• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,581 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Φεβρουαρίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιαν.   Μαρ. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    242526272829  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Αφγανοί ποιητές και πατρινοί αφγανίζοντες χτες

Σε μια καταπληκτική, αφγανικής νότας, συνεύρεση χτες το βράδυ, είδα πάλι τον εαυτό μου από την αρχή. Ποιητές Πατρινοί και λογοτέχνες, μαζί με ενεργούς πολίτες της πόλης, άνδρες γυναίκες πάσης ηλικίας, συνέθεσαν μια διαπολιτισμική βραδιά. Είναι αυτοί – συν ένας ακόμη – με το σημαντικό κείμενο ευαισθητοποίησης που ξέφυγε από το μικρόκοσμο της Πάτρας…

Ο Βασίλης Λαδάς έδωσε τις πρώτες εξηγήσεις, μετά το καλοσώρισμα του προεδρείου για το ρόλο της επιτροπής υποστήριξης μεταναστών και προσφύγων της Πάτρας.

afganoi_poiisi_bladas.jpg

Δυο αφγανοί πρόσφυγες μας κούρδισαν τα αυτιά μας.

Ο ένας μας μίλησε στην ελληνική γλώσσα – ας τον ονομάσουμε Αμάν – και ο άλλος στα αφγανικά με μια αργόσυρτη μουσικότητα – ας τον ονομάσουμε Ωχαμαναμάν…

afganos_afigitis_1.jpg

Από την άλλη μια μεγάλη ομάδα ποιητών και λογοτεχνών διάβασαν ποιήματα και πεζά σχετικά με τη προσφυγιά.

afganoi_poiisi_bxristopoulos.jpgafganoi_poiisi_dionkaratzas.jpgafganoi_poiisi_spbrettos.jpgafganoi_poisi_alfwstainis.jpgafganoi_poiisi_gkozias.jpg

Στη συνέχεια πολίτες, γυναίκες και άνδρες, ανέδειξαν κατ’ αρχάς το πρόβλημα ανθρωπιάς και προσπάθησαν να αναδείξουν το αδιέξοδο των εκατοντάδων πολιτικών αυτών προσφύγων, που έφτασαν στα μέρη μας από διωγμοούς λόγω πολέμων 30 ετών, με τελευταίο αυτόν της αποκατάστασης της …δημοκρατίας… Στον τελευταίο συμμετέχει και η χώρα μας… Προσπάθησαν ακόμα να αναζητήσουν λύσεις, σε ένα πρόβλημα που μονιμοποιείται.

Οι ενέργειες σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο θα ενταθούν. Το κριτήριο διπλό: Οι πρόσφυγες είναι θύματα και του δικού μας πολιτισμού, ας μη γίνουν και δεύτερη φορά. Οι κάτοικοι είμαστε θύματα μιας αναλγησίας, ας μη μας παρασύρει αυτό σε ανταπόδοση. Ας πιάσουμε την άκρη του νήματος όλοι. Να αναδείξουμε το πρόβλημα και να πάρει ευρύτερα χαρακτηριστικά. Να γίνει υπόθεση μέσω των Πατρινών όλων των φορέων.

Τόσο οι μάχες των τριών επιτροπών, η πετυχημένη διαδήλωση των 2500 (με 800 και αφγανούς στις 29-01-08) όσο και η ευαισθητοποίηση των ποιητών και λογοτεχνών ανοίγει νέα δεδομένα για μια ανέλπιστη ελπίδα.

Ελπίδα για τους πρόσφυγες, ελπίδα για τους Πατρινούς…

ΠΗΓΗ Φωτογραφιών: manitari tou bounou

Advertisements

7 Σχόλια

  1. Συγχωρέστε με. Σκέφτομαι κάποιες φορές πως τέτοιου είδους «προβληματισμοί» απασχολούν «γεμάτες» κοιλιές. Ας γίνω σαφέστερος. Η Μυσατγωγία ασφαλώς περνά από τη δυστυχία του άλλου, του αδελφού, του πλησίον…σκέφτομαι όμως – πρακτικά- πλέον, όταν έχεις να παλέψεις με βιώματα[!!!] όπως ανεργία, «τα παιδιά πεινούν», δεν έχω λεφτά για φροντιστήριο, «τα παιδιά μου δεν μαθαίνουν αγγλικά» επειδή δεν έχω λεφτά…, «μουδιάζουν τα άκρα μου», αλλά δεν έχω χρήματα για εξετάσεις…, κλπ, κλπ. Τι, ποιά, εφαρμογή, ποιο ερέθισμα, τι αντίχτυπο να έχει το παραπάνω ανακοινωθέν του μανιταριού; Τι περισσότερο με νοιάζει «εμένα» ο πόνος του αδελφού…όταν ο ΔΙΚΟΣ μου, υπερκαλύπτει όλους; Ρητορικό το ερώτημα; Μάλλον! Συγχωρέστε με.

  2. Στη σελίδα με τίτλο: Νομικό πλαίσιο για την υπεράσπιση μεταναστών και προσφύγων, με ζεύξη https://manitaritoubounou.wordpress.com/nomikoplaisio_metanasres-prosfyges/

    μπορείτε να δείτε αποφάσεις του συνήγορου του πολίτη της Πάτρας, Νομοθεσία για: Μετανάστευση – Άσυλο, αποφάσεις του Ελληνικού παρατήριου του Ελσίνκι και ένα μέρος από ρεπορτάζ αθηναϊκού τύπου.

  3. @ egolpion

    να συμφωνήσω μαζί σου ότι αυτός ο κίνδυνος είναι υπαρκτός. Όμως επιδή το μεταναστευτικό και προσφυγικό πρόβλημα παγκόσμια αλλά και στη χώρα μας συνεχώς θα εντείνεται, δεν θα απαντηθεί μόνο από τους άλλους δυστυχισμένους. Το ερώτημα μάλιστα αυτό ΣΗΜΕΙΩΝΩ μου τέθηκε και σε προσωπικό μήνυμα από μία πατρινιά συμπολίτισσα…

    Ταυτόχρονα είναι ανάγκη να δράσουμε: Στο ανθρωπιστικό άπαντες και κοινωνικό-πολιτικό όσοι έχουν κότσια (ανεξάρτητα από …κοιλιές).

    «…Οι καιροί ου μενετοί…» κατά το Γραφικό…

  4. Επειδή βιώνω καθημερινά και συγκεκριμένα τα προβλήματα των προσφύγων, και για να μη περιοριζόμαστε σε συναισθηματική αντιμετώπιση του φαινομένου και να υπάρχουν ορθά κριτήρια δράση, θεωρώ απαραίτητο να τονίσω περιληπτικά τα εξής:
    1)Υπάρχει νομική υποχρέωση συνδρομής της πολιτείας, και πιο συγκεκριμένα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγυής για τη μέριμνα στέγασης όλων των αιτούντων ασύλου, και πλέον (σύμφωνα με την ορθή ερμηνεία του πρόσφατου, από τέλη Νοεμβρίου ΠΔ 220/2007) για όλους τους ασυνόδευτους ανήλικους ασχέτως αν έχουν υποβάλλει η όχι αίτηση
    2)Ο υπάρχον καταυλισμός είναι παράνομος, άθλιος, και τόπος δράσης μιας πανίσχυρης μαφίας εμπορίας ανθρώπων, ενώ εντελώς νομικά ακάλυπτοι είναι όσοι δεν εμπίπτουν στις προαναφερόμενες παραπάνω κατηγορίες (ανήλικοι, αιτούντες άσυλο).
    3)Πολλοί από τους Αφγανούς πρόσφυγες (με την ουσιαστική έννοια του όρου) δεν υποβάλλουν εδώ αιτήσεις ασύλου, γιατί θέλουν να το κάνουν σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες όταν φτάσουν εκεί. Δυστυχώς όμως αγνοούν ότι ενώ το παλιότερο πανευρωπαϊκό νομικό καθεστώς έβαζε προϋπόθεση υποβολής ασύλου απλώς να μην έχει υποβληθεί αίτηση σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, τώρα πλέον (Σύμβαση Δουβλίνου) περιορίζονται στο δικαίωμα να υποβάλλουν αίτημα ασύλου αποκλειστικά στην πρώτη ευρωαϊκή (τηςΕΕ) χώρα που θα πατήσουν πράγμα που σημαίνει ότι θα ξανααπελαθούν στην Ελλάδα με πάση βεβαιότητα αν προκύπτει με οποιοδήποτε τρόπο ότι ήταν η πρώτη χώρα που μπήκαν στην ΕΕ.

    Με αυτά τα δεδομένα, θεωρώ την γραμμή της πλειοψηφίας των ευαισθητοποιημένων για το ζήτημα εντελώς λανθασμένη. Πρέπει να επικεντρωθούν οι προσπάθειες στα ζητήματά όπου κυβέρνηση, τοπική και νομαρχιακή αυτοδιοίκηση δεν είναι απλώς απαράδεκτοι αλλά και παράνομοι, ενώ πρέπει να ωθηθούν οι πρόσφυγες που συναντάμε να παροτρυθούν σε ένα δρόμο νομιμοποιήσης και συγκεκριμένα:

    1) Πρέπει να ασκηθούν πιέσεις συγκεκριμένα στον γνωστό κύριο «τίποτα» που είναι καθ΄ύλην αρμόδιος για τη μέριμνα και για την άμεση στέγαση όλων των ανηλίκων (ακόμα και τον εδώ εισαγγελέα εμπαίζει) πρωτίστως, και όσων αιτούνων ασύλου δεν μπορούν να στεγαστούν. Η επερωτήσεις στη Βουλή σ΄αυτόν θα έπρεπε να έχουν γίνει, και όχι στο Χηνοφώτη, που έχει δράσει εντελώς μέσα στα πλαίσια του νόμου.

    2)Για να νομιμοποιηθούν οι υπόλοιποι η μόνη λύση είναι να αιτηθούν ασύλου εδώ, γιατί και να συνεχίσουν το δρόμο τους με τη συνδρομή της μαφίας όχι απλώς χάνουν περιουσίες και κινδυνεύουν, αλλά όσο ισχύει η Σύμβαση του Δουβλίνου (περί επαναπροώθησης στην πρώτη ευρωπαίκή χώρα εισόδου) το πιο πιθανό είναι όταν πιαστούν ή όταν πάνε να νομιμοποιηθούν πάλι εδώ θα τους στείλου. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι να έχουν να δηλώσουν μια διεύθυνση. Στη συμβολή σε ανεύρεση σπιτιών για όσους είναι ήδη εργαζόμενοι εδώ μπορεί να υπάρξει συμβολή της «κίνησης».

    3)Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παροτρύνουμε τη συνέχεια λειτουργίας του πρόχειρου καταυλισμού, που δεν είναι μόνο μια άθλια μπιτονούπολη»ενοχλητική» για τους Πατρινούς, αλλά ένα επικίνδυνος

    Δυστυχώς η γενικόλογη απαίτηση «να δωθούν σε όλους χαρτιά να πάνε όπου θέλουν» ούτε νόμιμη, ούτε εφικτή, ούτε και ορθή είναι. Αν θέλουμε να διεκδικήσουμε την αλλαγή της κατάστασης πέρα από το υφιστάμενο νομικό καθεστώς που ούτε αυτό δεν εφαρμόζετε γιατί δεν έχει διεκδικηθεί να εφαρμοστεί οι αλλαγές πρέπει να είναι στις ακόλουθες κατευθύνσεις:

    1) Να διεκδικηθεί η αντιμετώπιση του προσφυγικού φαινομένου στη ρίζα του. Πέρα από το σταμάτημα του πολέμου, εδώ και τώρα χρηματοδότηση και στήριξη στησίματος επαρκών προσφυγικών καταυλισμών στο Αφγανιστάν και ανοικοδόμησης, όπως έγινε στο Λίβανο (μην ξεχνάμε πως και η Ελλάδα έχει εκστρατυευτικό σώμα εκει στα πλαίσια του ΝΑΤΟ)

    2)Διεκδίκηση της αλλαγής του καθεστώτος της Σύμβασης του Δουβλίνου. Να διεδικηθεί ότι όταν ένας πρόσφυγας θέλει να αιτηθεί ασύλου για οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή χώρα, να μπορεί να το κάνει μέσω πρεσβειών από την πρώτη χώρα που πατάει, και αν τον δέχονται, να πάει εκεί νόμιμα, και όχι μέσω των μαφιόζικων κυκλωμάτων εμπορίας ανθρώπων.

    Δυστυχώς αν δεν προωθηθούν άμεσα τα παραπάνω, έχουμε να δούμε πολύ χειρότερα απ΄αυτά που βλέπουμε με τα Αφγανόπουλα εδώ στην Πάτρα. Γιατί όπως έχουν τα πράγματα, η Ελλάδα έχει να σηκώσει το προσφυγικό φόρτο όλης της Ασίας όπως και η Ισπανία το φόρτο όλης της Αφρικής.

    Σημαντικό τέλος, είναι να ξεχωρίζουμε τους πρόσφυγες (θύματα πολέμων και διώξεων λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικότητας, πολιτικών πεποιηθήσεων, κλπ) από τους μετανάστες που μετακινούνται αποκλειστικά για οικονομικούς λόγους, όπως επίσης να σταθμίζουμε τις πραγματικές δυνατότητες υποδοχής των τελευταίων στις κοινωνίες μας.

    Το θέμα είναι τεράστιο, ο χρόνος μου στριμωγμένος, και γι αυτό παρακαλώ και να με συγχωρείται για τυχών πρόχειρες ή ατυχείς διατυπώσεις.

    Συντροφικά, Νίκος Κόμπλας

  5. Πάρτε το χαμπάρι, ακόμα και μέσα στην κοινωνική κατακύλα της η Ευρώπη φαντάζει παράδεισος για πολλούς γύρω..
    Είναι σαν την όαση μέσα στην έρημο
    δεν μπορεί να πάρεις ένα δίκανο και να τουφεκάς όποιον μπαίνει επειδή έφτασες πρώτος.

  6. RUN RUN DON’T LOOSE … haide bre cabuk ol…

    Στις 26 Οκτωβρίου 2007 συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου γιου της Ελλάδας, του συγγραφέα και ποιητή, δημοσιογράφου, δοκιμιογράφου, του ενορατικού ερμηνευτή των πολιτισμών, του κοινωνικού αγωνιστή, του βιωματικού διάπυρου οραματιστή της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, Νίκου Καζαντζάκη. Σ’ αυτό το πλαίσιο το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης υποδέχεται την ενθουσιαστική, συνάλληλη προσέγγιση του Λόγου του Ν.Κ. με την Κρητική Μουσική όπως αυτή πανηγυρικά εκφράζεται στην μουσική αφηγηματική παράσταση «ΩΔΗ-ΠΟΡΙΚΟ ΚΡΗΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» των φίλτατων μας Ροζονάρηδων. Παράλληλα με το υψηλό αισθητικό, παιδαγωγικό αλλά και βαθειά πολιτικό διακύβευμα της εκδήλωσης, διαδηλώνουμε την ελάχιστη μας φιλοδοξία να πατήσουμε στα βήματα των κοινωνικών αποστολών του Ν.Κ. (1919, Αποστολή στον Καύκασο). Στο διαρκές αίτημα Αλληλεγγύης που αποπνέει το έργο του Ν.Κ., το ΜΣΘ και η Ομάδα Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΚΑΔ-ΜΣΘ) επιχειρούν (και) μέσω των εσόδων της εκδήλωσης αυτής, μια μικρή επίθεση αλληλεγγύης στους πάσης φύσεως ενδοπρόσφυγες της περιοχής του Δήμου Πυλαίας.

    Περισσότερα εδώ: http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/index.htm

    εδώ: http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros.htm

    αλλά και εδώ θέμα SOS:
    http://lyk-mous-thess.thess.sch.gr/synhgoros/symparastash.html

  7. Θεωρώ ότι η άποψη του Ν. Κόμπλα είναι η ενδεδειγμένη και πλέον σφαιρική απ’ όσες κατατίθενται διαδικτυακά και έχουν πέσει στην αντίληψή μου.

    Ενώνω τη φωνή μου μαζί του.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: