• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 598,983 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
    Γιώργος Κομοτηνή στο + Γεώργιος Μακρής: Εις Μνήμην……
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Φεβρουαρίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιαν.   Μαρ. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    242526272829  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ελπίδες, αμηχανία και λίγες λεπίδες πριν τον ενθρονιστήριο;

Αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον του εκκλησιαστικού, πολιτικού και κοινωνικού χώρου ο ενθρονιστήριος λόγος του νέου Αρχιεπισκόπου (Μητροπολίτη της Αθήνας και Προέδρου της Ιεράς Συνόδου) από πολυποίκιλες οπτικές γωνίες στις 16-02-2008. Θα προσπαθήσουμε σήμερα να εκθέσουμε μερικές «σταθερές» του Ιερωνύμου του Β΄ κυρίως μέσα από κείμενα του ιδίου που είναι συμβατά με τον βίο και πολιτεία του. Δεν θα επισημάνω το άγχος πολλών παλαιοημερολογιτών ή παλαιο-ημερολογιτιζόντων, που άρχισαν να χτυπούν τον ίδιο ή τη θεολογία του με προκατάληψη. Έχουν φτάσει στα χέρια μου μέχρι και σχετικά email….

athinwnierwnymos_5.jpg

Τα κύρια σημεία της θεολογικής, εκκλησιολογικής, ποιμαντικής και πολιτικής του νέου Μακαριωτάτου Αθηνών φαίνεται να είναι τα ίδια τα κριτήρια με τα οποία και εκλέχτηκε:

 

διοίκηση της Εκκλησίας, σχέσεις με το Φανάρι, διακριτός της ρόλος, συνοδικότητα, αποκατάσταση των αδικιών σε βάρος προσώπων. Στον Ελεύθερο τύπο γράφτηκε: «…Στο πρόσωπο του Θηβών, η πλειοψηφία των ιεραρχών είδε τον άνθρωπο ο οποίος θα αποκαταστήσει τις σχέσεις με το Φανάρι και θα επαναφέρει τη συνοδικότητα στην Εκκλησία. Ήταν σταθερά κατά της εκκοσμίκευσης της Εκκλησίας…».

α) Προσπάθεια άρνησης της εκκοσμίκευσης σε όλα τα επίπεδα της ελλαδικής Εκκλησίας. Με το όρο «εκκοσμίκευση» εννοούμε, κατά τον σταθερό «υποστηρικτή» του νέου Αρχιεπισκόπου, Σεβ. Ναυπάκτου Ιερόθεο: «… Εκκοσμίκευση είναι η απώλεια της πραγματικής ζωής της Εκκλησίας, η αποξένωση των μελών της Εκκλησίας από το γνήσιο εκκλησιαστικό φρόνημα. Η εκκοσμίκευση είναι η απεμπόληση του εκκλησιαστικού ήθους και η διαπότιση της ζωής μας από το λεγόμενο κοσμικό φρόνημα…», Εκκλησιαστικό Φρόνημα, β΄ έκδ.1993, (σελ.217). Μάλιστα επισημαίνει στις επόμενες σελίδες ότι η εκκοσμίκευση εμφανίζεται στην Εκκλησία, στη θεολογία και στη ποιμαντική. Σε ένα παραπλήσιο άρθρο με τίτλο ο τρίτος πειρασμός της Εκκλησίας εκφράζει με εναργή τρόπο μια όψη της εκκοσμίκευσης.

β) Έμφαση στην «άλλη θέαση της κοινωνίας» από την Εκκλησία: «…Η Εκκλησία, είπε, οφείλει συνεχώς να αναζητά «την άλλη θέαση της κοινωνίας και δεν μπορεί να σιωπά και να αδιαφορεί μπροστά στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι λαοί και δη οι κοινωνικά και οικονομικά ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού….», Σύνοδος της Ιεραρχίας, 06-10-2005:

γ) Διακριτοί ρόλοι Διοίκησης της Εκκλησίας και Πολιτείας. Στο άρθρο του στο ΒΗΜΑ στις 11/12/2005, σελ.: A46, γράφει ως Σεβ. Θηβών: «…Ο Καταστατικός Νόμος της Εκκλησίας που έγινε με τη σύμπραξη και του Κράτους κάνει λόγο για τους διακριτούς ρόλους των δύο φορέων. Εδώ εστιάζεται το πρόβλημα και εδώ απαιτείται η επικέντρωση της προσοχής μας. H επανεξέταση, η εμβάθυνση και η κατοχύρωση των διακριτικών αυτών διοικητικών ρόλων δεν βλάπτουν, αντιθέτως απομακρύνουν διαφαινόμενες διαιρέσεις και διχασμούς με απρόβλεπτες τις συνέπειες της χαλάρωσης του ιστού της κοινωνικής συνοχής μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται…». Ένα ειδικό σημείο αυτών των σχέσεων θα αποτελέσει και το ζήτημα του ν. 3432/06 για την εκκλησιαστική εκπαίδευση, αφού τεράστια προβλήματα έχουν ήδη δημιουργηθεί σε πολλά επίπεδα (ΑΕΙ, Εκκλησιαστικά Λύκεια, πόροι κλπ).

δ) Φανάρι Αθήνα, τελικά πέρα από τη σύγκρουση! Ο Νέος Αρχιεπίσκοπος, όπως και η πλειοψηφία των Μητροπολιτών σηματοδοτούν μια νέα εποχή με τη Μητέρα Εκκλησία. Τέσσερα σημεία φαίνεται να αποτελούν τους άξονες των σχέσεων: Ι) Αποδοχή του τόμου του 1850 και τήρηση όλων των διατάξεων της Πατριαρχικής Πράξης του 1928. ΙΙ) Στήριξη της Μητέρας Εκκλησίας στον αιώνα της μεγάλης δίνης που διέρχεται λόγω των διωγμών. ΙΙΙ) Βοήθεια σε όλους τους πιθανούς κινδύνους στους θεολογικούς διαλόγους από την Εκκλησία της Ελλάδος και ΙΙΙΙ) Αναζήτηση σταθερότερων σχέσεων στα νέα γεωπολιτικά δεδομένα. Ένα τέτοιο ζήτημα, που θα ανοίξει κατά πάσα πιθανότητα, είναι και το ζήτημα της «Εκκλησιαστικής δικαιοσύνης», εφού ένα βασικό σημείο του τόμου του 1850 είναι και το «έκκλητον», δηλαδή ένα είδος «δευτεροβάθμιας εκκλησιαστικής κρίσης» από τη Σύνοδο του Φαναρίου. Δείτε σχετικό άρθρο του Σεβ. Ναυπάκτου Ιεροθέου: Νομοσχέδιο για την εκκλησιαστική δικαιοσύνη. Ευτυχώς με το θάνατο του μακ. Χριστοδούλου αποφεύχθηκε μια νέα πιθανή σύγκρουση με το νόμο που ετοίμαζε…

ε) Τα οικονομικά της Εκκλησίας. Ως γνωστό, το 1998 ξέσπασε εναντίον του πόλεμος για τα οικονομικά και ο οποίος ήταν πιθανότατα ο μοχλός που ανέδειξε τον μακ. Χριστόδουλο στη Μητρόπολη Αθηνών… Στις 6 Μαΐου 2006 όμως ως Θηβών ήταν εισηγητής παρόμοιου ζητήματος στην «Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών» της Ι. Μ. Δημητριάδος με τίτλο: Εκκλησιαστική περιουσία και μισθοδοσία των κληρικών τον 19ο αιώνα, ως ειδικού. Επομένως κατανοούμε ότι το ζήτημα αυτό θα τεθεί μάλλον σε μια από τις πρώτες προτεραιότητες, με αφετηρία την καταγραφή της περιουσίας της ελλαδικής εκκλησίας, ώστε να διαφανούν τα περιθώρια των τρωκτικών, της αύξησης της κοινωνικής διακονίας και της δυνατότητας στήριξης του έγγαμου κλήρου κυρίως.

στ) Συνοδικότητα. Πολλοί περιμένουμε να τεθεί το ζήτημα της συνοδικότητας σε όλα τα επίπεδα από τον νέο μας Αρχιεπίσκοπο. Ο Σεβ. Ναυπάκτου Ιερόθεος σε άρθρο του με τίτλο «Εκκλησία της Ελλάδος, έτη 1998 και 2008 – Παράλληλες εποχές» πριν δηλ. την εκλογή Αρχιεπισκόπου τόνισε κάτι που είχε αναφέρει το Φεβρουάριο του 1997: «…Το θέμα, βέβαια, έχει πολλές προεκτάσεις που δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν εδώ, όπως το γεγονός ότι για να λειτουργή σωστά το συνοδικό σύστημα στο επίπεδο των Ιεραρχών, πρέπει να λειτουργή ορθόδοξα το συνοδικό σύστημα και ιεραρχικό πολίτευμα στο επίπεδο των Μητροπόλεων και των Ενοριών. Εκείνο που ήθελα να τονίσω, και είναι η βασική μου σκέψη, είναι ότι δεν πρέπει να συγχέουμε την πολιτική διοίκηση με την εκκλησιαστική και δεν μπορούμε να βλέπουμε το έργο του εκάστοτε Αρχιεπισκόπου μέσα από την προοπτική του εκάστοτε Πρωθυπουργού, γιατί είναι άλλης τάξης και προέλευσης, αφού η σύγχρονη κρατική εξουσία είναι καθαρά δυτική, ενώ η εκκλησιαστική διοίκηση είναι ελληνορθόδοξη…».

Ο Ιωαννίνων Θεόκλητος σε συνέντευξη στην Ελευθεροτυπία σήμερα σημειώνει: «…Πιστεύω ότι θα τηρηθεί στο μέτρο που και εμείς οι αρχιερείς θα ανταποκριθούμε. Γιατί απλούστατα ο πατερναλισμός είναι η αρρώστια της Εκκλησίας…». Μια όψη της συνοδικότητας είναι ο διακριτός ρόλος των μελών της Εκκλησίας από την ευχαριστιακή σύναξη έως τη συμμετοχή στα κοινά της ενορίας, Μητρόπολης, Εκκλησίας στο σύνολό της μέχρι και στα κοινά της κοινωνίας με βάση τα «χαρίσματα». Μια όψη φυσικά της συνοδικότητας είναι και ο τρόπος εκλογής των διακονούντων στην Εκκλησία. Ο νέος Μακαριότατος έχει ομιλήσει για τη περίπτωση εκλογής Μητροπολιτών, (πρόσφατο δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας 09-02-08) στις 20 Αυγούστου 2000: «Εγώ προτείνω από τη χηρεύουσα Μητρόπολη να επιλέγονται πέντε πρόσωπα έπειτα από ψηφοφορία των ιεραρχών και των εκπροσώπων του κλήρου και των μοναχών, από τον κατάλογο των προς αρχιερατείαν εκλογίμων. Στη δεύτερη ψηφοφορία, από τους πέντε αυτούς κληρικούς να επιλεγούν οι τρεις και τελικά, διά κλήρου, ο ένας. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα πάψουμε να έχουμε συνεχώς ευνοούμενους. Τα έχουμε όλοι μας γευτεί όλα αυτά που λέω. Και εμείς περάσαμε απ’ αυτή τη γραμμή και ξέρουμε πώς γίνονται αυτά».

ζ) Εκκλησιαστική ζωή: Εδώ μπαίνει το ζήτημα του μοναχισμού, των αγάμων κληρικών που εγκαταβιούν σε διαμερίσματα των πόλεων, η συλλογική διακονία κληρικών και λαϊκών, η θέση των (παρα) εκκλησιαστικών «αδελφοτήτων», κλπ.

Advertisements

13 Σχόλια

  1. Έχουμε μέλλον μπροστά μας. Μακάρι ο νέος Αρχιεπίσκοπος να συνεχίσει το άξιο έργο που εποίησε στην μητρόπολή του… Η Εκκλησία έχει να δώσει (αλλά και να πάρει) πολλά, μα πάρα πολλά στον κόσμο…

  2. Εγώ ήδη σημείωσα κάτι, μίλησε για εκλογή μητροπολιτών από το σύνολο του κλήρους της Επαρχίας, αλλά δεν έβαλε μέσα το υπόλοιπο πλήρωμα…

  3. @ Δρακουμέλ

    Βεβαίως και έχουμε μέλλον. Υπάρχουν όμως δυο μεγάλες διαφορές από τη Μητρόπολή του (Θηβών και Λεβαδειας):
    1) Στη Μητρόπολη Αθηνών θα βρει ενορίες ως μητροπόλεις, αρχιμανδρίτες σε διαμερίσματα, άλλες νοοτροπίες, κλπ

    2) Ως πρόεδρος της Ι.Σ. υπάρχει το ερώτημα μέχρι που μπορούν να φτάσουν οι συνοσικές αποφάσεις; Και με ποιες διαργασίες θα συν-αποφασίσουν για την ανάπτυξη του συνοδικού συστήματος χωρίς εκκοσμίκευση;

    @ καπιταλιστικό κουμούνι

    εκτός από τα προηγούμενα σε ερωτώ: Ο Ιερώνυμος ο Β΄είναι 70 ετών. Τον θέλουμε μαξιμαλιστικά να επιλύσει ζητήματα που πανε πιο πίσω και από τους Βαυαρούς σύντομα ή να ανοίξει το δρόμο;
    Συγκεκριμένα, παρότι κατανοώ την αγωνία σου, λίγο θα είναι να ανοίξει η συνοδικότητα; Το πιο δύσκολο σημείο είναι ΚΑΙ η συμμετοχή των λαϊκών και το ποιοί και πως θα εισέρχονται στο κλήρο…

    Το ερώτημα που μπορεί να συζητηθεί είναι: ποιων λαϊκών σε μια ήδη εκκοσμικευμενη και διαπολιτισμική κοινωνία ή έστω πολυπολιτισμική;

  4. αχ, το ότι η διαπολιτισμική κοινωνία δυσκολεύει την συμμετοχή των λαϊκών με πάει πιο πίσω από την αποστολική σύνοδο των Ιεροσολύμων…
    Πάντως ναι, δεν περιμένω μαξιμαλιστικά πράγματα από τον Ιερώνυμο.
    στο δικό μου ιστολόγιο έβαλα 4 ή 5 που περιμένω ας κάνει τα 3!

  5. @ καπιταλιστικό κουμούνι

    Πολύ καλα έβαλες ΚΑΙ το κριτήριο της Αποστολικής εποχής.

    Ναι ναι είδα τα κριτηριά σου στο ιστολόγιό σου. Είναι ενδιαφέροντα. ΑΑπλά επ[ιμένω μη νομσουμε τι θα τα κανει ΜΟΝΟΣ του ως Αθηνών ο Ιερώνυμος.

    Σ΄αυτό επιμένω. Να παίξουμε και εμεις δημιουργικά σ΄αυτό, όσο οι συνθήκες επιτρέπουν για να ανοίξουν ΡΩΓΜΕΣ στη συνοδικότητα ΚΑΙ κάτω χαμηλά στις ΕΝΟΡΙΕΣ, χωρίς τάσεις εκκοσμίκευσης.

  6. Αδέλφια μου (ελπίζω και αλήτες) ο Ιερώνυμος δεν είναι μάγος! Ας προσγειωθούμε κομμάτι στα όρια του εφικτού και του ανέφικτου… Η κοινωνία αποχρωματίζεται θρησκευτικά και η αδιαφορία είναι ορατή. Πλήξη, πλήξη, πλήξη…

    Και προς τι αυτή η αγωνία με τους αρχιμανδρίτες στην πόλη; Εκεί είναι το πρόβλημα;

    Προσωπικά, πιστεύω ότι η ιεραρχία σαν πλειοψηφία βρίσκεται σε καλή φάση. Αυτό δίνει μια ελπίδα ότι θα στηριχτεί ο αρχιεπίσκοπος σε πρωτοβουλίες. Είμαι της γνώμης ότι εάν καταστεί εφικτή μια διαδικασία αυτοκριτικής που να αφορά τον κλήρο, μπορεί να τεθούν οι βάσεις για ενδεχόμενες τομές.

    Πονάει τρομερά να κλείσεις το μαγαζί…

    ardalion.wordpress.com

  7. Παίδες, συγνώμη που σας το χαλάω, αλλά την Ελληνική Εκκλησία δεν πρόκειται να την μετακινήσει από την απερίγραπτη αφασία της όχι ο Ιερώνυμος, αλλά ούτε ο ίδιος ο Εγκέλαδος – αν μπορούσε να αναλάβει το ποστο…

    Τον Ιερώνυμο θα τον ακούνε με προσποιητό σεβασμό. Τίποτε περισσότερο.

  8. Υποπτεύομαι ότι ο ΔΟΛ, ο Μπόμπολας, ο Πρετεντέρης (ειδικά αυτός!) και το όλον ΠΑΣΟΚ που κοντεύουν να λιποθυμήσουν από τη χαρά τους έχουν σαν κύρια έγνοια τους τη …συνοδικότητα!
    Είτε αυτοί κάτι δεν έχουν καταλάβει καλά είτε όσοι πανηγυρίζετε κάτι σας διαφεύγει. Και με το συμπάθιο…

  9. @ ardalion

    Γράφεις: «… Είμαι της γνώμης ότι εάν καταστεί εφικτή μια διαδικασία αυτοκριτικής που να αφορά τον κλήρο, μπορεί να τεθούν οι βάσεις για ενδεχόμενες τομές….Πονάει τρομερά να κλείσεις το μαγαζί…»

    Εαν δεν υπάρξουν ευρύτερες διαδικασίες αυτοκριτικής που να ακουμπούν και γίνουν και στα τρία επίπεδα (επιθυμητής συνοδικότητας), δηλ Ιεραχίας, Μητροπόλεων και Ενοριών – με εκκλησιολογικές αρχές -, τότε θα συμβεί αυτό που… προβλέπει …ο Πάνος…

    @ Πάνος

    κατ΄αρχήν ΔΕΝ μας χαλάς τίποτα. Απλά επειδή η ισορροπία μεταξύ ελλαδικής Ιεραρχίας (και κληρικών γενικά) και ελληνικής κοινωνίας ΔΕΝ είναι ΕΥΣΤΑΘΗΣ πια, υπάρχει η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ να εμφανιστεί το ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΣΗΡΑΓΓΟΣ…. (Κβαντομηχανικό φαινόμενο…).

    @ εξαποδω

    Καλά, γνωρίζουμε ότι κάνεις σχεδό πάντα αναλύσεις ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ και έχεις ως πρώτα ΔΕΔΟΜΕΝΑ το τι κάνουν οι ΔΟΛιοι και λοιποί παρόμοιοι. Επίσης: λες εμείς να μη γνωρίζουμε ότι χαίρονται; Όπως επίσης ότι δεν γνωρίζουμε ότι κάποιοι χαίρονταν με το μακαριστό πάλαι ποτέ;

    Η δική μας έγνοια εδώ γι’ αυτό το ΖΗΤΗΜΑ, όπως θα κατάλαβες, ΥΠΟΘΕΤΩ, είναι πρωτίστως εκκλησιολογική και δευτερευόντως κοινωνική. Ελάχιστα δε, πολιτική. ΑΦΟΡΑ κυρίως διεργασίες στο «εσωτερικό» της Εκκλησίας, που θα δώσουν τις δυνατότητες περισότερες να λειτουργήσει η … θεραπευτική της.
    Οι ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ βεβαίως που αναφέρεις βεβαίως ΠΑΝΤΑ Ππροσπαθούν και θα προσπαθήσουν για τα δικά τους. Θα γνωρίζεις όμως ότι στο σκάκι πάντα κάποιος κάνει και το μοιραίο ΛΑΘΟΣ…. επειδή κάτι ΔΕΝ είχε υπολογίσει….

    ΥΓ Εμείς τι είχαμε, τί χάσαμε; Ή, ό,τι είχαμε ΔΕΝ το χάσαμε….

  10. Το ζήτημα Ελλαδικής Εκκλησίας – Πατριαρχείου ανακαλεί αυτόματα τον κορμό του πολιτισμικού μας ζητήματος. Και μόνο η αναφορά σ’ αυτό, έχει θετικό αντίκτυπο για όλους μας.

    Η μεταφορά του κοινωνικού ενδιαφέροντος από τον τύπο στην ουσία, είναι -λόγω ουτοπικότητος- συναρπαστικό θέμα. Αξιοσημείωτη λοιπόν είναι η χρονική σύμπτωση αλλαγής ηγεσίας στην Εκκλησία και στο Συνασπισμό, προκειμένου να κρίνουμε κατά πόσο η ηλικία και η εμφάνιση είναι προωθητικοί-ουσιαστικοί παράγοντες πολιτικών και θρησκευτικών ζητημάτων.

  11. Aν γίνουν έστω και τα μισά απ’ όσα ευστόχως, νομίζω, αναφέρονται στο άρθρο, θα είμαι ευχαριστημένος. Το πιο δύσκολο πράγμα στην εκκλησιαστική μας πραγματικότητα είναι η αμφισβήτηση ενός κατεστημένου, το οποίο επιμένει να ποδηγετεί τις εκάστοτε εκκλησιαστικές ηγεσίες. Χρειάζεται γενναιότητα για να αρθεί κανείς πάνω από τις μικρόψυχες… τρικλοποδιές και τα μικρονοϊκά εκβιαστικά διλήμματα. Ας ελπίσουμε ο νέος Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος έζησε στο πετσί του την συκοφαντία και την αδικία, να αναδειχθεί γενναίος και ανεπηρέαστος από »περιβάλλοντα» και άλλους φαρισαίζοντας.

  12. ΕΚΛΟΓΗ ΝΕΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΛΑ…..
    Με αφορμή τη χθεσινή εκλογή του νέου Αρχιεπισκόπου μας θέλω να εκφράσω μερικές σκέψεις όπως τα βίωσα τα πράγματα! Ήμουν χθες στο Μητροπολιτικό Ναό και είχα την ευκαιρία καταρχήν να δω πάρα πολύ κόσμο, φίλους από παλιά που είχαν να με δουν και να τους δω χρόνια! Μερικοί δεν ήξεραν καν ότι είχα χειροτονηθεί! Χάρηκα πολύ που τους είδα όλους, όπως και πολλούς κληρικούς σεβαστούς που πήρα την ευχή τους!
    Έγινε η εκλογή, πολύ κόσμος (ήμουν και το 1998 και είχα μέτρο σύγκρισης) με παραξένεψε το γεγονός όμως ότι στο μικρό μήνυμα δεν άφησαν οι αστυνομικοί τον κόσμο και τους κληρικούς να είναι μέσα στο ναό! Όσοι μπήκαν μέσα , μπήκαν από μέσο ή από τσαμπουκά! Δεν ήταν όμως ο κανόνας! Το 1998 μας είχαν αφήσει! Έχοντας ξαναδεί το έργο ξανά, τουλάχιστον…έτρεξα γρήγορα στην Αρχιεπισκοπή και …ήμουν κοντά στην πόρτα! Βέβαια το στριμωξίδι το έφαγα και με το παραπάνω…αλλά τουλάχιστον ήμουν από τους πρώτους που μπήκαν (σχετικά πάντα) και ευχήθηκαν στο νέο Αρχιεπίσκοπο! Συγκλονιστικό ήταν και προς τιμήν του Αγίου Σπάρτης που ήταν μαζί στο μπαλκόνι και ασπάστηκε τον Αρχιεπίσκοπο και ο Αρχιεπίσκοπος τον Σπάρτης για να δείξουν την ενότητα της Εκκλησίας και φυσικά διέψευσαν πεισματικά τις θεωρίες μερικών δημοσιογράφων που θέλουν όλο να υπάρχει ίντριγκα και στρατόπεδα και διεργασίες κτλ! Αυτό που έγινε τους αποστόμωσε όλους! Άξιος να είναι ο νέος Αρχιεπίσκοπος!
    Εκεί που θεωρείς ότι έζησες ιστορικές στιγμές, το γεγονός της χρονιάς για την χώρα κτλ και ότι ήσουν στην καρδιά των γεγονότων….γύρισα προς στο σπίτι! Μου αρέσει πάντα να ανεβαίνω την Ερμού, αντί από την Μητροπόλεως και έτσι έκανα και χθες…και εκεί ήρθα σε μια εικόνα που με έβαλε σε προβληματισμό! Στρίβοντας στην Ερμού, εκατοντάδες έως χιλιάδες κόσμος, να μπαίνει και να βγαίνει στα μαγαζιά, να κρατάει τσάντες και γενικά να κάνει τα ψώνια του! Μάλιστα οι ηλικίες ήταν κυρίως από 40 και κάτω! Νέοι άνθρωποι που συμπεριφέρονταν ακριβώς σαν μια κανονική Πέμπτη, χωρίς να έχουν πάρει μυρωδιά θα έλεγε κανείς τι έγινε και τι γινόταν ακόμα μερικά μέτρα πιο μακριά στην Αρχιεπισκοπή! Ο κόσμος που είχε συγκεντρωθεί στην Μητρόπολη Ιερείς και λαϊκοί ήταν κυρίως από τις Επαρχίες των υποψηφίων (όπως διαπίστωσα και από την τηλεόραση το βράδυ) και λιγότερο ήταν κόσμος, ποίμνιο της Αθήνας! Αντίθετα ο νέος Αρχιεπίσκοπος, εκλέχτηκε να ποιμάνει και να δώσει μαρτυρία Χριστού, στον Λαό της Αθήνας κυρίως που ήταν στο αδιάφορο και εμπορευματοποιημένο ρεύμα και πνεύμα της Ερμού. Αυτή η αντίθεση πραγματικά με έβαλε σε σκέψεις ιδιαίτερα μετά το γεγονός ότι ο μακαριστός πλέον Αρχιεπίσκοπος είχε κάνει ανοίγματα στον Κόσμο…και ο Κόσμος με βάση και την κηδεία του είχε ανταποκριθεί…! Αλλά αν είχε ανταποκριθεί στην Εκκλησία και να φερόταν στο γεγονός της Αρχιεπισκοπικής Εκλογής τόσο ψυχρά και να έχει γίνει τόσο ντόρος από τα Μ.Μ.Ε. όλες αυτές τις ημέρες και σαν τηλεοπτικό προϊόν….φανταστείτε τι θα γινόταν, αν η Εκκλησία δεν είχε κάνει αυτά τα ανοίγματα τι θα γινόταν….! Μήπως δηλαδή ο κόσμος έχει χαθεί, προ πολλού και εμείς που θεωρούμε ότι ζούμε στην Οικουμενικότητα της Εκκλησίας, είμαστε στον κόσμο μας;
    Θα μου πει κανείς και καλά ότι δεν ήρθα έξω από την Μητρόπολη και Αρχιεπισκοπή, πάει να πει ότι αυτό είναι κριτήριο για την θρησκευτικότητα του κόσμου; Φυσικά και όχι και αλίμονο αν ισχυριστεί κανείς κάτι τέτοιο! Είναι ενδεικτικό όμως, των ενδιαφερόντων, γιατί στο Καρναβάλι που έρχεται ή στα προκριματικά της Ελληνικής συμμετοχής για την Eurovision 2008 ο ίδιος για τα εκκλησιαστικά δρώμενα αδιάφορος κόσμος θα δώσει δυναμικά το παρόν είτε από κοντά είτε από τις τηλεοράσεις! Μπορεί και να κάνω λάθος δεν ξέρω, άλλωστε ας βγάλει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα….
    Αυτό τον προβληματισμό μου ήθελα να μοιραστώ μαζί σας…. Ο Θεός μαζί μας….

  13. @ π. Αντώνιε

    Ευχαριστούμε για το σχόλιό σου. Νομίζω ότι εκφράζεις πραγματικές καταστάσεις. Πιθανά η εκλογή του νέου Μητροπλίτη της Αθήνας (και Προέδρου της Ιεράς Συνόδου ή αλλιώς Αρχιεπισκόπου) με το δικό του ήθος να δείξει ποιά είναι η πραγματική κατάσταση από πλευράς ουσίας εκκλησιαστικής.

    Και έτσι αυτή η εναλλαγή να προσφέρει σημαντικά εκκλησιολγικά, ποιμαντικά και θεολογικά συμπεράσματα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: