• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,458 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιανουαρίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Δεκ.   Φεβ. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Πόντος – Ψήφισμα-IAGS-Δελτίο τύπου

Η Διεθνής Ένωση Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών αναγνωρίζει με ψήφισμά της τη Γενοκτονία των Ασσυρίων και των Ελλήνων.

Του Φάνη Μαλκίδη[1]

Είναι πραγματικά ξεχωριστή στιγμή για την παγκόσμια ακαδημαϊκή, επιστημονική και ερευνητική κοινότητα, το ψήφισμα αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ασσυρίων και των Ελλήνων στο διάστημα 1914-1923, ψήφισμα στο οποίο κατέληξε μετά από ψηφοφορία μεταξύ των μελών της, η Διεθνής Ένωση Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών (International Association of Genocide ScholarsIAGS).

Το ψήφισμα το οποίο έλαβε το 83% των ψήφων, αναφέρεται στις πρακτικές του οθωμανικού κράτους ενάντια στις χριστιανικές μειονότητες, Αρμενίων, Ασσυρίων (Χαλδαίων, Νεστοριανών, Σύριοι, Αραμαίοι, Ιακωβίτες, Ορθόδοξοι Σύριοι), Ελλήνων (Ποντίων, Θρακών, Ιώνων), που οδήγησαν στη γενοκτονία εναντίον τους. 

Το 1997 η Διεθνής Ένωση Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών αναγνώρισε την γενοκτονία των Αρμενίων και η μέχρι τώρα δραστηριότητα των μελών της Ένωσης, έδειξε ότι υπήρξαν και άλλες γενοκτονίες από το ίδιο καθεστώς. Οι Ασσύριοι, οι Έλληνες αντιμετώπισαν τις ίδιες μεθόδους εξόντωσής τους, όπως μαζικές εκτελέσεις, πορείες θανάτου, και λιμός.

Το μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών καθηγητής του πανεπιστημίου του Γεηλ Adam Jones σύνταξε το ψήφισμα και με πρωταγωνίστρια την Thea Halo, συγγραφέως του βιβλίου «Ούτε το όνομά μου», και σε συνεργασία με επιστήμονες από όλον τον κόσμο, το ψήφισμα έγινε δεκτό, καλώντας ταυτόχρονα την Τουρκία να αναγνωρίσει τις γενοκτονίες που διέπραξε.

Το ψήφισμα δηλώνει επίσης ότι «η άρνηση της γενοκτονίας αναγνωρίζεται ευρέως ως τελικό στάδιο της γενοκτονίας, που φυλάσσει την ατιμωρησία για τους δράστες της γενοκτονίας, και προετοιμάζει το έδαφος για τις μελλοντικές γενοκτονίες».

Την εκτενή ενισχυτική τεκμηρίωση για τις γενοκτονίες των Ασσυρίων και των Ελλήνων κυκλοφόρησαν στα μέλη IAGS στους μήνες πριν από την ψηφοφορία, και είναι διαθέσιμη στον ιστοχώρο

http://www.genocidetext.net/iags_resolution_supporting_documentation.htm

Η συντριπτική υποστήριξη που δόθηκε στο ψήφισμα από την κορυφαία στον κόσμο οργάνωση μελέτης των γενοκτονιών, θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της παγκόσμιας συνείδησης για τις γενοκτονίες των Ασσυρίων και των Ελλήνων και θα ενεργήσει επίσης ως σημαντικό εργαλείο στη σημερινή Τουρκία, η οποία αγνοεί ακόμη ή αρνείται εντελώς τις γενοκτονίες των χριστιανικών μειονοτήτων.

mikraasia_i.png
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ IAGS:

ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΣ ΌΤΙ η άρνηση της γενοκτονίας αναγνωρίζεται ευρέως ως τελικό στάδιο της γενοκτονίας, που φυλάσσει την ατιμωρησία για τους δράστες της γενοκτονίας, και προετοιμάζει το έδαφος για τις μελλοντικές γενοκτονίες.

ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΣ ΌΤΙ η γενοκτονία ενάντια στους χριστιανικούς πληθυσμούς από το οθωμανικό κράτος κατά τη διάρκεια και μετά από του πρώτου παγκόσμιου πολέμου απεικονίζεται συνήθως ως γενοκτονία ενάντια σε Αρμενίους μόνο, με μερική μόνο αναγνώριση των ποιοτικά παρόμοιων γενοκτονιών ενάντια σε άλλες χριστιανικές μειονότητες της οθωμανικής αυτοκρατορίας.

ΕΙΝΑΙ πεποίθηση της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών, ότι η οθωμανική εκστρατεία ενάντια στις χριστιανικές μειονότητες της αυτοκρατορίας μεταξύ 1914 και 1923 αποτέλεσε μια γενοκτονία ενάντια σε Αρμένιους, Ασσύριους και Έλληνες.

Η Διεθνής Ένωση Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών ζητά από την κυβέρνηση της Τουρκίας

για να αναγνωρίσει τις γενοκτονίες ενάντια σε αυτούς τους πληθυσμούς,

για να εκδώσει μια επίσημη συγγνώμη, και

για να λάβει τα γρήγορα και σημαντικά μέτρα προς την αποκατάσταση.

[1] Ο Φάνης Μαλκίδης διδάσκει στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και είναι τακτικό μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών.

Advertisements

29 Σχόλια

  1. Μπράβο για την τόλμη να το δημοσιεύσετε. Καλή Χρονιά

  2. Μήπως βρήκες πουθενά το ακριβές κείμενο του ψηφίσματος ?
    Προσπάθησα αλλά….

    Χρόνια καλά

  3. @ Νέαρχος Γαλανάκης
    Καλή χρονιά επίσης. Η τόλμη έχει σχέση με τη Αλήθεια κυρίως…

    @ sarantamilakokkina

    Ορίστε και το πρωτότυπο. Είπα να μη το φορτώσω από την αρχή. Μιας όμως και μου ζητήθηκε το έχετε.

    Να ευχαριστήσετε γι’ αυτό τον ίδιο Το Φ. Μαλκίδη που μου τα εμπιστεύτηκε!

    INTERNATIONAL GENOCIDE SCHOLARS ASSOCIATION OFFICIALLY RECOGNIZES ASSYRIAN, GREEK GENOCIDES

    In a groundbreaking move, the International Association of Genocide Scholars (IAGS) has voted overwhelmingly to recognize the genocides inflicted on Assyrian and Greek populations of the Ottoman Empire between 1914 and 1923.

    The resolution passed with the support of fully 83 percent of IAGS members who voted. The resolution (text below) declares that «it is the conviction of the International Association of Genocide Scholars that the Ottoman campaign against Christian minorities of the Empire between 1914 and 1923 constituted a genocide against Armenians, Assyrians, and Pontian and Anatolian Greeks.» It «calls upon the government of Turkey to acknowledge the genocides against these populations, to issue a formal apology, and to take prompt and meaningful steps toward restitution.»

    In 1997, the IAGS officially recognized the Armenian genocide. The current resolution notes that while activist and scholarly efforts have resulted in widespread acceptance of the Armenian genocide, there has been «little recognition of the qualitatively similar genocides against other Christian minorities of the Ottoman Empire.» Assyrians, along with Pontian and Anatolian Greeks, were killed on a scale equivalent in per capita terms to the catastrophe inflicted on the Armenian population of the empire — and by much the same methods, including mass executions, death marches, and starvation.

    IAGS member Adam Jones drafted the resolution, and lobbied for it along with fellow member Thea Halo, whose mother Sano survived the Pontian Greek genocide. In an address to the membership at the IAGS conference in Sarajevo, Bosnia, in July 2007, Jones paid tribute to the efforts of «representatives of the Greek and Assyrian communities …. to publicize and call on the present Turkish government to acknowledge the genocides inflicted on their populations,» which had made Asia Minor their home for millennia. The umbrella term «Assyrians» includes Chaldeans, Nestorians, Syriacs, Aramaens, Eastern Orthodox Syrians, and Jacobites.

    «The overwhelming backing given to this resolution by the world’s leading genocide scholars organization will help to raise consciousness about the Assyrian and Greek genocides,» Jones said on December 15. «It will also act as a powerful counter to those, especially in present-day Turkey, who still ignore or deny outright the genocides of the Ottoman Christian minorities.»

    The resolution stated that «the denial of genocide is widely recognized as the final stage of genocide, enshrining impunity for the perpetrators of genocide, and demonstrably paving the way for future genocides.» The Assyrian population of Iraq, for example, remains highly vulnerable to genocidal attack. Since 2003, Iraqi Assyrians have been exposed to severe persecution and «ethnic cleansing»; it is believed that up to half the Assyrian population has fled the country.

    Extensive supporting documentation for the Assyrian and Greek genocides was circulated to IAGS members in the months prior to the vote, and is available at http://www.genocidetext.net/iags_resolution_supporting_documentation.htm. IAGS President Gregory Stanton may be contacted at iagspresident@aol.com.

    FULL TEXT OF THE IAGS RESOLUTION:

    WHEREAS the denial of genocide is widely recognized as the final stage of genocide, enshrining impunity for the perpetrators of genocide, and demonstrably paving the way for future genocides;

    WHEREAS the Ottoman genocide against minority populations during and following the First World War is usually depicted as a genocide against Armenians alone, with little recognition of the qualitatively similar genocides against other Christian minorities of the Ottoman Empire;

    BE IT RESOLVED that it is the conviction of the International Association of Genocide Scholars that the Ottoman campaign against Christian minorities of the Empire between 1914 and 1923 constituted a genocide against Armenians, Assyrians, and Pontian and Anatolian Greeks.

    BE IT FURTHER RESOLVED that the Association calls upon the government of Turkey to acknowledge the genocides against these populations, to issue a formal apology, and to take prompt and meaningful steps toward restitution.

  4. Σε ευχαριστώ πολύ μανιτάρι

    Ήθελα να έχω το ακριβές κείμενο του ψηφίσματος, να το βρώ δηλ. στην επίσημη ιστοσελίδα αυτής της ένωσης. Εκεί που παραπέμπει δεν φαίνεται κάτι.
    Περισσότερο «ανταπόκριση» για το γεγονός μοιάζει(δεν ξέρω δε πόσο ακριβής είναι η μετάφραση-τα αγγλικά μου δεν με βοηθούν-αν και είναι εμφανές ότι υπάρχουν κενά) παρά με το ψήφισμα αυτό καθε αυτό το οποίο εικάζω ότι πρέπει να είναι η τελευταία παράγραφος του κειμένου (ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ IAGS-FULL TEXT OF THE IAGS RESOLUTION).

    Ο λόγος δε που στο ζήτησα ήταν ο όρος που χρησιμοποιεί το κείμενο και το ψήφισμα σχετικά με την γενοκτονία των Ελλήνων.
    πχ a genocide against Armenians, Assyrians, and Pontian and Anatolian Greeks ή μια γενοκτονία ενάντια σε Αρμένιους, Ασσύριους και Έλληνες

    Ξέρεις δεν είναι κάποια μυστήρια διαστροφή.
    Οι όροι έχουν την σημασία τους και καμιά φορά μεγάλη

    Κλά χρονιά και πάλι

  5. @ 40milakokkina

    Τα δικά μου αγγλικά είναι … «ωσεί παρόντα…»

  6. Για παράδειγμα τι από τα δύο λέει το κείμενο, τι ισχύει ?

    …..and Pontian and Anatolian Greeks….
    ή ….. και Έλληνες…….

    Και μερικά άλλα…..

  7. Νομίζω το κείμενο είναι ξεκάθαρο:

    ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΣ ότι η άρνηση μίας γενοκτονίας αναγνωρίζεται παγκοίνως ως το έσχατο στάδιο γενοκτονίας, που εξασφαλίζει την ατιμωρησία για τους δράστες της γενοκτονίας, και ευαπόδεικτα προετοιμάζει το έδαφος για τις μελλοντικές γενοκτονίες ,

    ΕΚΤΙΜΩΝΤΑΣ ότι η Οθωμανική γενοκτονία εναντίον των μειονοτικών πληθυσμών κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, παρουσιάζεται συνήθως ως γενοκτονία εναντίον μόνο των Αρμενίων, με λίγη αναγνώριση των ποιοτικά παρόμοιων γενοκτονιών, εναντίον άλλων χριστιανικών μειονοτήτων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

    ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΑΙ ότι είναι πεποίθηση της Διεθνούς Ένωσης των Μελετητών Γενοκτονιών, ότι η Οθωμανική εκστρατεία εναντίον των χριστιανικών μειονοτήτων της αυτοκρατορίας, μεταξύ των έτων 1914 και 1923, συνιστούν γενοκτονία εναντίον των Αρμενίων, Ασσυρίων, Ποντίων και των Έλλήνων της Ανατολίας.

    ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΑΙ η Ένωση να ζητήσει από την κυβέρνηση της Τουρκίας να αναγνωρίσει τις γενοκτονίες εναντίον αυτών των πληθυσμών, να ζητήσει επίσημα συγγνώμη, και να λάβει τα κατάλληλα και σημαντικά μέτρα προς την αποκατάσταση( μη επανάληψη).

  8. Στην επίσημη ανακοίνωση της Παμποντιακής Ομοσπονδίας καλούνται οι κυβερνήσεις της Ελλάδας και της Κύπρου «να προχωρήσουν άμεσα σε αναγνώριση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας και έκδοση σχετικών ψηφισμάτων με ταυτόχρονη ανάληψη πολιτικών πρωτοβουλιών για να πιέσουν την τουρκική κυβέρνηση να προβεί σε επίσημη απολογία και να λάβει σημαντικά μέτρα για την αποκατάσταση των θυμάτων».

    Καλείται επίσης η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην τιμητική έκδοση ελληνικής υπηκοότητας στην Thea Halo και τη μητέρα της Σάνο, 97 ετών, «που με τις προσπάθειές της, τους αγώνες της και το σπουδαίο βιβλίο της “Ούτε το όνομά μου”, προώθησε και δημοσιοποίηση το Ποντιακό ζήτημα στην Αμερική και τον Καναδα, όσο κανένας άλλος.

    πηγή: http://www.greeknewsonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=7845

    Φαίνεται πως στην όλη προσπάθεια έπαιξαν σημαντικό ρόλο τα ποντιακά σωματεία της Αμερικής. Ξέρω επίσης πως και η αρμενική κοινότητα της Γαλλίας που είναι πολύ ισχυρή, άσκησε πιέσεις…

    Η Τουρκία βέβαια δεν «ιδρώνει» από τέτοιου είδους επιστημονικές παρεμβάσεις. Οι Γκρίζοι Λύκοι είναι έτοιμοι να δημιουργήσουν και πάλι επεισόδια…Ο Θεός να φυλάει το Πατριαρχείο και τους εναπομείναντες έλληνες της Κων-λης. Πάντα αυτοί την πληρώνουν τελικά…

  9. Ας σημειώσουμε επίσης ότι: το Ελληνικό κράτος θέσπισε το 1994 ως «Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων» την 19η Μαίου, αλλά μερικά χρόνια αργότερα υποχώρησε, όταν με Προεδρικό Διάταγμα αφαιρέθηκε η λέξη «Γενοκτονία» και έμεινε μόνο το «Ημέρα Μνήμης»

  10. καλή χρονιά
    πολύ καλή δουλέιά
    Νίκος Αθήνα – Πάτρα

  11. Καλημέρα σας

    Για να μην δημιουργούνται παρερμηνίες.
    Επέμενα, όπως παραπάνω, γιατί από όσο ξέρω υπήρχε ένα θέμα στον ποντιακό χώρο , το οποίο δεν ξέρω αν ξεκαθάρισε ακόμα, σχετικά με την χρήση του όρου γενοκτονία στο σύνολο των Ελλήνων της Ανατολής.

    -Δηλαδή υπήρχε η άποψη ότι γενοκτονία υπέστησαν όχι μόνο οι Πόντιοι αλλά το σύνολο των Ελλήνων της Μικράς Ασίας.

    -Και η άλλη άποψη μιλούσε για γενοκτονία των Ποντίων μόνο. Οι υπόλοιπους Έλληνες της Μικράς Ασίας και της Θράκης , υποστήριζε αυτή η άποψη, ήταν θύματα πολέμου (ή κάτι τέτοιο αν θυμάμαι καλά) και όχι θύματα γενικτονίας.

    Και καλό θα ήταν , έτσι γενικότερα το λέω παιδιά, να γνωριζαμε ποιοί συνιστούν αυτήν την IAGS όπως και κάθε άλλο οργανισμό, οργάνωση κλπ.

  12. @ 40milakokkina

    Καλημέρα και από μένα.

    Εχει ζητηθεί από τον ίδιο το Φάνη – με πρώτη ευκαιρία- να δώσει περισσότερες διευκρινήσεις. Ελπίζω να το κάνει σύντομα…

  13. @ egolpio
    εσύ δεν έχεις σκοτεινά σημεία. Εισαι ξεκαθαρος…

    @ Αναστασία

    Ευχαριστούμε και για τις επίπλέον πληροφορίες. Είσαι πολύτιμη στους σχολιασμόυς σου.

  14. @ Νίκος

    Ευχαριστώ για το σχόλιο και καλή χρονιά.
    Πριν λίγο περιηγήθηκα στο ιστολόγιό σου. Το βρήκα ενδιαφέρον και με συλλογή κειμένων στο τομέα που επέλεξες που είναι ελπιδοφόρα.

    Να τα ξαναλέμε.

  15. Ψάχνοντας βρήκα κάτι σχετικό με την συζήτησή μας στο blog «Πόντος και Αριστερά».

    «…. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η θεωρητική προσέγγιση των τραγικών γεγονότων της περιόδου 1914-1923, απέκοβε πλήρως την ιστορική εμπειρία των Ποντίων από την εμπειρία του υπόλοιπου προσφυγικού ελληνισμού. Ο Πόντος παρουσιαζόταν σαν κάτι ξεχωριστό και σίγουρα ξεκομμένο από την υπόλοιπη μικρασιατική χερσόνησο. Η εμπειρία της γενοκτονίας προβαλλόταν ως μοναδική εμπειρία των Ποντίων και αποκρυπτόταν επιμελώς ότι γενοκτονία είχαν υποστεί όλοι οι ελληνικοί πληθυσμοί της Μικράς Ασίας. Η αποκοπή αυτή των Ποντίων από τους υπόλοιπους προσφυγικούς πληθυσμούς πρέπει να υπήρξε αρχική αξιωματική θέση του κ. Χαραλαμπίδη, η οποία επιβλήθηκε στη συνέχεια και έγινε απόλυτος νόμος. Δεν είναι τυχαίο ότι στο καταστατικό του Κεπομέ δεν υπάρχει πουθενά ο όρος «Έλληνες του Πόντου», αλλά μόνο ο όρος «λαός του Πόντου». Η προσπάθεια αποκοπής των Ποντίων από τον υπόλοιπο προσφυγικό ελληνισμό του ΄22 -που αποτελούσαν το φυσικό τους κοινωνικό χώρο- θα ιδεολογικοποιηθεί με τη χρήση τουρκικών επιχειρημάτων. Ο κ. Χαραλαμπίδης, προσπαθώντας να καθοδηγήσει την ΠΟΕ είπε: «Όσον αφορά τη σύνδεση της γενοκτονίας των Ποντίων με τη μικρασιατική πιστεύω ότι είναι έγκλημα η σύνδεσή της. Ελληνικός στρατός δεν υπήρχε στον Πόντο.» (εφημ. «Εύξεινος Πόντος», Οκτώβριος ‘03). Δηλαδή, η ύπαρξη ελληνικού στρατού στην Ιωνία την περίοδο ‘19-’22, νομιμοποιούσε τους Τούρκους να διαπράξουν τη γενοκτονία του ελληνικού πληθυσμού την περίοδο ‘16-’23. Αντίστοιχες θέσεις εξέφρασε σε διάφορες εκδηλώσεις και ο κ. Φωτιάδης, ενώ αποκορύφωμα της κυνικής αποδοχής της γενοκτονίας στην υπόλοιπη Μικρά Ασία, υπήρξαν οι ομιλίες των στελεχών της Ομάδας στο ιδρυτικό συνέδριο της ΠΟΕ…..»
    http://pontosandaristera.wordpress.com/2006/12/25/%ce%a7%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bc%cf%80%ce%af%ce%b4%ce%b7%cf%82/

    Καλό θέμα για κουβέντα ή ψίλοι στ’ άχυρα ?

    Να είστε καλά

  16. @ 40milakokkina
    Θεωρώ πάρα πολύ ενδιαφέςρουσα αυτη τη πληροφορία.

    Η αξιολόγησή της όμως είναι μια πιο επίπονη διαδικασία.

    Προσωπικά δεν είμαι ιστορικός, ούτε τα ερασιτεχνικά μου διαβάσματα γι’ αυτο το θέμα επαρκούν για να πάρω θέση.

    Με μια όμως πρώτη προσέγγιση, ίσως η αλήθεια να είναι ενδιάμεσα.

    Θέλω να πω δηλ. ότι και ο λαός του πόντου είχε μια σχετική ανεξαρτησία στο διάβα της ιστορίας και μέρος του ελληνισμού της Μικρασίας ή τέλος πάντων της ρωμιοσύνης υπήρξε.

    Και επιδή τα ζητήματα των Βαλκανίων και της σημςερινής Τουρκίας ανοίγουν, δεν είναι χωρίς σημασία οι συζητήσεις αυτές.

    Αρκεί να ενταχθούν στη συγκυρία της εποχής μας χωρίς άοσμους κοσμοπολιτισμούς και χωρίς αδιέξοδους εθνικισμούς.

  17. @ 40milakokkina

    Θεωρώ πάρα πολύ ενδιαφέρουσα αυτη τη πληροφορία.

    Η αξιολόγησή της όμως είναι μια πιο επίπονη διαδικασία.

    Προσωπικά δεν είμαι ιστορικός, ούτε τα ερασιτεχνικά μου διαβάσματα γι’ αυτό το θέμα επαρκούν για να πάρω οριστική θέση.

    Με μια όμως πρώτη προσέγγιση ας μου επιτραπεί να πω, ότι ίσως η αλήθεια να είναι ενδιάμεσα.

    Θέλω να πω δηλ. ότι και ο λαός του Πόντου είχε μια σχετική ανεξαρτησία στο διάβα της ιστορίας και μέρος του ελληνισμού της Μικρασίας ή τέλος πάντων της Ρωμιοσύνης υπήρξε.

    Και επειδή τα ζητήματα των Βαλκανίων και της σημερινής Τουρκίας ανοίγουν, δεν είναι χωρίς σημασία οι συζητήσεις αυτές.

    Αρκεί να ενταχθούν στη συγκυρία της εποχής μας χωρίς άοσμους κοσμοπολιτισμούς ή χωρίς αδιέξοδους εθνικισμούς…

  18. Θα μπορούσα να προσυπογράψω το τελευταίο σου σχόλιο

    με την επισήμανση-απορία που είναι οι «ειδικοί» ή ειδικοί ?

  19. Η Αναστασία μάλλον τα έχει μπερδέψει. Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αναγνωρίστηκε το 1994 και μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει τίποτα. Μήπως αναφέρεται στην περίπτωση των Μικρασιατών όπου πράγματι υπήρξε «υπαναχώρηση».

  20. Εξαιρετική συζήτηση…

    Συγχαρητήρια φίλοι για το ποστ. Μας προλάβατε στην παρουσίαση του ψηφίσματος και αυτό δείχνει ότι τα αντανακλαστικά σας είναι κάτι περισσότερο από καλά.

    Όσον αφορά το ζήτημα που έθεσαν οι φίλοι των 40milakokkina, νομίζουμε ότι αυτή τη στιγή είναι το μείζον.

    Το να εκφραστεί δηλαδή μια ενιαία άποψη των προσφυγικών οργανώσεων, να ξεπεραστούν τα σύνδρομα του γκέτο και της μειονότητας που κάποιοι -για πολύ ταπεινούς λόγους- έχουν καλλιεργήσει για χρόνια στον οργανωμένο ποντιακό χώρο, να αξιολογηθεί η ιστορική στιγμή που βρισκόμαστε και να εκπονηθεί μια συγκεκριμένη στρατηγική που να στοχεύει:

    1) στον ελλαδικό χώρο,
    όπου η κυριαρχία της παλαιοελλαδικής ερμηνείας είναι αδιαμφισβήτητη. (Ο όρος «παλαιοελλαδική» χρησιμοποιείται ιδεολογικά και όχι γεωγραφικά, για να αποφύγουμε τις περιττές παρεξηγήσεις)

    Η παραδοσιακή στάση της ελλαδικής εξουσίας και κυρίως της ακροδεξιάς έχει υιοθετηθεί με ιδιαίτερα επιθετικό τρόπο από τις κυρίαρχες ομάδες της νεοελληνικής ιστοριογραφίας [Ομάδα Λιάκου, Κιτρομηλίδη (+ΚΜΣ), Αναγνωστοπούλου και λοιποί παντειακοί ιστορικοί].

    Επίσης στην ίδια γραμμή -που εγκαινίασε με έναν ιδιατέρως δωσιλογικό τρόπο ο Νακρατζάς (ετοιμάζουμε αφιέρωμα)- κινούνται και διάφοροι δημοσιογράφοι, π.χ. «Ιός», Καμπύλης κ.λπ.

    Στη γραμμή της παραγνώρισης των πρόσφατων ιστοριογραφικών, αλλά και πολιτικών κατακτήσεων, συνεχίζουν να πορεύονται και οι παραδοσιακοί ιστορικοί, οι οποίοι πλέον έχουν απωλέσει κάθε κριτική στάση προς τις πρακτικές της ελλαδικής εξουσίας… (βέβαια δεν γνωρίζω εάν είχαν ποτέ αναπτύξει κριτική στάση)

    Να ξεκαθαρίσουμε ότι στην Ελλάδα το πολιτικό ζήτημα με την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων στην Ανατολή έχει κλείσει από τη δεκαετία του ’90 με την ομόφωνη αναγνώριση (με Νόμους) από τη Βουλή των Ελλήνων της Γενοκτονίας του Πόντου (το ’94) και τη Γενοκτονία στο σύνολο της Μικράς Ασίας (το ’98). Για την απόφαση του ’98 τροποποιήθηκε το Προεδρικό Διάταγμα και απαλείφθηκε ο όρος ¨Γενοκτονία». Αλλά το Προεδρικό Διάταγμα είναι ένα τεχνικό έγγραφο που περιγράφει τον τρόπο εφαρμογής του Νόμου. Ο Νόμος του ’98 αναφέρεται ξεκάθαρα στη «γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας» και αυτό κανείς δεν μπορεί να το αλλάξει…

    2) στο διεθνές επίπεδο.
    Εκεί η απόδοση είαι πολύ καλύτερη σε σχέση με τα ελλαδικά. Ήδη από το Φθινόπωρο του 2006 το Ευρωκοινοβούλιο αναγνώρισε τη γενοκτονία των Ποντίων (μαζί με των Ασσυρίων) και την τοποθέτησε στην ατζέντα των ευρωτουρκικών σχέσεων.

    Επίσης η ενεργοποίηση της ελληνικής διασποράς είναι μια σημαντική παράμετρος που εξισώνει κάπως την απόλυτη αδιαφορία του κράτους της Ελλάδας

  21. Βέβαια, να σημειώσουμε ότι Ψήφισμα εμπεριέχει μια ιστορική ανακρίβεια απαράδεκτη για ιστορικούς, που υπονομεύει το κύρος του :

    Γράφει:
    «…..η Οθωμανική γενοκτονία εναντίον των μειονοτικών πληθυσμών κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο…»

    και αλλού:

    «…. η Οθωμανική εκστρατεία εναντίον των χριστιανικών μειονοτήτων της αυτοκρατορίας…»

    Οι Γενοκτονίες κατά των χριστιανικών πληθυσών ΔΕΝ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των Οθωμανών αλλά των Νεότουρκων εθνικιστών που είχαν καταλάβει με πραξικόπημα της εξουσία το 1908 και είχαν αποφασίσει την εξόντωση των ανεπιθύμητων χριστιανικών κοινοτήτων ως εθνικιστικό κόμμα εξουσίας (‘Ενωση και Πρόοδος) το 1911.

    Η διαφορά των Οθωμανών από τους Νεότουρκους και τους διαδόχους τους κεμαλικούς εθνικιστές, φαίνεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι την Οθωμανική Αυτοκρατορία καθώς και το ισλαμικό Χαλιφάτο κατήργησαν με βίαιο τρόπο οι εθνικιστές και΄ίδρυσαν το 1923 την Τουρκική Δημοκρατία.

    Αυτό που στους αμύητους φαίνεται ασήμαντο είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους ιστορικούς… αλλα και για την αντικειμενική αλήθεια…

    Μ-π

  22. @ Πόντος και Αριστερά – Μ-π

    Ευχαριστούμε για τις πολύ σημαντικές διευκρινήσεις.

    Εχω την εντύπωση ότι θα είμαστε σύντροφοι συχνά…

    Τα λέμε….

  23. Πολύ ενδιαφέρον post, manitaritoubounou. Να κανω μια μικρή διόρθωση μονο. Ο Adam Jones δεν ειναι καθηγητής του Yale αλλά Associate Professor στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του University of British Columbia Okanagan.

    Επιπλέον, ο σύνδεσμος που δίνεις για τα βιβλία και τις δημοσιευσεις που τεκμηριώνουν την γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών έχει μια επιπλέον τελεία και δεν λειτουργεί. Το ορθό είναι:
    http://www.genocidetext.net/iags_resolution_supporting_documentation.htm

    Επίσης η σελίδα της IAGS ειναι η: http://www.isg-iags.org/index.html
    Βέβαια δεν γνωρίζω τίποτα σχετικά με το επιστημονικό κύρος της συγκεκριμένης ομάδας ακαδημαικών και καλό θα ήταν να ενθουσιαζόμαστε συγκρατημένα…

  24. @ staxtob
    Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια.

    Βεβαίως πρέπει να είμαστε συγκαρητημένοι, αφού ΚΑΙ η συζήτηση βγάζει συνεχώςηδη νέες όψεις.

    Η σύνδεση διορθώυκε και στο κύριο άρθρο:
    http://www.genocidetext.net/iags_resolution_supporting_documentation.htm

  25. Οι γενοκτονίες ΔΕΝ άρχισαν με την επανάσταση του 1908 αλλά πολύ νωρίτερα. Ήδη από τον Οκτώβριο του 1895 λαμβάνει χώρα η πρώτη οργανωμένη γενοκτονία στην Κωνσταντινούπολη και στην Τραπεζούντα. Το 1894, ’95 και ’96, χρησιμοποιώντας τα κουρδικά τάγματα «Χαμιντιέ» θα προβούν σε σφαγές σε 20 περίπου περιοχές, όπου ζουν Αρμένιοι (Τραπεζούντα, Ερζερούμ, Μπιτλίς, Βαν, Χαρπούτ, Ντιαρμπεκίρ, Σεβάστεια κ.λπ καθώς και στην πρωτεύουσα, την Κωνσταντινούπολη), το 1909 στα Άδανα, με συνολικό αριθμό θυμάτων πάνω από 200.000 αθώες ψυχές. Δεν καταλαβαίνω τι σκοπό έχει ο διαχωρισμός μεταξύ Οθωμανών – Νεότουρκων στο ζήτημα της γενοκτονίας. Εκτός αν μιλάμε για ποσότητα…

  26. Ακριβώς… Για την αρμενική περίπτωση ισχύουν σχετικά τα παραπάνω. Και αυτό ταυτίζονατς τις περιστασιακές σφαγές και τις διώξεις με την οργανωμένη Γενοκτονία.

    Δεν ισχύουν όμως καθόλου στην ελληνική περίπτωση.

    Για την οποία ισχύουν αυτά που έγραψα παρπάνω: Οι Γενοκτονίες κατά των χριστιανικών πληθυσών ΔΕΝ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των Οθωμανών αλλά των Νεότουρκων εθνικιστών που είχαν καταλάβει με πραξικόπημα της εξουσία το 1908 και είχαν αποφασίσει την εξόντωση των ανεπιθύμητων χριστιανικών κοινοτήτων ως εθνικιστικό κόμμα εξουσίας (’Ενωση και Πρόοδος) το 1911.

    Αλλά και στην περίπτωση των Αρμενίων υπάρχει μια ποιοτική διαφορά των
    διωγμών. Αυτοί που έγιναν από την Αυτοκρατορία ανήκουν στην ίδια κατηγορία με τις σφαγές των Ελλήνων (Χίος, Κάσος, Ψαρά, Θεσσαλονίκη κ.α.) ή των Βουλγάρων. Είναι η βίαιη αντίδραση ενός απολυταρχικού κράτους απέναντι σε εξεγέρσεις των υπηκόων του.

    Η διαφορά την εθνικιστική περίοδο, είναι ότι οι διώξεις εντάσσονται με ολοκληρωτικό τρόπο σε μια στρατηγική επίλυσης του θεωρούμενου εθνικού ζητήματος .

    Υπάρχει σχέδιο, υπάρχει στόχος, υπάρχει ιδεολογία…

    Η κορυφαία στιγμή αυτής της νέας κατηγορίας διωγμών που εισάγει στην ιστορία ο εθνικισμός είναι το Ολοκαύτωμα και η πρακτική των Ναζί. Οι Νεότουρκοι υπήρξαν οι προάγγελοι…

    Μ-π

  27. @ egolpio

    Πολύ σημαντικό το ερώτημά σου, γιατί δίνει το έναυσμα για παραπέρα αναζήτηση απαντήσεων και προσανατολισμού ΚΑΙ στο σήμερα…

    @ Πόντος και Αριστερά

    Η λεπτομερής αυτή διάκριση στην απάντησή σου, μου γεννά ένα ακόμη ερώτημα, δεδομένου οτι πριν λίγο διάβαζα στο νέο Άρδην ένα διάλογο με επίκεντρο το ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ, στο ζήτημα του νεο-ωθομανισμού, δηλ του νεο-τουρκισμού.

    Και το ζήτημα αυτό έχει να κάνει και με την εξωτερική μας πολιτική στην ευρύτερη περιοχή, άρα και στην Ε.Ε.. Όμως και στο ζήτημα του νέου φρούτου, δηλ. του κοσμοπολιτισμού και πολυ-πολιτισμού, ως λαθεμένη απάντηση στο νεο-εθνικισμό και νεο-ρατσισμό, ανοίγει η όρεξη για πλατύτερο, εντονότερο και βαθύτερο διάλογο.

    Και σ’ αυτο θα επανέλθουμε…

  28. Θα συμφωνήσω με τον Πόντος και Αριστερά.Πραγματι κατά την περίοδο του νεοτουρκικού και στη συνέχεια κεμαλικού καθεστώτος, έχουμε μια βούληση για οριστική λύση, για τελική εκκαθάριση, όλων των στοιχείων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Αλλά μια γενοκτονία μπορέι να ξεκινήσει από την μια μέρα στην άλλη; Στο περιεχομενο της Σύμβασης του ΟΗΕ περί γενοκτονίας όπως αυτή ψηφίστηκε στις 3 Δεκεμβρίου του 1948. στο άρθρο 2 ορίζει:

    «Στην παρούσα Σύμβαση, ως γενοκτονία νοείται οιαδήποτε εκ των κατωτέρω πράξεων, ενεργούμενη με την πρόθεση ολικής ή μερικής καταστροφής ομάδας, εθνικής, εθνολογικής, φυλετικής ή θρησκευτικής::

    • Φόνος μελών της ομάδας.
    • Σοβαρά βλάβη της σωματικής ή διανοητικής ακεραιότητας των μελών της ομάδας.
    • Εκ προθέσεως υποβολή της ομάδας σε συνθήκες δυνάμενες να επιφέρουν την πλήρη ή τη μερική σωματική καταστροφή αυτής.
    • Μέτρα απρόβλεπτα στην παρεμπόδιση των γεννήσεων στους κόλπους ορισμένης ομάδας.
    • Αναγκαστική μεταφορά παιδιών μιας ομάδας σε άλλη ομάδα».

    Ουσιαστικά, με βάση τις παραπάνω προβλέψεις της Σύμβασης του ΟΗΕ ο Ελληνισμός καθ’ όλη τη μακραίωνη δουλεία υπέστη κατά καιρούς σποραδικές γενοκτονίες. Παραδείγματα:

    • Ομαδικοί, βίαιοι εξισλαμισμοί.
    • Αρπαγή μικρών αγοριών, μεταξύ των πιο ρωμαλέων, και ένταξη τους στον επίλεκτο στρατό των γενίτσαρων.
    • Εγκλεισμός όμορφων κοριτσιών σε χαρέμια.
    • Συστηματικές σφαγές στην Πελοπόννησο μετά τα Ορλοφικά
    • Οι σφαγές των Ελλήνων στην Κωνσταντινούπολη, σε πόλεις της Μικράς Ασίας και στην Κύπρο, την άνοιξη και το καλοκαίρι του 1821.
    • Οι σφαγές στη Χίο, το 1822, κ.ά.

    Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που προσπαθούμε να αθωώσουμε 400 χρόνια στυγνών δολοφονιών του Οθωμανισμού; Μήπως οι Νεότουρκοι δεν ξεπετάχτηκαν σαν αποτέλεσμα της Οθωμανικής σκηνής;

  29. «Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που προσπαθούμε να αθωώσουμε 400 χρόνια στυγνών δολοφονιών του Οθωμανισμού;»

    Θέλω να ελπίζω ότι η ερώτηση είναι ρητορική και μόνο!

    Η δυνατότητα διάκρισης των εννοιών, των ιστορικών φάσεων, των οντοτήτων που διαμαρφώνονται μέσα στον ιστορικό χρόνο, είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη για να αποκτήσει ένα αίτημα την απαραίτητη βάση…

    Με αυτό σαν προϋπόθεση θα πρέπει να διακρίνουμε τη διαφορά των ιστορικών φάσεων.

    Άλλο είναι το πλαίσιο και τα κίνητρα σε προνεωτερικές συγκροτήσεις, όπως αυτή της οθωμανικής Αυτοκρατορίας (όπου το βασικό κριτήριο είναι η θρησκευτική τοποθέτηση) και άλλο την εποχή της νεωτερικότητας, όπου ο φορέας είναι πλέον ο εθνικισμός και τα κριτήρια ρατσιστικά.

    Σαφώς ο τουρκικός εθνικισμός, ως προερχόμενος από τα στρατιωτικά στρώματα των Οθωμανών, ξεκινά από την κοινή έως εκείνη τη στιγμή ιδεολογική παραδοχή -δηλαδή το ισλάμ- και την μετεξελίσσει σε αντιισλαμικό εθνικισμό (λαϊκό κράτος), παντουρκισμό ή κάτι σχετικό…

    Με δυό λόγια, οι Τούρκοι εθνικιστές (αφού έχουν διεκδικήσει βιαίως την άσκηση της εξουσίας από το σουλτάνο, δηλαδή τον χαλίφη του ισλάμ) κινητοποιούν τις πολύμορφες, πολυεθνοτικές και πολύγλωσσες μουσουλμανικές μάζες εναντίον των «απίστων» και στη συνέχεια μετατρέπουν και αυτές τις μάζες βιαίως σε εθνικά Τούρκους.

    Όπως έγραψα και παραπάνω, το Χαλιφάτο και την Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν την κατήργησαν οι Έλληνες, ούτε οι Δυτικοί, αλλά οι Τούρκοι εθνικιστές.

    Μόνο την περίοδο του τουρκικού εθνικισμού οι διώξεις γίνονται εις βάρος των Ελλήνων με το σύγχρονο τρόπο που οδηγεί σε προαποφασισμένες Γενοκτονίες… Κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας οι διώξεις είχαν θρησκευτικό χαρακτήρα και γίνονταν κατά των Ρωμιών.

    Τώρα, η συζήτηση για τη σχέση Ρωμιοσύνης και Ελληνισμού νομίζω ότι δεν μπορεί να γίνει σε τούτη τη συζήτηση. Όμως η γνώση του τι σημαίνει η κάθε μία ιστορική οντότητα, σε ποιο πλαίσιο υπάρχει και πώς, πότε και σε τι μετεξελίσσεται, είναι και αυτό προϋπόθεση για να οριστούν σωστά οι παράμετροι….

    Το ζήτημα της μετάβασης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στην εποχή του έθνους-κράτους, το διαπραγματεύεται κάπως ο συγγραφέας του παρακάτω κειμένου :

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/07/17/2006/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: