• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,824 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Δεκέμβριος 2007
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Νοέ.   Ιαν. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Σχολιάζοντας τα σχόλια του τύπου για την εκπαίδευση

Δυο ειδών «παπαγαλάκια» κυκλοφορούν τελευταία στη χώρα μας. Δεν ομιλούν τώρα για το χρηματιστήριο του … χρήματος. Ομιλούν για το «χρηματιστήριο» των γνώσεων και της έρευνας.

Οι μεν θεωρούν ότι τα πάντα στην ελλαδική εκπαίδευση είναι ξεχαρβαλωμένα και άρα χρειάζονται «μεταρρυθμίσεις» και εννοούν τόσο την πλήρη απο-ενιαιοποίηση της γνώσης μέσω της υπερ-ειδίκευσης, όσο και τον έλεγχο της έρευνας, άρα και γνώσης- μέσα από τις εταιρίες-χορηγούς.

Οι δε, θεωρούν ότι όλα βαίνουν καλώς. Και δεν κατανοούν ότι χρειάζεται μια ιδεολογική ανατροπή

στην πορεία της νεωτερικής επιστήμης προς την οικολογική καταστροφή, την κοινωνία του πλήθους-αγέλης και την διάλυση των ανθρώπινων σχέσεων με την εξατομίκευση και τη θεοποίηση των «ατομικών δικαιωμάτων» εις βάρος των «συλλογικών δικαιωμάτων»…

Αποδεχόμενος το σχόλιο του αγαπητού εκπαιδευτικού και συγγραφέα Στέλιου Μαρίνη, σας παραδίδω από τη μια το κείμενο για μελέτη και σχολιασμό και θα τονίσω τα δυνατά σημεία των δυο ομάδων κριτικής από την άλλη.

του Στέλιου Μαρίνη

ΟΟΣΑ: Ουραγός η Ελλάδα στην κατάταξη ΡΙSΑ διαβάζουμε στο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Βήμα». (βλέπε http://www.alfavita.gr/typos/typos071130h.php).

Αν και δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία για την κακή κατάσταση της εκπαίδευσης στη χώρα μας, επιτρέψτε μας να αμφισβητούμε την εγκυρότητα κατευθυνόμενων ερευνών όπως της PISA του ΟΟΣΑ. Στόχος τους είναι η άσκηση πίεσης προς όλες τις χώρες να προσαρμοστούν στο μοντέλο που υπηρετεί τους στόχους του ΟΟΣΑ, δηλαδή την ενίσχυση του μεγάλου κεφαλαίου.

Αντί άλλων επιχειρημάτων, παραθέτουμε ως ντοκουμέντα δύο κείμενα που προέρχονται από την πρωταθλήτρια του ΟΟΣΑ Φινλανδία.

Κείμενο 1

«Η ΕΡΕΥΝΑ PISA ΛΕΕΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΦΙΛΑΝΔΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ».

Τα αποτελέσματα της έρευνας PISA ( http://www.pisa.oecd.org, ) έχουν προκαλέσει ικανοποίηση και υπερηφάνεια στη Φιλανδία. Οι εφημερίδες και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν διαφημίσει το γεγονός ότι όσοι τελειώνουν το Φιλανδικό υποχρεωτικό σχολείο (δημοτικό και γυμνάσιο) είναι ειδικοί στα Μαθηματικά.

Όμως, οι καθηγητές Μαθηματικών στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ ανησυχούν, καθώς στην πραγματικότητα οι μαθηματικές γνώσεις των νέων φοιτητών έχουν αποκλίνει δραματικά. Ως παράδειγμα που ενισχύει αυτή την άποψη μπορεί να θεωρηθεί η εκτεταμένη έρευνα TIMSS 1999, στην οποία οι Φιλανδοί φοιτητές βρίσκονταν κάτω του μετρίου στη γεωμετρία και στην άλγεβρα. Ως άλλο παράδειγμα, για να μην αποτύχει μεγάλος αριθμός φοιτητών στις εξετάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια, η επιτροπή πιέστηκε να κατεβάσει τη βάση στα Μαθηματικά σε ανησυχητικό βαθμό. Μερικές χρονιές, 6 στα 60 μόρια επαρκούσαν για να περάσει κάποιος.

Αυτή η διαμάχη μπορεί να εξηγηθεί καταδεικνύοντας ότι η έρευνα PISA μέτρησε μόνο τη γνώση των «καθημερινών» Μαθηματικών, κάτι που θα μπορούσε να ονομαστεί «μαθηματικός αλφαβητισμός» (και έτσι ονομάζεται στην Αγγλική έκδοση της αναφοράς της έρευνας), ενώ το είδος των Μαθηματικών που χρειάζεται στο γενικό ή στο επαγγελματικό λύκειο δεν αποτελούσε μέρος της έρευνας. Αναμφίβολα, οι καθημερινές μαθηματικές δεξιότητες είναι πολύτιμες, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν είναι αρκετές.

Από τα 85 θέματα της έρευνας έχουν εκδοθεί περίπου 20. Τα θέματα είναι απλοί αριθμητικοί υπολογισμοί, απλά προβλήματα ή συνεπαγωγές, ερμηνεία στατιστικών γραφικών παραστάσεων και αξιολόγηση καταστάσεων στις οποίες η κατανόηση κειμένου αποτελεί βασικό μέρος. Περιλαμβάνεται ελάχιστη άλγεβρα ή γεωμετρία. Όμως, τα θέματα συμφωνούν απόλυτα με τους σκοπούς της έρευνας: στην πραγματικότητα, η έρευνα αφορούσε τη μελέτη της καθημερινής μαθηματικής γνώσης.

Η έρευνα PISA μας αφήνει έτσι με αναπάντητα ερωτήματα που αφορούν πολλές δεξιότητες, όπως υπολογισμούς με κλάσματα, επίλυση βασικών εξισώσεων, υπολογισμούς όγκων στερεών αντικειμένων και χειρισμό αλγεβρικών παραστάσεων. Όμως, η άλγεβρα είναι ίσως το πιο σημαντικό υπο-θέμα στις μαθηματικές σπουδές μετά το υποχρεωτικό ενιαίο σχολείο.

Στο γυμνάσιο, ο στόχος θα έπρεπε να είναι η εκμάθηση των βασικών εννοιών των Μαθηματικών, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βάση για τη συνέχεια. Ακόμη, η χρήση των υπολογιστών χειρός δεν αλλάζει την κατάσταση: Αν και οι υπολογιστές αυτοί σήμερα μπορούν να χειρίζονται κλάσματα, είναι βασική η εκμάθηση υπολογισμών με το χέρι, αφού αυτοί αποτελούν τη βάση του χειρισμού αλγεβρικών παραστάσεων. Η περαιτέρω μελέτη είναι αδύνατη αν δεν έχουν μαθευτεί σωστά οι βάσεις.

Ένας λόγος για την αύξηση των χαμηλών επιδόσεων στις εξετάσεις εισαγωγής στο πανεπιστήμιο και στην αρχή των πανεπιστημιακών σπουδών είναι αναμφίβολα οι αδύναμες βάσεις που έχουν ληφθεί στο γυμνάσιο. Νέες, πιο δύσκολες έννοιες είναι δύσκολο να μαθευτούν, γιατί ακόμη στις τελευταίες τάξεις του λυκείου δαπανάται πολλή ενέργεια για την επανάληψη εννοιών που θα έπρεπε να έχουν μαθευτεί στο γυμνάσιο.

Ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Οι έννοιες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχουν μαθευτεί όπως πρέπει, και η περαιτέρω μάθηση γίνεται πιο δύσκολη. Η έρευνα PISA μας παρέχει χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν τον μαθηματικό αλφαβητισμό που χρειάζεται στην καθημερινή ζωή και την ικανότητα επίλυσης απλών προβλημάτων. Αυτές, όμως, οι δεξιότητες απλώς δεν επαρκούν σε έναν κόσμο που χρησιμοποιεί τα Μαθηματικά όλο και περισσότερο.

Χρειάζεται η κατάλληλη μαθηματική βάση, ειδικά στους τεχνικούς και επιστημονικούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της βιολογίας. Η έρευνα PISA λέει λίγα σχετικά μ’ αυτή τη βάση που θα έπρεπε να έχει ήδη δημιουργηθεί στο γυμνάσιο. Έτσι, είναι απόλυτα απαραίτητο στο μέλλον η Φιλανδία να συμμετέχει σε διεθνείς έρευνες που θα αξιολογούν τις μαθηματικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για περαιτέρω σπουδές.

Οι καθηγητές Μαθηματικών:

Kari Astala, Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι

Simo K. Kivela, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι

Pekka Koskela, Πανεπιστήμιο του Jyvaskyla

Olli Martio, Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι,

Dr. Marjatta Naatanen, Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι

Dr. Kyosti Tarvainen, ΤΕΙ Stadia του Ελσίνκι

και 201 καθηγητές Μαθηματικών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ».

Δημοσιεύτηκε στο «Helsingin Sanomat» στις 17 Φεβρουαρίου 2007

Κείμενο 2

«ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΦΙΛΑΝΔΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ»

Περίπου οι μισοί από αυτούς που υπογράφουν το άρθρο «Η ΕΡΕΥΝΑ PISA ΛΕΕΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΦΙΛΑΝΔΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» είναι καθηγητές ΤΕΙ και Τεχνικών Πανεπιστημίων στη Φιλανδία. Δεν διδάσκουν «ακαδημαϊκά» Μαθηματικά, αλλά Μαθηματικά που χρειάζονται στην τεχνική πρακτική και στις τεχνικές επιστήμες. Στη Φιλανδία, πάνω από 12000 απόφοιτοι το χρόνο ξεκινούν τεχνικές σπουδές.

Οι μαθηματικές δεξιότητες των νέων φοιτητών των τεχνικών σπουδών έχουν ελεγχθεί συστηματικά κατά τη διάρκεια των χρόνων 1999 – 2004 στο ΤΕΙ Turku, με τη χρήση 20 μαθηματικών προβλημάτων. Ένα παράδειγμα τη φτωχής γνώσης των Μαθηματικών αποτελεί το γεγονός ότι μόνο 35% των 2400 φοιτητών που εξετάστηκαν μπόρεσε να λύσει ένα στοιχειώδες πρόβλημα όπου ένα κλάσμα αφαιρείται από ένα άλλο κλάσμα και η διαφορά διαιρείται με έναν ακέραιο.

Αν κάποιος δε ξέρει να χειρίζεται κλάσματα, δεν μπορεί να γνωρίζει άλγεβρα, η οποία χρησιμοποιεί τους ίδιους μαθηματικούς κανόνες. Η άλγεβρα είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας των Μαθηματικών στις τεχνικές σπουδές, αλλά δεν εξετάστηκε κατάλληλα στη μελέτη PISA. Οι Φιλανδοί μαθητές του δημοτικού δεν τα έχουν πάει καλά σε πολλά συγκριτικά τεστ στην άλγεβρα (ΙΕΑ 1981, Kassel 1994-96, TIMSS 1999).

Οι καθηγητές των ΤΕΙ, που διδάσκουν επαγγελματικά αντικείμενα, ξαφνιάζονται με το πόσο λίγο μπορούν οι φοιτητές να χειριστούν αλγεβρικές παραστάσεις και να λύσουν εξισώσεις. Οι μειωμένες μαθηματικές δεξιότητες των φοιτητών έχουν επιβάλει τη μείωση της διδακτέας ύλης στα τεχνικά μαθήματα που βασίζονται πολύ στα Μαθηματικά. Αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα αφορά τη σημασία των τεχνικών γνώσεων στη Φιλανδική οικονομία και ευημερία.

Στα Τεχνικά Πανεπιστήμια η κατάσταση δεν είναι κακή, αλλά έχει παρατηρηθεί ότι και εκεί ειδικά οι αλγεβρικές δεξιότητες έχουν μειωθεί και ότι οι φοιτητές έχουν δυσκολίες να χειριστούν βασικές μαθηματικές δομές. Οι ίδιες ελλείψεις έχουν σημειωθεί και στις εξετάσεις των μαθητών του λυκείου στα Πανεπιστήμια.

Υπάρχουν θετικές πλευρές στην μαθηματική γνώση και διδασκαλία στη Φιλανδία. Η επιτυχία των μαθητών του δημοτικού στα πρακτικά αριθμητικά προβλήματα της μελέτης PISA είναι καλή. Ένας παράγοντας που συμβάλλει στην επιτυχία αυτή είναι τα βιβλία Μαθηματικών του δημοτικού, που περιλαμβάνουν θαυμάσια παραδείγματα από την καθημερινή ζωή. Εκτός από τα μαθήματα του υποχρεωτικού σχολείου, οι μαθητές του λυκείου έχουν τη δυνατότητα να βαθύνουν τη γνώση τους με καλά κατ’ επιλογή μαθήματα μαθηματικών. Στη Φιλανδία, οι εκπαιδευτικοί είναι γνωστοί για τον ενθουσιασμό τους και έχουν λάβει καλή εκπαίδευση.

Όμως, δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι οι νέοι φοιτητές στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ έχουν κατά μέσο όρο φτωχές μαθηματικές δεξιότητες. Για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση, το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να αναθέσει σε μια ομάδα εργασίας να ανακαλύψει ποια είναι τα αίτια για τις ανεπάρκειες και να προτείνει βελτιωτικά μέτρα. Στην ομάδα αυτή θα έπρεπε να υπάρχει αρκετή εκπροσώπηση καθηγητών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, αφού αυτοί γνωρίζουν το είδος Μαθηματικών που χρειάζεται πραγματικά στις σπουδές που ακολουθούν και στις διάφορες εφαρμογές.

Ταυτόχρονα, πρέπει να εξεταστεί η πιθανότητα η πρώτη θέση στη μελέτη PISA να είναι «Πύρρεια Νίκη»: Το Φιλανδικό υποχρεωτικό σχολείο δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα στα αριθμητικά προβλήματα, σαν αυτά στα οποία δίνει έμφαση η μελέτη PISA, ενώ, αντίθετα, υπάρχουν άλλες χώρες που δίνουν βαρύτητα στην άλγεβρα, γεγονός που εγγυάται μια καλύτερη βάση για μαθηματικές σπουδές στα λύκεια και στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Πρέπει να εξεταστεί, επίσης, η επίδραση του λυκείου στις χαμηλές μέσες γνώσεις. Είναι ξεκάθαρο ότι ένα σοβαρό λάθος είναι η κατάσταση που επικρατεί στα περισσότερα λύκεια: να μπορεί ο μαθητής να πάρει απολυτήριο έστω κι αν έχει αποτύχει σε κάποια μαθήματα ή έχει πολλές αδικαιολόγητες απουσίες.

Αυτά τα πράγματα υπονομεύουν τις σπουδές που ακολουθούν. Ειδικά στα ΤΕΙ, είναι ολοφάνερο ότι οι φοιτητές δεν έχουν μια μέση βάση μαθηματικών γνώσεων πάνω στην οποία να χτίσουν. Οι μαθητές έχουν διαφορετικά κενά, ανάλογα με το σε ποια μαθήματα του λυκείου είχαν αποτύχει ή είχαν παρακολουθήσει ελλιπώς. Αυτό προκαλεί αδυναμία στη διδασκαλία: Ένα μεγάλο μέρος των Μαθηματικών που διδάσκονται στο πρώτο έτος των ΤΕΙ αποτελεί επανάληψη των Μαθηματικών του λυκείου.

Τα Μαθηματικά του λυκείου και επίσης αυτά των τεχνικών σπουδών δεν χρειάζονται κάποιο ιδιαίτερο μαθηματικό ταλέντο. Αυτό το βλέπουμε καθαρά από το γεγονός ότι και οι μαθητές που μπαίνουν στα ΤΕΙ από επαγγελματικά λύκεια (περίπου το ένα τρίτο του συνόλου των φοιτητών) μαθαίνουν αυτές τις μαθηματικές δεξιότητες.

Πρέπει επίσης να εξεταστεί το παρακάτω θέμα: Το εθνικό αναπτυξιακό σχέδιο LUMA θέτει ένα στόχο 17000 εξετάσεων υψηλού επιπέδου στο αναλυτικό πρόγραμμα των Μαθηματικών του λυκείου. Ο στόχος ξεπερνιέται κατά πολύ, για παράδειγμα πέρυσι πέρασαν αυτές τις εξετάσεις 12000 απόφοιτοι. Οι δυσκολίες συσσωρεύονται στα ΤΕΙ, όπου περίπου 40% των φοιτητών που προέρχονται από γενικά λύκεια έχουν περάσει μόνο τις βασικές εξετάσεις του αναλυτικού προγράμματος.

Οι καθηγητές Μαθηματικών:

Kyosti Tarvainen, Πολυτεχνική Σχολή του Ελσίνκι Stadia

Simo K. Kivela, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι»

Δημοσιεύτηκε στο «Helsingin Sanomat» στις 10 Μαρτίου 2005

Συμπέρασμα (Στέλιου Μαρίνη): Τα εκπαιδευτικά προβλήματα της χώρας μας θα λυθούν μόνο εφόσον αναπτυχθεί η συλλογική σκέψη και δράση των ίδιων των ενδιαφερομένων, εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών με κατεύθυνση την εξυπηρέτηση των δικών τους αναγκών και όχι του κεφαλαίου.

ΠΗΓΗ: Εκπαιδευτικό Ηλεκτρονικό Δίκτυο Αλφαβίτα,

http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/anak20071202c.php

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: