστύλωση των αγίων εικόνων. Ούτε η μαγική τους λατρεία, ούτε η εικονοκλαστική μανία εκφράζουν την ορθόδοξη πίστη και ζωή.

Ο Χριστός που σαρκώθηκε, που συνανεστράφη με ισχυρούς και αδύνατους, που έπαθε και αναστήθηκε, αποτελεί την κατ’ αρχή αχειροποίητη εικόνα του Άκτιστου Θεού Πατέρα. Χωρίς αυτή τη πίστη, Ορθοδοξία δεν υφίσταται. Ως Αχειροποίητη εικόνα κατεργάστηκαν ο Αδάμ και η Εύα για ένα χρονικό διάστημα, εμφορούμενοι από το τελειοποιό Πνεύμα. Ως αχειροποίητες εικόνες κατεργαζόμαστε εν Χριστώ τον εαυτό μας στην Ορθόδοξη Εκκλησία, οσάκις οι βαπτισμένοι πορευόμαστε προς τη τελείωση.

Τις χειροποίητες εικόνες των αγίων, αλλά πρό πάντων του Χριστού και της Παναγίας, υψώνουμε στις αισθήσεις μας ως οδοδείκτες, σ’ αυτή την εικονική, αλλά πραγματική, πορεία τελείωσης. Η θεολογία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά για τη σχέση κτιστού – Άκτιστου μέσω των θείων ενεργειών (που εορτάζεται την επόμενη Κυριακή) δεν μπορεί να προσεγγιστεί χωρίς αυτή την εικονική πορεία.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι «αναθεματισμοί» όλων των άλλων δρόμων στην ανθρώπινη ιστορία, οι οποίοι από μόνοι τους δεν μπορούν να οδηγήσουν στη τελειότητα κατά Χριστό. Πρόκειται για οποιαδήποτε θεώρηση «χριστιανική», θρησκευτική, «ουμανιστική» φιλοσοφία, ιδεολογία, τέχνη ή πολιτική δράση. Παρόλα τα θετικά τους σημεία, δεν μπορούν να οδηγήσουν στην μεταμόρφωσή μας σε αχειροποίητες εικόνες του Χριστού.

Οι διαμαρτυρίες «χριστιανών», θρησκευτών, ελληνιστών, παγανιστών, αιρετιζόντων, άπιστων, αγνωστικιστών, άθεων, κλπ έχουν ένα μόνο θετικό νόημα: Την έλλειψη κατανόησης του βαθύτερου περιεχομένου της ορθόδοξης πίστης, η οποία οφείλεται κυρίως στη μείωσης της δικής μας «αχειροποίητης» εικονικότητας. Οφείλουν επομένως, ως αφορμές, να διεγείρουν δημιουργικά τη δική μας «μετάνοια» προς την ορθή πίστη και ζωή.

Όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Σεβ. Περγάσμου Ιωάννης (Ζηζιούλας): «Ποιες γέφυρες θα μπορούσαν να υπάρξουν σήμερα μεταξύ της ορθοδόξου παραδόσεως και του συγχρόνου πολιτισμού; Το ζητούμενο είναι να μην αποκοπεί η ορθόδοξη παράδοση από τον σύγχρονον κόσμο, αλλά και να μην ταυτισθεί με το σχήμα του κόσμου τούτου σε βαθμό επικίνδυνο για τον εσχατολογικό προορισμό της Εκκλησίας. Δύο παρατηρήσεις κρίνονται απαραίτητες εισαγωγικά…».

Διαφορετικά θα αντιμετωπίζονται από μας τους ορθοδόξους ως ακατανόητες οι διαμαρτυρίες αυτών των ανθρώπων. Θα δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε το σπέρμα αλήθειας που κρύβουν, στην αγωνία να «διασώσουν» όσα θετικά κατέγραψε ο ιστορικός άνθρωπος. Παρότι «αγνοούν» τη γονιμότητα του Άκτιστου και ότι η πραγματική διάσωση μπορεί να γίνει με τη ΜΗ μαγική Ορθοδοξία, το χρέος βρίσκεται σε όσους από μας μεταμορφωνόμαστε σε «αχειροποίητες» εικόνες Χριστού.

Στο βαθμό που δεν έχουμε μεταμορφωθεί, απλά θα είμαστε – περισσότερο ή λιγότερο – στεγνοί γνώστες μιας θεολογίας, που θα λειτουργεί περισσότερο ως επιστήμη ή ιδεολογία. Δηλαδή ως … παγανισμός και Βαρλααμιτισμός… Τότε για μας θα χρειαστεί να βιωθεί η επόμενη Β΄ Κυριακή … στο μονοπάτι που οδηγεί στην Ανάσταση.

ΠΗΓΗ εικόνων: Οι εικόνες χρησιμοποιούνται με άδεια από την ιστοσελίδα

www.eikonografos.com.

Advertisements

30 Σχόλια

  1. Τι σχόλιο να αφήσει κανείς μετά τον π. Γεώργιο Μεταλληνό και τον Μητροπολίτη Περγάμου… Τα είπαν όλα με λίγα λόγια, αλλά τόσο περιεκτικά και ουσιαστικά…
    Ναι αδελφέ, αραγε συνειδητοποιούμε πως ο σκοπός μας επί της γης είναι να μορφωνόμαστε σε αχειροποίητες Εκόνες Χριστού;
    Πόσο συχνά θυμόμαστε πως αυτός ο διπλανός μας που τόσο μας εκνευρίζει και μας δυσκολεύει, μερικές φορές …είναι Εικόνα της Εκόνας του Θεού;
    Με την ευκαιρία θα ήθελα να σχολιάσω κάτι σχετικά με τους αναθεματισμούς που περιέχει το Συνοδικό της Ορθοδοξίας:
    Ανα-θέμα σημαίνει ότι κάποιος είναι εκτός θέματος!
    Συνεπώς είναι θεραπευτικό, προειδοποιητικό φάρμακο για τον ίδιον αλλά και για το υπόλοιπο Σώμα της Εκκλησίας. Είναι μια αυστηρή «καμπανιά» για να ξυπνήσει και να επανέλθει μέσα στα όρια της Αλήθειας, που δίδαξε ο Χριστός και οι Απόστολοί Του! Δεν περιέχει στοιχεία μίσους και θρησκευτικής μισαλλοδοξίας (τουλάχιστον αυτό ήταν το σκεπτικό των Θεούμενων Πατέρων όταν το συνέταξαν κι όχι όπως το χρησιμοποιούν σήμερα οι παλαιοημερολογίτες…)
    Αναθεματίζει αυτούς που βρίσκονται εκτός των ορίων της Αλήθειας η Εκκλησία, για να ξέρουμε από ποιους να φυλαχτούμε. Και μακαρίζει τη μνήμη όσων τελείωσαν τη ζωή τους μέσα στην Αλήθεια.
    Τα υπόλοιπα βρίσκονται μέσα στην αγάπη του Θεού!

  2. χωρίς την «ορθή δόξα» δεν μπορούμε να πλεύσουμε προς την κοινή μας Ανάσταση. Πολύ σημαντικά τα κείμενα που παραθέτεις, δεν αφήνουν περιθώρια για περαιτέρω σχολιασμό…

  3. πολύ καλά άρθρα

  4. @ Αναστασία

    πολύ σημαντική η υποσημείωση που έκανες για τα «ανα-θέματα». Επί τη ευκαιρία, δίνω ένα λίνκ γι’ αυτά, με μια παράλληλη ερμηνεία τους:
    http://www.egolpio.com/PAGANISM/ermhneia_apospasmatos_Synodikou.htm

    @ σα
    Πράγματι, η «ορθή δόξα», δηλαδή η ορθή φανέρωση της Α-λήθειας, δηλαδη η φανέρωση του Χριστού ως Προσώπου Αυτο-αλήθειας σε όλο το είναι μας, αυτή και μόνη μπορεί να (μας) οδηγήσει στην όλη Ανάσταση.

    Απλά, όσο νωρίτερα εισ-έλθει σε μας η «Ορθή δόξα, τόσο καλύτερα και πληρέστερα θα βιωσουμε την Ανάσταση. Και σ’ αυτήν ελπίζουμε άπαντες, πιστοί και άπιστοι.

    @ Tσουκνίδα
    Τι «πολύ καλά άρθρα»; Βάλε καμιά πινελιά στο ζήτημα, ως ζωγραφος του λόγου.

  5. « .. οι νέοι εκπαιδευτικοί πλήττονται βάναυσα από τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και την ανεργία – … Επιτροπές αποδελτίωσης (=λογοκρισίας) …»

    AΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
    για την ονοματοδοσία των σχολείων
    http://olme-attik.att.sch.gr/files/annolme/onomatodosia.pdf
    (βλέπε και: http://www.esos.gr/82/deyterovathmia/3456.htm )

    Εύστοχα όλα αυτά και πολυσήμαντα… Επιτροπές αποδελτίωσης (=λογοκρισίας)… λέτε να φταίει η Νηστεία της Σαρακοστής. (Ώχ πάλι θα μπλέξουμε…) Aς θυμηθούμε και την εξαφανισμένη Δ’ ΛΟΓΟΚΡΙΜΕΘ: http://www.parodos.net.gr/3onstrike.htm
    Καλή δίαιτα, Happy the New Pasha εκπεδεφτικόνια μου. Φέτος ψήνουμε κατσίκι αναλφάβητο. Και ΙΔΟΥ ΑΝΑΒΑΙΝΩΜΕΝ ως μετασαραντάρηδες εις την Άνω Δαρβινουσαλήμ: … 19,5 και σήμερα. Βάλτε μωρέ 20 να έχουμε λαμβάνειν… http://users.thess.sch.gr/veccio/lexolagnil/apofori.htm
    (Και μην το ξεχνάτε … μέρες μετράτε: Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος πάμε Όλυμπο! «ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ»… )

    Ολόκληρη η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ και η ‘Ραψωδία’ εδώ:
    http://pontosandaristera.wordpress.com/2008/02/29/26-2-2008/#comment-9252

    και εδώ: http://clubs.pathfinder.gr/anempodistos/506396?forum=56075&read=2352

  6. @ Γνώριζε … ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ

    Αν και οριακά, μάλλον δένει με το θέμα μας!

    @ Μια φίλη – η Ανδρομάχη –

    μου έστειλε με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ένα σχόλιο, μιας και δεν μπορούσε να το ανεβάσει μόνη της,
    ένα εκτεταμένο και πολύ ενδιαφέρον σχόλιο.

    Απολαύστετο:

    …….. Το κείμενό σου για την Κυριακή της Ορθοδοξίας ομολογώ ότι με παίδεψε κάπως. Γράφεις με πολύ υψηλά νοήματα.

    Μού φαίνεται όμως ότι σαν να κατάλαβα τι λες. Και παράλληλα μού θύμισες ένα κείμενο του αγ. Ισίδωρου του Πηλουσιώτη:

    «Γιά τήν Ἱερωσύνη καί τόν ἱερό Κλῆρο» , σσ. 12-13 για τους χριστιανούς ως το ΑΛΑΣ της γης που διαβάζοντάς το σκεφτόμουν τότε ὅτι γι’ αὐτό οἱ ἁμαρτωλοί δέν νιώθουν ἁμαρτωλοί.

    Διότι ακούμε από ανθρώπους εκτός εκκλησίας:
    «Οἱ πιό κακοί εἶναι οἱ χριστιανοί» καί «Ἐμεῖς εἴμαστε καλύτεροι ἀπό τούς χριστιανούς πού φοβοῦνται μέν τήν ἁμαρτία, δέν ἔχουν ὅμως ἀγάπη».

    Ο άγιος βέβαια τό ἀνάγει στόν κλῆρο, αλλά μού φαίνεται ότι κατ’ αναλογίαν με τη σχέση ιερείς – απλοί χριστιανοί ισχύει η σχέση συνειδητοί χριστιανοί – μη συνειδητοί χριστιανοί ή ακόμη και μη χριστιανοί.

    Λέει λοιπόν ὁ ἅγιος:

    «Φως του κόσμου» και «αλάτι της γης» ονομάζει ο Χριστός τους μαθητές του και τους διαδόχους Του: αρχιερείς και ιερείς. Αυτοί, σαν το αλάτι, έχουν χρέος να συντηρούν και να νοστιμίζουν την ζωή των χριστιανών. Δηλαδή να τους οδηγούν σε ανώτερη πνευματική ζωή· με τον λόγο τους· με την διδασκαλία τους· με την αγιάζουσα χάρη που τους μεταδίδουν· και με το φωτεινό παράδειγμά τους. Όταν το παράδειγμα παύει να είναι εποικοδομητικό, οι κληρικοί παύουν, όχι μόνο να νοστιμίζουν αλλά και να συντηρούν την πνευματική ζωή. Τότε, όταν η ζωή τους γίνεται – καταντάει αντίθετη στο λόγο του Θεού, όταν δεν βιώνουν τό λόγο του Θεού, τό «άλας» μωραίνεται. Και αυτοί, από ιερείς, καταντούν μωρές παρθένες. Και τότε ο κόσμος, θεωρώντας τα λόγια τους ψεύτικα, όπως ψεύτικη είναι και η ζωή τους, τα καταφρονεί. Όταν όμως ο λαός καταφρονεί (γιά οποιονδήποτε λόγο) τον λόγο του παπά «εν τίνι αλισθήσεται;» Πού θα βρεθεί πια «πνευματικό αλάτι» να συντηρήσει καί νά νοστιμίσει τήν ζωή των μελών της Εκκλησίας;

    Η ασυνεπής ζωή των κληρικών, καί ιδίως των αρχιερέων, είναι η χειρότερη ζημία καί αδικία εις βάρος της Ἐκκλησίας· είναι τό χειρότερο σκάνδαλο.

    Ανδρομάχη.

  7. Αρχιμανιτάριε, μα τον Μεγάλο Μανιτού,

    μη περί τους «ιερείς» όλων των κυνημάτων … αν θες εκεί να διατηρείς μια δέσμη καλοτάξιδων τρέ σίκ εκ-ποιημάτων… (μέσα;)

    Επειδή με προβλημάτισε το ‘περί οριακότητας’ σχόλιο σου και μυτιληναϊστί «σηκώνω το γάντι» (που είπε χτές κι ο Αλ.Αλ. χωρίς να όμως να πεί και σε κάποιους υφιστάμενους «πρωθιερείς» του να σηκώσουν το γαντάκι που εμμέσως εδώ ξαναέριξα) περί οριακότητας, ζητώ ή να κατέβω (ως ραψωδία) ή να ανέβει κι ένας ‘φαντασιακός’ μου φίλος, ως ποίημα.

    Μην βιαστείς να απαντήσεις γιατί κι άλλος παλαιοελευθεριακός (στο Υ.Γ. του προηγουμένου διασυνδεμένου κειμένου) δείχνει ενδιαφέρον.

    Όλοι οι καλοί χωράνε στην «Ορθή Δόξα» του βιωμένου Λόγου της Ελευθερίας;

    ***

    Στην άγια χέρα του Kυρίου –ουράνια βέλη-
    μια συνοδεία εξαίσια και φτερωτή
    πετάν και παν’ αράδα ωραίοι οι αγγέλοι
    δούλοι ξιφουλκημένοι και πιστοί.
    Όμως αντάρτες, μεις –ως πριν κορόιδα-
    γκρουπ χονδρομούτσουνων παιδιών με ωραία φτερά,
    αράδα πάμε κι είμαστε όλοι αγγέλοι βόιδα,
    βοϊδάγγελοι είμαστε με κέρατα και ουρά…

    Γιάννης Σκαρίμπας

  8. Και για τις κατάρες που ρίχνεται εναντίον των Ελλήνων τι έχετε να πείτε;

  9. @ Γνώριζε … ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ

    «….Όλοι οι καλοί χωράνε στην “Ορθή Δόξα” του βιωμένου Λόγου της Ελευθερίας;..»

    δεν χωράνε μόνο οι «καλοί» μα και (κυρίως) οι «κακοί»…

    @ akamas

    Οι κατάρες (όταν και εαν) πέφτουν, από οποιουσδήποτε, είναι έγκλημα κατά της «Ορθής Δόξας».

    Το πρόβλημα είναι συχνά η δυσκολία κατανόησης της γλώσσας μας. Και η δυσκολία έχει πολλαπλές αιτίες. Μερικές περιγράφονται συνοπτικά στο ποστ. Άλλο λοιπόν το «ανά-θεμα» (όπως εξήγησε και η Αναστασία) και άλλο η «κατάρα». Πρόκειται για το ακριβώς ΑΝΤΙΘΕΤΟ.

    Εκει που νομίζω ότι έχετε «δίκιο», όσοι έτσι το βιώνετε, είναι ότι εμείς οι «ορθόδοξοι», στη μετανεωτερική περίοδο τουλάχιστον, βιωνουμε συχνά ή εκφράζουμε το δρόμο μας (ανα-θεμα) με τρόπο μη ορθό-δοξο, δηλ. καρτεσιανό ή καλβινίζοντα.

  10. Αλήθεια είναι ότι λίγοι καταλαβαίνουν το νόημα της ‘Κυριακής της Ορθοδοξίας» και αυτοί οι λίγοι δεν βρίσκονται ανάμεσα στους τακτικούς εκκλησιαζόμενους, και εάν «Οι κατάρες (όταν και εάν) πέφτουν, από οποιουσδήποτε, είναι έγκλημα κατά της “Ορθής Δόξας” όπως εσείς λέτε…Δεν υπάρχει «Εάν». Οι Κατάρες πέφτουν, και πέφτουν σε όλη τη χριστιανική πορεία μέσω της επίσημης ηγεσίας της και των συνοδικών την αποφάσεων. Δεν υπάρχει «κρυφό εσωτερικό νόημα», υπάρχει αυτό που έχει γραφτεί και έχει μείνει σαν γραπτή κληρονομιά στη διάθεση και στη κρίση αυτών που ξέρουν να διαβάζουν. Τότε υπήρχαν ελάχιστοι που ήξεραν στοιχειώδη γραφή κι ανάγνωση(και μαγευόντουσαν από περίτεχνα λόγια), σήμερα είναι πολλοί περισσότεροι, κανένας δε από αυτούς, και πάλι, δεν εκκλησιάζεται.

  11. Αγαπητέ μετά την πρόκληση να βάλω πινελιά.
    και μετά την πρόκληση του Ροϊδη, θα σου γράψω ευθαρσώς την γνώμη μου.
    Το σημερινό «Συνοδικό» να καταργηθεί και να αντικατασταθεί από ένα κομμάτι από τα «Κατά Μανιχαίων» του Ιωάννη Δαμασκηνού.

  12. Το πρόβλημα δεν είναι να αντικατασταθεί ένα κομμάτι από τιςκατάρες με κάτι άλλο, το πρόβλημα είναι τα πιστεύω του χριστιανισμού και το μίσος του για κάθε τι ελληνικό.

  13. Κατ’αρχάς να συγχαρώ για την όλη εξαίρετη πρωτοβουλία τον φίλτατο (μακρόθεν, βεβαίως) ιστολόγο. Δεύτερον, θα ήθελα να επισημάνω το γνωστό πάσι τοις παροικούσιν την Ιερουσαλήμ(και όχι, άρα, σε αυτούς που «είναι αλλού»:) ), ότι
    ανάθεμα δεν σημαίνει παρά ότι κάτι τίθεται εκτός ορθοδόξων πλαισίων. Λέμε «πλαισίων», διότι στην Ορθοδοξία έχουμε το πολύ καταφατική και το ελάχιστον αποφατική θεολογία. Με άλλα λόγια, μπορούμε δια του λόγου, εκφερόμενου και μη, να προσεγγίσουμε ΜΌΝΟ μία θεολογική αλήθεια (στην καταφατική θεολογία). Αλήθεια που είναι βιωματική,
    για αυτό κι η ορθόδοξη θεολογία είναι θετική κι όχι θεωρητική επιστήμη, όπως στην (αιρετική) Χριστιανική Δύσι. Ας πούμε, είναι σαφές, ότι η ίδια η ύπαρξι των Ιδεών του Πλάτωνος είναι ασύμβατη με την χριστιανική θεολογία/Αποκάλυψι.

    Είναι οπωσδήποτε, λοιπόν, αυτονόητο και αυτοδίκαιο να «αναθεματιστούν», δηλαδή να αποβληθούν ως έχοντες μη-χριστιανική σύλληψι, πλάνη, από το χριστιανικό (εκκλησιαστικό) σώμα όσοι θέλουν να πιστεύουν και στα μεν και στα δε και να τα διακηρύσσουν (προφανώς πλανώντες κι άλλους). Αυτό λένε(ακριβώς) τα εν λόγω κείμενα. Βέβαια, οι Πατέρες που τα συνέτασσαν είχαν(συνηθέστατα) μελετήσει πολύ καλά και φιλοσοφία, αφού κάθε συνετός άνθρωπος θεωρεί την παιδεία το πρώτιστο αγαθό, όπως υποστηρίζει -αυτολεξεί- ο Γρηγόριος ο Θεολόγος. Άλλο χριστιανός κι άλλο (νεο)πλατωνιστής.

    Και η εθνική παράδοση είναι, ως γνωστόν, απείρως πολυμερής. Από τον υλισμό των Ηρακλείτου/Επικούρου ως τον «ιδεαλισμό» Παρμενίδη/Πλάτωνα, στους δυαλιστές Πυθαγορείους και στους κοσμοπολίτες και αντιεξουσιαστές Κυνικούς. Είναι, λοιπόν, άκρως άτοπο να λέμε, ότι το τάδε ή το δείνα (μέγεθος) μισεί τον ελληνισμό. Ποιον ελληνισμό;

    Αυτά τα ολίγα κι ευχαριστώ για την φιλοξενία.:)

  14. @ roidis

    κατ’ αρχήν σε ευχαριστώ για τη νέα σου «επίσκεψη» στο νεαρό (μου) ιιστολόγιο. Σε παρακολουθω παρα πολύ συχνά, όπως και άλλους με παρόμοιες αντιλήψεις. Σε πολλά ζητήματα βρίσκω θετικό ενδιαφέρον, ενώ σε άλλα προσλαμβάνω μια ηθελημένη πολεμική, ένα «μίσος», άλλοτε «δικαιολογημένο» και άλλοτε «αδιακιολόγητο» για τα δικά μου φυσικά κριτήρια.
    Αλλά αυτο κατ’ αρχήν είναι όχι μόνο δικαίωμά σου, αλλά και μια μορφή έκφρασης της όσης εσωτρικής ελευθερίας σου.

    Τα ζητήματα αυτά φυσικά και δεν μπορούν λυθούν με μερικά απλά σχόλια. Ειδικά μάλιστα μέσα από το διαδίκτυο. Παρόλα αυτά θα θέσω μερικές αρχές αυτού του άτυπου «διαλόγου» που θα εξελίσσεται ΚΑΙ μεσα στο διαδίκτυο, συνεχώς και πολιποίκιλα.

    1) Η διαστρέβλωση των ιστορικών στοιχείων είναι αθέμιτη και καταδικαστέα, ειδικά εάν γίνεται συνειδητά.

    2) Η ερμηνεία της κάθε πίστης, κοσμοθεωρίας, αντίληψης, ιδεολογίας κλπ γίνεται αυθεντικότερα από τους κατά τεκμήριο πιστεύοντες. Οι άλλοι απλά μπορούν να κρίνουν τις κατά τη γνώμη τους ανθρωπολογικές, κοινωνικές και φυσικές (οικολογικές κλπ) συνέπειες με το κίνδυνο να κάνουν καίριο λάθος. Αυτό δεν εξαιρεί φυσικά τους έλληνες.

    3) Η σύγκρουση επί των διαφορετικών πίστεων μπορεί να είναι αμείλικτη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μια πίστη δεν μπορεί να εμπεριέχει διάσπαρτα ή μη στοιχεία από την κοινή εμπειρία.

    4) Μόνο στην ορθοδοξη θεολογία (εξ όσων ολίγων γνωρίζω) διακρίνεται απο τη μια το απολύτως το Ακτιστο από το κτιστό και ταυτόχρονα βρίσκεται σε διαλεκτική σχέση μέσω των (θείων) ενεργειών με το κτιστό. Αυτό από μόνο του κάνει την ορθόδοξη θεολογία για μας τους πιστούς εξαιρετική στην ανθρώπινη ιστορία.

    Με αυτά τα δεδομένα, τσιτάτα όπως το παρακάτω, δεν έχουν να μας πουν τίποτα σπουδαιο.
    «Δεν υπάρχει “κρυφό εσωτερικό νόημα”, υπάρχει αυτό που έχει γραφτεί και έχει μείνει σαν γραπτή κληρονομιά στη διάθεση και στη κρίση αυτών που ξέρουν να διαβάζουν. Τότε υπήρχαν ελάχιστοι που ήξεραν στοιχειώδη γραφή κι ανάγνωση(και μαγευόντουσαν από περίτεχνα λόγια), σήμερα είναι πολλοί περισσότεροι, κανένας δε από αυτούς, και πάλι, δεν εκκλησιάζεται.»

    Μενω για τωρα στο «κανένας απ αυτους». Είστε μακρυα νυχτωμένοι για το τελευταιο. Τετοια πρόσωπα κυκλοφορούν παντού.

    Οσον αφορά για το «κρυφό νόημα» :
    Η βίωση ενός νοήματος είναι πάντα διαλεκτική, μακρόχρονη, επίπονη και σχετίζεται και με το γεινότερο περιβάλον. Μόνο η βαθύτερη «ουσία» της παραμενει αναλλοίωτη. Η βίωση δεν είναι μονομερώς δια-νοητική, αλλά ολοπλευρη.

    Επειδή στο εσωτερικό της Εκκλησίας, αλλά και στα συνορά της διαστρεβλώνεται η πίστη της, είτε λόγω αγνοιας αλλά κυρίως συνειδητά, ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ξεκαθαρισε τους ΟΡΟΥΣ της δικης της ΑΛΗΘΕΙΑΣ.

    Απο εκει και πέρα έγινε, γινεται και θα γινεται ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.

    Εμείς ως πιστοί θεωρούμε ότι στην αληθη Ορθοδοξη Πίστη βιωνουμε σταδιακα την πληρη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Τα «αναθέματα» είναι ένα στοιχείο της σύγκρουσης, απλά αναφέρονται στο Θεό και όχι στο δαιμονικό στοιχείο. Η χρήση από εκει και πέρα στην ιστορία έχει να κανει με πολλούς παραγοντες, που ξεφευγουν απ αυτο το ποστ.

    Για χάρη των αναγνωστών υπενθυμίζω το προηγουμενο λινκ:
    http://www.egolpio.com/PAGANISM/ermhneia_apospasmatos_Synodikou.htm

    και δίνω άλλο ένα παλαιοδιαθηκικής διάστασης:

    http://www.oodegr.com/oode/grafi/pd/anathema1.htm

    @ Tσουκνίδα

    Το αν πρέπι να καταργηθεί, κυρίως για γλωσσολογικούς λόγους, είναι ένα ζήτημα. Προσωπικά μου αρέσει η πρότασή σου.

    Το κατα μανιχαίων είναι καταπληκτικό κείμενο και τετοιοι (μανιχαίοι ή μανιχαϊζοντες ειναι πολλοί:

    θρησκευαμενοι χριστιανοί, παγανίζοντες, αθεϊστες κλπ που κυκλοφορούν και εντός της ιστορικής εκκλησίας.

    @ akamas
    γραφεις:

    «»»…ο πρόβλημα είναι τα πιστεύω του χριστιανισμού και το μίσος του για κάθε τι ελληνικό…»

    Αυτό δεν αξίζει καμια απάντηση. Είναι πλήρως προαπαγανδιστικό, εκτός και αν είναι καρπός άγνοιας. Το οντολογικό ζήτημα του ελληνισμού και κάθε παγανισμού είναι σε πλήρη αντίθεση με την ορθοδοξη πίστη: Δεν υφίσταται δηλαδή το Ακτιστο. Δεν πρόκειται για δήθεν «μίσος», αλλά για δια-μετρικά αντίθετη θεώρηση (για μας αποκάλυψη) του Όντος….

    @ φιλαλήθης

    Ευχαριστώ και για τα καλά σου λόγια και για τη πρωτη αναφορά στο ζήτημα. Προσωπικά σε καλώ να γράφεις πιο συχνά. Σε παρακολουθώ σε διαφορα φόρουμ και μου είναι πολύ κοντινή, άρα και ενδιαφέρουσα, η οπτική σου.

  15. Ωραία λοιπόν, άρχισε πάλι η φάση. Ελληναράδες εναντίον χριστιαναράδων! Μάτς απέναντι στο οποίο οι διάφοροι κοκκαλοβαρδινογιάννηδες είναι … μαθητές νηπιαγωγείου! Επειδή λοιπόν δεν είμαι και κανένας «αστέρας» της διανόησης, ρωτάω μερικά απλά (για το φτωχό μυαλό μου) πράγματα:
    – Αν και είμαι πιθανόν «τουρκόσπορος» (κάποιος προ-προπάπους μου πρέπει να είναι ανατολίτης), μου αρέσει βρε παιδιά που είμαι έλληνας. Έλληνας βέβαια στον πολιτισμό, την «κουλτούρα», αυτή τέλος πάντων την «νοοτροπία» που δίνει ένα διαφορετικό νόημα στην ζωή.
    – Όσο και να στίβω το (φτωχό πάντα) κεφάλι μου δεν βρίσκω κανέναν ΣΟΒΑΡΟ λόγο και καμίά ΛΟΓΙΚΗ αιτία που να θεοποιεί τον αέρα, την θάλασσα, τα πουλιά και κάθε άλλη υλική έννοια «έτσι επειδή μας αρέσει».
    – Αυτά βέβαια τα έκαναν κάποιοι (πραγματικά σοφότεροι) πριν από εμένα μερικές χιλιάδες χρόνια πριν, όμως μην ξεχνάμε ότι οι ίδιοι έκαναν και κάμποσες παπαριές, έτσι δεν είναι; Αν επιμένετε μπορώ να σας αναφέρω όσες θέλετε…
    – Οι ίδιοι βέβαια έστησαν και θεμελίωσαν τον «πολιτισμό» που εγώ ευχαρίστως ενστερνίστηκα σήμερα, προσαρμόζοντάς τον βέβαια σε όσες εξελίξεις και πράγματα φανερώθηκαν στον κόσμο μέχρι σήμερα και που έκρινα (ως πρόσωπο αλλά και ως κοινωνία) ότι μου αρέσουν και «την βρίσκω» μαζί τους… Έ λοιπόν ένα από αυτά είναι και η ορθοδοξία, όπως φανερώθηκε από Κάποιον (δεν καταλαβαίνω ο φτωχός γιατί τσιρίζετε που λέγεται Υιός του Ανθρώπου και δεν κοιτάτε τα χάλια των «θεμελιωτών» του πολιτισμού αυτού που για να ταξιδέψει ένα καράβι έπρεπε να σφάξουν την κόρη τους…).
    – Λοιπόν γιατί να αρπάζεστε τόσο; Αν σε κάποιους φταίει η ορθοδοξία, όπως εκφράζεται σήμερα, το ζήτημα είναι απλό: μπείτε μέσα και διορθώστε την. Αλλοιώς μην ασχολείστε καθόλου!
    – Αν σας ενοχλεί η ορθοδοξία, όπως ίσως έχει εξελιχθεί στον ελλαδικό χώρο (γιατί ξέρετε ότι υπάρχει και αλλού και εκεί τα πράγματα δεν είναι όπως εδώ…) και πάλι δεν βλέπω πρόβλημα… Αρκετά ελεύθερος τόπος είμαστε (έως εντελώς ελεύθερος θα έλεγα, απόδειξη ότι έχουμε βιάσει ότι μπορούσε να βιαστεί, την φύση, τους ανθρώπους, τα πάντα…) ο καθένας μπορεί να ζήσει όπως θέλει.
    Και κάτι τελευταίο… εαν σε αυτό τον τόπο, αντί για «καθεστωτική» ορθοδοξία, είχαμε «καθεστωτικό» ισλαμισμό, εβραϊσμό, καπιταλισμό ή σοσιαλισμό, θα μπορούσαμε όλοι μας να γράφουμε αυτά που γράφουμε σήμερα; Ρωτάω έτσι από περιέργεια…

  16. Όλες τις απόψεις που εκφράσατε τις βλέπω με κατανόηση αν και αντίθετες ή διαφορετικές από τις δικές μου, σε μία μόνο θέλω οπωσδήποτε να διαφοροποιήσω την άποψή σας, δεν τρέφω κανένα μίσος για οτιδήποτε, Ιδέα, Ιδεολογία ή Άνθρωπο. Ποτέ στη ζωή μου δεν έχω μισήσει και δεν έχω ιδέα πως νιώθει αυτός που μισεί γιατί το συναίσθημα αυτό μου είναι παντελώς άγνωστο.
    Ο μόνος λόγος που σχολιάζω στο ιστολόγιό σας δεν είναι οι απόψεις σας, αλλά ο κόσμιος και ευγενικός τρόπος που τις εκφράζετε. Δεν σχολιάζω ποτέ σε χώρους που δεν σέβομαι.

    Αυτά για μια μερική αποκατάσταση σε αυτούς που δεν με γνωρίζουν. Όσοι με ξέρουν καλά, ξέρουν τι και πως εκφράζομαι, όπως ξέρουν επίσης ότι τα γραπτά μου δεν έχουν καμία σχέση με την έκφραση του μίσους.

  17. Διόρθωση:
    «με το συναίσθημα του μίσους» ήθελα να πω στην τελευταία μου αράδα.

    συγνώμη για το λάθος.

  18. @ Drakoumel

    κρατώ από τα γραφόμενά σου αυτό:

    «…- Όσο και να στίβω το (φτωχό πάντα) κεφάλι μου δεν βρίσκω κανέναν ΣΟΒΑΡΟ λόγο και καμίά ΛΟΓΙΚΗ αιτία που να θεοποιεί τον αέρα, την θάλασσα, τα πουλιά και κάθε άλλη υλική έννοια “έτσι επειδή μας αρέσει”….»

    @ roidis
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ΚΑΙ ΠΆΛΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΆ ΣΟΥ ΛΌΓΙΑ.

    Σε προσκαλώ να γράφεις όποτε έχεις κέφι σ’α υτό το ιστολόγιο.

    Απλά να γνωρίζεις με σταναχωρούν όταν κάποιοι υπερβάλλουν. Και «καποιοι» μπορεί να είμαστε … όλοι. Θέλω όμως με όλη τη δύναμη και νιότη της ψυχής μου να σου πω (και με όσες λίγες γνωσεις μου έχουν χαριστεί) ότι τη όραση των ιστορικών δεδομένων δεν είναι τόσο απλή, όσο οι κάθε λογης φανατικοί παρουσιάζουν. Και φανατικοί μπορεί να γινόμαστε (εστω και περιστασιακά) όλοι μας.

    Η τελείωση , όπως λέμε οι αληθώς ορθοδοξοι χριστιανοί, είναι ατέλεστος…

    ΥΓ Δεν έχω κανένα λόγο να μη πιστέψω ότι δεν μισείς. Δεν είμαι ικανός να μπω στη καρδιά σου. Επομένως έχεις – για μενα – το τεκμήριο της αθωωότητας. Θέλω όμως να σου πω ότι μερικές φορές στο ιστολόγιό σου αισθάνομαι ένα «κλιμα» πολεμικής. Πιθανά να οφείλεται, εκείνες τις φορές, σε λανθασμένη «ανάγνωση» των στοιχείων που παραθέτεις.

    Το «γνώσεσθαι την Αλήθειαν και η Αλήθεια ελευθερώσει υμάς», νομίζω ότι ισχύει και για μένα και για σενα. Πρόκειται για ένα άθλημα που μπορεί να μας καταξιώσει σ’ αυτό το αντιφατικό στα καθημερινά, μα όμορφο στα βαθύτερα κόσμο.

    Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ λοιπόν που προανέφερα αφορά τη βίωση της Αλήθειας. Και γι αυτήν την Αλήθεια αξίζει να πονέσουμε.

  19. ΠΑΜ & M.M. … προσκυνώ και σ΄ευχαριστώ για την βιωματική «τροφοδοσία»
    Ερχόμαστε. Έεεπ… αναστηθείτε και πάμε για μανιτάρια του βουνού… Μα που πήγανε; Μάλλον φοβήθηκαν το «ιερατείο» … όλων των κυνημάτων … που θέλει να διατηρεί πωλόν μια δέσμη καλοτάξιδων τρέ σίκ εκ-ποιημάτων…

    (Είσαι για το καραόκι της Εκ-ποίησης, πάμε ρε μέχρι 300 λέξεις επιτρέπεται. Πρώτη κατάθεσις Ευρώ Τριάντα, με το ποτό μέσα. Θα ‘ναι κι ο ….. κι ο ….. κι ΟΟΟοοο …… ο αναμάρτητος πρώτος βιβλίον βγαλέτω)

    Ε ρε γλέντια με τα μη-ιερά (μιαρά) τέρατα της δι-ανόησης … αλυσσίδες πολιτισμού, μεχμετένια φίδια που μας ζώνουνε. Ο Αριστερίων Πιγιώτογλου, λέει, ΜΕΓΑΣ ΧΟΡΗΓΟΣ στο λειτουργικό ψυχόδραμα «3 ΧΕΙΡΟΠΕΔΕΣ ΕΝ ΚΑΜΙΝΩ» στο ΜιΜιΑ… (Μη Μασάτε Ανόητοι), Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο, ΠΑΜΕ;

    Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή παίζουν την Ρόζ Όπερα: «Τα Πανεπιστήμια φλέγονται στους 18 Ευρωκελσίου» Τι;;; το έχεις δεί; Δεν πειράζει… Κανείς δεν είναι τέλειος. Άστο Θα πάμε στην «Άλωση της Πανεπιστημιούπολης» … ανέβηκε ΕΝ ΠΛΩ-ίιιι χαρές και πανηγύρια εδώ και μια βδομάδα- στο Άλφα Βρέξ.

    Κυριακή δεν παίζουνε είναι της … Ορθοπεταλιάς και πάνε δια βολές κατά αλλού… χρηματιστήριο μεριά … που λεν και μπουμπουλιά στη Μυτιλήνη … ακόμα αποκριές έχουνε οι παλαιοημερολογίτες, οι γέροι πρώην … κνίτες.

    ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ, ΜΕ «ΟΡΘΗ ΔΟΞΑ» ΤΟΝ ΒΙΩΜΕΝΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΑΣ

  20. @ Γνώριζε … ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ

    …………. Ε ρε γλέντια με τα μη-ιερά (μιαρά) τέρατα της δι-ανόησης … αλυσσίδες πολιτισμού, μεχμετένια φίδια που μας ζώνουνε…………….

    Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ως βίωμα είναι υπόθεση κάθε ανθρώπου ….

  21. ΠΑΜ μου πολύ Αμφίσημον… Θα προτιμήσω τον ανορθόδοξο πόλεμο ανα έτσι είναι το σεβαστόν ορθόδοξον σου.

    ΚΑΝΤΟ ΛΙΓΟ ΛΙΑΝΑ (λιανά)…

    Δηλαδή να πάνε λόγω η ανα παρα δια κατά δια (στου) Βόλου;;; Αστους να πάνε όχι όμως με τις δικές μας σημαίες.

    Να πάνε στον αγύριστο το γύρω τον ανίκατο στην δολερήν στο μάχαν; Αλέ … ρετούρ με τράμπα φίς-2 ψάρια για 5000, θα χορτασθούνε λες ποτέ μ’ όλη την οικουμένη; Τους βλέπει η εεεεπ -ανάσταση και στέκει μαραμένη. Είμαστε ξηγημένοι;

    Αν η Ελευθερία είναι αποκλειστικά υπόθεση κάθε μονού ανθρώπου τότε και η παράδοση είναι η para-δώσε της μετανεοτερικότητας με παραλαβή δι αντικαταβολής.

    Παρά βέρ βέρ αμάν αμά τζάμπα προσφέρ γιόκ. Και δώστου η Δωρεάν(;;;) Απαιδεία στο Πρό(σ)ταγμα… για ξεκάρφωμα και πελατολόγειο. ΟΛΑ ΕΠΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΙ.

    Καπτάν Μιχάλη Ασκητή ασκ χίμ σαμ μόρ κουέσονς… έχουν μαθές οι ποιητές να δώσουν λόγο και στο χτές; Ή θα κυττάνε μοναχά στο αύριο-εκποιητές να χουν παρά- το άγριο;

    ΜΑΝΕΥ -ΣΟΟΥ -ΜΠΙΖ ΚΑΙ ΕΚ-ΠΟΙΗΣΗ … ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΓΚΟΥΡΜΕ (αλα ΓΚΩΣ) ΣΑΛΑΝΤ ΜΑΣΕΝΤΟΥΑ(ν) Θέ μου τι ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ …

  22. @ Γνώριζε … ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΩΣ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΚΟΠΤΟΝ ΣΥΝΕΧΕΙ

    Η Ελευθερία δεν είναι τόσο «ΑΠΟ κάτι», όσο «ΓΙΑ κάτι».

    Επομένως οι ΙΔΙΩΤΕΣ από χέρι μένουν ανελεύθεροι, όπως και οι αγοραίοι κι αντ-αγωνιστικοί.

    Δεν γίνεται με αντιπαραβολή το χωρο της ελευθερίας να γευτείς, παρα με δόσιμο.

    Και δόσιμο κατ’ αρχήν, κάθε άνθρωπος μπορεί ναχει. Αρκεί της Κίρκης αγοράς και του Κύκλωπα αυτισμού να ξεφύγει… απ’ τα μυτερά τα νύχια.

    Σ’ αυτό το δρόμο, χέρι απλώνεται ουράνιο πάντα, θεα-νθρώπινης πορείας, προς τους διαβάτες της…

  23. έχω την άισθηση πως από του χρόνου θα προστεθεί στο συνοδικό της Ορθοδοξίας:
    «Ανάθεμα στους συνομολούντες σύμφωνον ελέυθερης συμβίωσης»
    έλα σε μένα να δεις!

  24. Ένας υπέροχος Άνθιμος είπε για το σύμφωνο εάν εφαρμοστεί για τους ομοφυλόφιλους: «Θα τραβάμε τα μαλλιά μας!»…και γέλασαν όλοι στο Δ. Ι. Σύνοδο, ευτυχώς μεταδόθηκε και γέλασαν και άλλοι.

    Δεν πειράζει, ο καθένας ζει στο χαράκωμά του, φτάνει να μην θέλει να το επιβάλει και στους άλλους.

  25. @ tsouknida και stratos (αφου σε καλωσορίσω)

    Αυριο λέω να έλθω με … ποστ γι αυτο το θέμα και για τις δυο κατηγοριες Μανιχαϊζόντων: και για τους εντος «εκκλησίας» και τους εκτός….

  26. Φίλοι, θα τοποθετηθώ, μόλις μπορέσω με ένα εκτεταμένο κείμενο που θα αναλύει το θέμα από όλες τις πλευρές, πολιτικές, κοινωνικές, θεολογικές.
    Το θέμα για μένα δεν είναι αν θα απορρίψει κάτι η Εκκλησία, εξάλλου είναι αναρμόδια…
    το θέμα είναι η γλώσσα και το ύφος και τα επιχειρήματα της απόφασης..
    Καλά εκείνο «βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής οικογένειας» είναι τραγελαφικό…
    Η ελληνική οικογένεια φοβήθηκε τη ρύθμιση Χατζηγάκη…Και εδώ είναι που θα ρωτήσει ο καθείς «ΜΑ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΚΟΣΜΟ ΖΟΥΝΕ;»
    Αντε τώρα η Ιεραρχία ως Σώμα να μπορέσει να μιλήσει σε πραγματικά θέματα που απασχολούν τους πιστούς και την πάρουν στα σοβαρά!!!!

  27. >Η ελληνική οικογένεια φοβήθηκε τη ρύθμιση Χατζηγάκη…Και εδώ είναι που
    >Θα ρωτήσει ο καθείς “ΜΑ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΚΟΣΜΟ ΖΟΥΝΕ;”
    >Αντε τώρα η Ιεραρχία ως Σώμα να μπορέσει να μιλήσει σε πραγματικά θέματα
    > που απασχολούν τους πιστούς και την πάρουν στα σοβαρά!!!!

    Μιλησε τόσο σοβαρά και σκληρά όσο μίλησε ο Ιησούς Χριστός.
    Εκείνον τον Σταυρωσαν.
    Ο Κόσμος αυτός, είναι τόσο σοβαρός που δίνει σημασία στα μεσημεριανάδικα, στα πρωϊνάδικα, στη γιουροβίζιον, στο fame story, στο στρινηκ τάδε, κτλ κτλ. 13 εφημερίδες για αθλητικά. Ξύλο στα γύπεδα. Φοβερός κόσμος! Μην πιάσουμε και τον πολιτικό κόσμο, που 99% ίσως να είναι και χειρότερος.

    Ελπίζω και προσεύχομαι ΕΚΕΙΝΟΣ ο κόσμος, να ΜΗΝ ΠΑΡΕΙ σοβαρα τον ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ. Γιατί αν είναι η Ι. Σύνοδος να χαίρει της υπολείψεως ολων εκείνων, τότε κάτι δεν πάει καλά. ΚΑΘΟΛΟΥ καλά.

  28. Δεν προλαβαίνω να διαβάσω αυτή τη στιγμά τα όσα προηγήθηκαν. Μόλις, που προλαβαίνω να επικολλήσω το παρακάτω κείμενο:

    Εικονομάχοι…

    Δεν θα αναφερθούμε εδώ στα αίτια, που προκάλεσαν τις εικονομαχικές έριδες. Ή στα εκατέρωθεν θύματα. Αλλά θα υποκύψουμε στον πειρασμό να περάσουμε απ’ την κυριολεξία της εικονομαχίας στις μεταφορικές της αντιστοιχίες.
    Στην κυριολεξία η εικονομαχία απέβλεπε στην κατάργηση των εικόνων. Γιατί, κατά τη γνώμη των εικονομάχων, οι αποδιδόμενες σ’ αυτές τιμές συνιστούσαν ειδωλολατρεία. Δεδομένου ότι κανένας δεν είδε το Θεό, για να είναι σε θέση να τον παραστήσει έτσι ή αλλιώς.
    Αντίληψη, που ήταν κυρίαρχη στην μωαμεθανική και εβραϊκή θρησκεία. Στις οποίες η απεικόνιση του θείου ήταν απαγορευμένη. Και των οποίων τα θρησκευτικά ενδιαιτήματα στερούνται, πέραν των διακοσμητικών στοιχείων, απεικονίσεων.

    Ο αντίλογος των ορθοδόξων, στην προκειμένη περίπτωση, ήταν πως ο Θεός έπλασε τον άνθρωπο «κατ’ εικόνα και ομοίωση» δική του. Κι ακόμη πως ο ίδιος ο Θεός, στο πρόσωπο του Χριστού, έγινε άνθρωπος. Και συνεπώς η άρνηση της απεικόνισής του συνεπαγόταν άρνηση παραδοχής της ενανθρώπισής του. Και, κατά συνέπεια, της θέωσης και της σωτηρίας του ανθρώπου, που ήταν ο κύριος σκοπός της ενανθρώπισης του Χριστού.
    Στη διαμάχη αυτή επικράτησαν, τελικά, οι ορθόδοξοι. Που σημαίνει ότι, απέναντι στην περί Θεού, ανεικονική αντίληψη των Εβραίων και των Μουσουλμάνων, επικράτησε η εικονοπλαστική παράσταση του θείου, που ήταν σύμφωνη με την ορθόδοξη πίστη, αλλά και με την ανθρωπομορφική αντίληψη των αρχαίων Ελλήνων.
    Ωστόσο περνώντας απ’ την κυριολεξία της εικονομαχίας στις μεταφορικές της αντιστοιχίες, θα μπορούσε να παρατηρήσει κάποιος την αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του χριστιανικού κατεστημένου. Δεδομένου ότι, ενώ έδειξαν υπερβάλλοντα ζήλο, για την υπεράσπιση των εικονικών παραστάσεων του Θεού, δεν έδειξαν τον αντίστοιχο ζήλο για την υπεράσπιση των ζωντανών εικόνων του, που είναι οι άνθρωποι. Οι οποίοι υπήρξαν θύματα των πολλαπλών καταχρήσεων, όχι μόνο εκ μέρους των αυτοκρατόρων, αλλά και της λοιπής κοινωνικής και οικονομικής ολιγαρχίας. Γεγονός, που επισημαίνεται και απ’ τους μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Οι οποίοι και για το λόγο αυτό υπήρξαν αντικείμενα και θύματα του εναντίον τους διωγμού…
    Κι όχι μόνο δεν υπήρξαν υπερασπιστές του λαού, αλλά έγιναν και συμμέτοχοι στην εκμετάλλευση και στις καταπιέσεις σε βάρος του. Τόσο δε μεγάλες ήταν οι καταχρήσεις αυτές, ώστε μεγάλες περιοχές της Ανατολής, δέχτηκαν την κατάκτησή τους απ’ τους αλλόθρησκους Άραβες ως απολύτρωση απ’ τον καταθλιπτικό ζυγό των βυζαντινών. Και πρόθυμα δέχτηκαν να αλλαξοπιστήσουν και να εξισλαμιστούν.
    Πραγματικότητα, που βέβαια συνεχίστηκε και στη διάρκεια της τουρκοκρατίας. Και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, με την επιβολή της τουρκισίας (=της αδικίας), όπως συνήθιζε να λέει την αδικία μετά την απελευθέρωση, ο Κοραής. Γεγονός που σημαίνει ότι το θρησκευτικό κατεστημένο ήταν και σε ορισμένο βαθμό παραμένει το ανήθικο ηθικό στήριγμα των πολλαπλών καταχρήσεων του πολιτικοοικονομικού κατεστημένου σε βάρος του λαού.
    Γεγονός, που ισχύει πολύ περισσότερο, για το χώρο των οπαδών του Πάπα και του Προτεσταντισμού. Που έχουν αναγάγει τη ληστρική αφαίμαξη και καταπίεση των φτωχών λαών, περίπου, σε δόγμα πίστεως. Και υπερθεματίζουν αναφανδόν στις περιπτώσεις αδίκων πολέμων. Όπως εναντίον του Ιράκ, του Αφγανιστάν, των Σέρβων, κλπ…
    Και η αλλοπρόσαλλη αυτή συμπεριφορά και πραγματικότητα φωνάζει ότι είμαστε μεταξύ των χειροτέρων εικονομάχων. Και έχουμε ανάγκη περαιτέρω εκχριστιανισμού και επανευαγγελισμού.
    Μέχρις ότου καταλάβουμε ότι πρωταρχικό μας καθήκον είναι, πριν απ’ τις εικονικές παραστάσεις του Θεού, να αναστηλώσουμε τις ζωντανές του εικόνες. Τους πολυτρόπως καταπιεζόμενους και καταληστευόμενους «ελάχιστους αδελφούς»του…

  29. @ παπα-Ηλίας Υφαντής

    Χρειαζούμενες ανθρωπολογικές προσθήκες! Χρόνια πολλά πάτερ!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: